printlogo


کد خبر: 170616تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

گروه‌های حساس در خانه بمانند
هوای تهران هنوز «ناسالم» است
کیفیت هوای استان تهران روز گذشته برای دومین روز مستمر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و به سالمندان، گروه‌های حساس و بیماران توصیه می‌شود از منزل خارج نشوند؛ امروز سعادت‌آباد آلوده‌ترین و اتوبان محلاتی سالم‌ترین منطقه تهران بودند. به گزارش تسنیم، کیفیت هوای استان تهران روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه با کاهش  محسوس نسبت به روزهای گذشته روی شاخص 126 قرار گرفت و به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید. این آلودگی هوا که از صبح روز دوشنبه در کلانشهرها و تهران ایجاد شده ادامه می‌یابد و کارشناسان سازمان هواشناسی توصیه کرده‌اند در چنین شرایطی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از تردد در محل‌های آلوده خودداری کنند. در حال حاضر منطقه 2 تهران (سعادت‌آباد) با عدد شاخص 153 آلوده‌ترین و منطقه 14(اتوبان شهید محلاتی) با عدد 74 سالم‌ترین نقطه پایتخت  محسوب می‌شود. همچنین «زنگ ورزش» مدارس شهرستان‌های استان تهران امروز تعطیل است. سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده که سکون هوا و جو نسبتاً پایدار تا انتهای هفته در تهران و کلانشهرهای بزرگ و صنعتی باقی بماند و روند آلودگی هوا افزایش پیدا کند.

بیشینه دما به زیر صفر می‌رسد
کاهش دمای هوای کشور از یکشنبه آینده
سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده هوای کشور سرد شده و بیشینه دما در برخی نقاط کشور به زیر صفر درجه خواهد رسید.
به گزارش مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی توده هوای به نسبت سرد طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه  هفته آینده به کشور است. احد وظیفه افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شاهد کاهش ۳ تا ۶ درجه دمای هوا از روز یکشنبه تا سه‌شنبه، در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد کاهش ۳تا ۶ درجه از یکشنبه‌شب تا سه‌شنبه و در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد کاهش ۷تا ۱۲ درجه از دوشنبه تا چهارشنبه باشیم. به گفته وی، در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و خراسان جنوبی نیز کاهش ۴تا ۸ درجه از دوشنبه تا چهارشنبه، در استان‌های کردستان وکرمانشاه کاهش ۳تا ۵ درجه از یکشنبه تا سه‌شنبه و در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و قم کاهش ۳تا ۶ درجه دمای هوا از یکشنبه‌شب تا چهارشنبه رخ خواهد داد. وظیفه تاکید کرد که در مدت زمان یاد شده، بیشینه دمای هوا در مناطق واقع در شمال غرب، شرق و بویژه شمال شرق کشور به زیر صفر درجه نیز خواهد رسید و بر این اساس توصیه می‌شود برای تامین حامل‌های سوخت و انرژی اقدامات لازم به کار گرفته شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری خبر داد
۲۰۰ هزار تومان جریمه گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغ‌دار
رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: جریمه گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغ راهنمایی، برابر جریمه رد کردن چراغ قرمز یعنی ۲۰۰ هزار تومان است. به گزارش مهر، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: گردش به راست یا چپ در تقاطع‌ها ممنوع است؛ مگر اینکه رمپ راست‌گرد و چپ‌گرد یعنی رمپ جداگانه برای گردش به راست یا چپ گذاشته شده باشد یا با تابلوهایی اعلام شده باشد که گردش به راست یا چپ آزاد است. وی با اعلام اینکه جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف همانند جریمه رد کردن چراغ قرمز است، گفت: برابر قانون جریمه رد کردن چراغ قرمز ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و همین میزان جریمه برای جریمه گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغ‌دار منظور می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec