printlogo


کد خبر: 170628تاریخ: 1395/10/29 00:00
اخبار

نسخه عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها از اذهان بیمار برمی‌خیزد
معاون رئیس‌جمهور سابق با انتقاد از استفاده سیاسی از معضلات اجتماعی گفت: عقیم‌سازی‌ کارتن‌خواب‌ها نسخه برخاسته از اذهان بیمار است. به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در جمع تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد و فعالان حوزه آسیب‌های اجتماعی، با بیان اینکه «مساله اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ‬ ﻣﺘﻐﻴﺮی واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ هنجار‌ها و ارزشﻫـﺎی زﻣﺎﻧـﻪ اﺳـﺖ ﻛـﻪ ﺑـﺎ ﺗﻐﻴﻴـﺮ اﻳـن هنجار‌ها و‬ ارزشﻫﺎ در ﻃﻮل زﻣﺎن ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣـﻲﻳﺎﺑـﺪ»، تصریح کرد: آنچه در کشور مشکل و مساله شده است، موضوع بی‌سازمانی اجتماعی است که در آن مسائل اجتماعی را با آزمایش مقررات اجتماعی سنجه می‌کنند.  وی با بیان اینکه متاسفانه دولت آسیب‌های اجتماعی را در قالب‌های بروکراتیک دنبال می‌کند، به وضعیت اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: اگر افراد پس از انجام دادن 40 ساعت کار در هفته درآمد کافی برای هزینه‌هایی چون اجاره خانه، خوراک و دیگر مخارج ضروری خود به دست نیاورند و همچنان درآمد آنها زیر خط فقر باشد، در این صورت انگیزه آنها برای توجه به گزینه‌های غیرقانونی به عنوان راهی برای امرار معاش و گذران زندگی، قوی‌تر خواهد بود. عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت و برخی اظهار نظرهای مسؤولان گفت: به جای راهکار عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها، در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکار مناسب‌تری بدهیم، این نسخه برخاسته از ذهن بیمار است. «فقر» مرگ همه فضیلت‌های انسانی و نقطه شروع آسیب‌های اجتماعی است.

اجازه استفاده از آتش‌بس برای احیای تروریست‌ها را نمی‌دهیم
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: نباید اجازه داد دشمنان سوریه از فرصت آتش‌بس و مذاکره سیاسی به عنوان تاکتیکی برای احیای انسانی، مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و بازسازی عملیاتی آنها استفاده کنند. علی شمخانی در دیدار عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه ضرورت هوشیاری در برابر طرح‌هایی که به‌دنبال ایجاد انحراف در مسیر همکاری موفق 3 کشور ایران، سوریه و روسیه در مقابله با تروریسم هستند را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ایفای نقش فعال و تاثیرگذار در فرآیندهای سیاسی به مراتب پیچیده‌تر از همکاری‌های دفاعی و امنیتی بوده و نیازمند همفکری، همکاری و مشارکت مستمر 3 کشور در همه فرآیندهای تصمیم‌گیری و اجرایی است. وی افزود: نباید اجازه داد دشمنان سوریه از فرصت آتش‌بس و مذاکره سیاسی به عنوان تاکتیکی برای احیای انسانی، مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و بازسازی عملیاتی آنها استفاده کنند. عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی این کشور و پیشروی‌ها در نبرد با گروه‌های تکفیری، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیرمسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه‌مندند به گفت‌وگو پرداخته است.

دریافت وام 11 هزار میلیاردی از صندوق فرهنگیان توسط 20 نفر
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دریافت وام 11 هزارمیلیاردی مشکوک‌الوصول توسط 20 نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهار داشت: جای تاسف است که مسؤولان صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و در راس آنها وزارت آموزش‌وپرورش تاکنون هیچ شکایتی را به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح بابت کسانی که از صندوق یا بانک سرمایه یا سایر شرکت‌های وابسته به صندوق وام‌های کلان دریافت ‌کرده‌ و هنوز نپرداخته‌اند، صورت نداده‌اند. وی افزود: نزدیک 11 هزار میلیارد تومان این وام‌ها بوده و آنچه ما احساس می‌کنیم این است که شاید بیش از 60 درصد آنها مشکوک‌الوصول باشد ولی ما انتظار داشتیم وزارت آموزش، بانک سرمایه، صندوق ذخیره و سایر شرکت‌ها از این موضوع شکایت کنند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: این مساله حق فرهنگیان بوده و مطالبه آنهاست. نمی‌شود حق یک‌میلیون و اندی فرهنگی را به 20 یا 30 نفر بدهیم و آنها این سرمایه عظیم فرهنگی را به یغما ببرند.


Page Generated in 0/0078 sec