printlogo


کد خبر: 170623تاریخ: 1395/10/29 00:00
سرخط خبر

 مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به هدف‌گذاری برای حضور در بازار کشور‌های آفریقایی گفت: پیگیر احداث ۴ مرکز فروشگاهی در کشورهای آفریقایی با کمک بخش خصوصی هستیم.
 وان یانگ گو، رئیس اتاق بازرگانی چین با بیان اینکه موضوع ویزای تجار 2 کشور از چالش‌های تجارت و سرمایه‌گذاری‌ بین چین و ایران است، گفت: تجارت مشترک اتاق بازرگانی ایران و چین به رقم ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.
 مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها در 3 سال گذشته با رشد ۴۵ هزار میلیارد تومانی و افزایش۷۰درصدی به بیش از 110 هزار میلیارد تومان رسیده است.
 تازه‌ترین قابلیت‌های سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی رونمایی شد که یکی از قابلیت‌های ویژه آن اعتبارسنجی هوشمند دارندگان کارت‌های بازرگانی و در نتیجه حذف کارت‌ بازرگانی یکبار مصرف است.
 بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، «دستورالعمل جدید ناظر بر شرکت‌های لیزینگ» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد که براساس آن، نرخ سود این شرکت‌ها نباید از ۲۱ درصد تخطی کند.
 گمرک اعلام کرد: از 15 بهمن‌ماه سال جاری، دوراظهاری صادرات منوط به ثبت فاکتور فروش الکترونیکی در سامانه فاکتور به آدرس www.factor.irica.co است.
 سازمان استاندارد تاجیکستان اعلام کرد در سال 2016 بیشترین میزان محصولات غیراستاندارد به ترتیب از کشورهای آمریکا، ترکیه و ایران به این کشور وارد شده است.
 شهریار بهارلویی، مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وقتی مشترک آب یک خرابی را گزارش می‌کند استعلام آدرس محل خرابی و تلفن گزارش‌دهنده برای پیگیری از پست برای شرکت‌های زیانده آب و فاضلات 14 هزار تومان هزینه دارد.
 رئیس کل گمرک از پیشنهاد لزوم ارائه اظهارنامه برای کالاهای ملوانی در هیات دولت خبر داد و گفت: کل اطلاعات کالاهای مبدأ وارداتی به غیر از ملوانی در اختیار گمرک است.
 علیرضا یزدانی، مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت بابت مابه‌التفاوت خرید تضمینی چغندر از سال ۹۳ تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق به کارخانجات قند دارد.
 یک مقام مسؤول از برنامه‌ریزی دولت برای حذف کامل تعاونی‌های سهام‌عدالت در جریان آزادسازی آن در آینده خبر داد.
 سازمان حمایت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صدور هرگونه آگهی پیش‌فروش خودرو، بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.
 حسن امیری، معاون نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره گفت: نهادهای انقلابی و انتظامی و همچنین خیریه‌ها ملزم به ارائه گزارش‌های مالی خود به سازمان بورس هستند. حداقل اطلاعات دریافتی در این زمینه، ارائه گزارش‌های مالی حسابرسی شده و گزارش‌های عملکرد هیات مدیره به مجامع است
 


Page Generated in 0/0071 sec