printlogo


کد خبر: 170618تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

تزریق ۷۸۰۰ میلیارد تومان به مسکن
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از رشد ۵ تا ۸ درصدی قیمت مسکن خبر داد و با اشاره به سپرده‌گذاری ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت:‌ سال آینده بدون اتکا به بودجه دولت، ۷۸۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌شود. حامد مظاهریان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تاکنون 130 هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن سپرده‌گذاری کرده‌اند که جمع این سپرده‌ها بالغ بر 2600 میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه مبایعه‌نامه‌ها حدود 9 درصد افزایش یافته و افزایش قیمت مسکن نیز زیر تورم بوده و 5 تا 8 درصد گزارش می‌شود، افزود: نیمه نخست امسال صدور پروانه‌های ساختمانی
5 درصد رشد داشته  که این مساله نشان‌دهنده سیاست دولت در تقویت عرضه و تقاضا  به طور همزمان است.


بررسی تخلفات گمرکی مشابه ال‌جی
رئیس کل گمرک با اعلام اینکه تعداد زیادی موارد مشابه تخلف ۳ هزار میلیاردی در گمرک ایران در حال رسیدگی است، گفت: نامه وزیر صنعت در این‌باره دخالت در گمرک نیست. به گزارش تسنیم، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران درباره تخلف 3 هزار میلیارد تومانی برند کره‌ای ال‌جی گفت: قاعده 2 - الف یک قاعده جهانی است و با اتصال گمرک ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی این قاعده برای کالاهای وارداتی به کشور اعمال می‌شود. در این راستا اگر قطعات منفصله وارد کشور شود و در نهایت با پیچ، جوش و پرچ کالای نهایی به دست آید از سطح ردیف قطعه به کالای کامل تبدیل می‌شود. وی افزود: تعرفه لوازم خانگی 7 درصد و تعرفه قطعات کامل 26 درصد است. بعضی از واحدها به جای تولید کالای کامل قطعات را از گمرکات مختلف وارد کشور می‌کنند و از آنجا که قطعات به انبار واحد رفته و فروشنده کالای نهایی یکسان است قاعده 2 - الف برای این دست کالاها اعمال می‌شود.


جوایز بانکی ۱۰۰ میلیون شد
با تغییرات جدید سقف پرداخت جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اعم از نقدی یا غیرنقدی به یک فرد، در هر دوره از حدود ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۰ سقف جوایز تعلق گرفته به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی- ارزی- تغییر نکرده بود اما این رشد در حالی انجام می‌شود که دلیل اصلی آن از سوی بانک مرکزی ترویج سنت قرض‌الحسنه و تشویق سپرده‌گذاران به مشارکت در تجهیز و افزایش این منابع عنوان شده است. باید یادآور شد، در سال‌های گذشته میزان سپرده‌گذاری مشتریان بانک‌ها در حساب‌های قرض‌الحسنه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و حتی در دوره‌های اخیر رشد منابع آنها منفی نیز گزارش شده بود.


خودروسازان اقساط وام‌ها را بدهند
با توجه به پایان سال مالی شرکت‌های خودروسازی و حضور مدیران ساپیا و ایران‌خودرو در کمیسیون صنایع، منتظر هستیم گزارشی از روند بازپرداخت تسهیلات به مجلس ارائه شود. محمدرضا فولادگر، عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌وگو با ایلنا درباره نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که خودروسازها در چند سال اخیر دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به رونق صنعت خودرو در کشور، خودروسازان باید  نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی، اقدام کنند. فولادگر ادامه داد: رکودی که 2 سال پیش صنعت خودرو دچار آن شد باعث حرکت نزولی تولید خودرو در کشور شد، البته از سال گذشته وضع بهتر شده و تولید خودرو افزایش پیدا کرده است. به طوری که شرکتی مانند سایپا 40 درصد افزایش تولید نسبت به دوران رکود داشته است. وی ادامه داد: طبق قانون، مجلس این اختیار را به دولت داد که در زمینه تعرفه‌گذاری خود مستقلاً تصمیم بگیرد تا بتواند بازار را مدیریت کند.
 


Page Generated in 0/0067 sec