printlogo


کد خبر: 170627تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به درجه سرتیپی ارتقا پیدا کرد
امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی و امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی با دستان فرمانده کل قوا به درجه سرتیپی ارتقا پیدا کردند. در این مراسم که فرمانده کل ارتش امیر سرلشکر صالحی و تعدادی از فرماندهان ارتش حضور داشتند، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی گزارشی از برنامه‌های آتی نیروی زمینی را محضر فرمانده کل قوا  ارائه کرد و معظم‌له رهنمودهایی را به فرمانده نیروی زمینی بیان داشتند.

کم‌توجهی دولت به اعتبارات دفاعی ۹۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه تهیه شده توسط دولت چنانکه انتظار می‌رود به اعتبارات دفاعی توجه نشده، تاکید کرد: این اعتبارات را در مجلس اصلاح می‌کنیم. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور، به وضعیت اعتبارات دفاعی سال آینده در بودجه ۹۶ اشاره کرد و اظهار داشت: در لایحه بودجه ۹۶ تفاوت‌هایی در زمینه اعتبارات دفاعی با برنامه ششم توسعه مشاهده می‌شود. وی افزود: در تصویب ماده ۱۲۱ لایحه برنامه ششم توسعه، نمایندگان مقرر کردند سالانه ۵ درصد بودجه عمومی کشور به تقویت بنیه دفاعی اختصاص یابد که در زمینه هوایی، دریایی و توان موشکی، بسیج مردمی و عمق‌بخشی به آن هزینه شود. ذوالنور تاکید کرد: ما لایحه بودجه ۹۶ را بویژه در حوزه اعتبارات دفاعی با معیار قرار دادن برنامه ششم توسعه بررسی و حتما اعتبارات دفاعی بودجه ۹۶ را اصلاح می‌کنیم.


ارائه چهارمین گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وصول گزارش چهارم وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام به این کمیسیون خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، گفت: براساس تبصره یک قانون اقدامات متقابل و متناسب جمهوری اسلامی در اجرای برجام، گزارش 3 ماهه دوم وزارت امور خارجه صبح روز سه‌شنبه به این کمیسیون ارسال شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بعد از پایان زمان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، این گزارش در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم در بررسی گزارش چهارم از نحوه اجرای برجام، از مسؤولان وزارت امور خارجه برای ارائه توضیحات و بررسی مندرجات این گزارش دعوت می‌شود.


۱۷ و ۱۸ اسفند؛ برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری در تهران
عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه خبر داد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نشست خبری که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با بیان اینکه هیات‌رئیسه 7 جلسه در رابطه با مسائل مختلف مجلس و مسائل جاری کشور تاکنون داشته که این تعداد جلسات قابل ‌توجه است، گفت: کمیسیون اصول 107 و 109 قانون اساسی به ریاست آیت‌الله مؤمن تاکنون 5 جلسه تشکیل داده و در این جلسات کسانی که در مظان رهبری قرار می‌گیرند توسط کمیته‌ای داخل این کمیسیون به‌صورت کاملاً محرمانه مورد بررسی قرار می‌گیرند که در این رابطه هم این کمیته 3 نفره 2 جلسه برگزار کرده است. وی درباره اجلاس آینده خبرگان اظهار داشت: اجلاسیه آینده مجلس خبرگان رهبری روزهای 17 و 18 اسفندماه در محل سابق مجلس شورای اسلامی در تهران تشکیل جلسه خواهد داد و در روز 19 اسفند علاوه بر زیارت مرقد مطهر امام راحل با مقام معظم رهبری دیداری خواهیم داشت. آیت‌الله خاتمی انتخابات میان‌دوره‌ای برای جایگزینی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق قانون هرگونه مصلحت‌اندیشی برای مجلس خبرگان برعهده این مجلس بوده و در جلسه آینده هیات‌رئیسه که 14 بهمن‌ماه تشکیل خواهد شد در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec