printlogo


کد خبر: 170644تاریخ: 1395/10/30 00:00
اخبار

حکم صالحی برای سازمان فرهنگ و ارتباطات
ابراهیمی‌ترکمان، دوباره منصوب شد
با حکم سیدرضا صالحی‌امیری، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان برای یک دوره 3 ساله دیگر به سمت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد. به گزارش فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «ابوذر ابراهیمی‌ترکمان» را به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد. متن حکم سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به ابوذر ابراهیمی‌ترکمان به شرح زیر است: «به استناد ماده ١٤ فصل دوم اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده اجرایی جنابعالی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور به موجب این حکم برای مدت 3 سال به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب می‌شوید».

اکبر خلیلی در «شابک» مطرح کرد
با اشتیاق می‌نویسم
نویسنده رمان «ترکه‌های آلبالو» گفت: با شوق و اشتیاق به نوشتن می‌پردازم و از این جهت احساس تکلیف می‌کنم. به گزارش فارس، اکبر خلیلی، نویسنده و پژوهشگر با حضور در برنامه «شابک» درباره حرفه نوشتن گفت: با شوق و اشتیاق به نوشتن می‌پردازم و از این جهت احساس تکلیف می‌کنم. گاهی باید با یک کتاب سال‌ها سر کنم تا بتوانم به منظور و هدف اصلی‌ام از آن اثر دست پیدا کنم. وی ادامه داد: زمانی که شروع به نوشتن کردم نمی‌دانستم این انقلاب چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و در ابتدا هیچ هدف خاصی نداشتم اما بعدها که جلوتر آمدم احساس تکلیف کردم و احساس کردم باید در امر نوشتن به وظیفه خود عمل کنم و هرچه شناخت من نسبت به انقلاب بیشتر می‌شد می‌توانستم روی پاهایم محکم‌تر بایستم و زمانی که من پژوهش در این حوزه را آغاز کردم مسائلی که برایم جذاب بود را دنبال کردم. خلیلی با اشاره به دیگر آثار خود گفت: در حال حاضر مشغول ویراستاری سومین جلد از مجموعه فتوا هستم و یک کتاب تاریخی و چند داستان کوتاه دیگر هم هست که به‌طور همزمان مشغول نگارش و کار روی آنها هستم.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر:
تئاتر فجر داوری مردمی ندارد
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد سازوکارهای داوری مردمی در این رویداد هنری طراحی نشده است. به گزارش مهر، سعید اسدی، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره احتمال وجود داوری مردمی در این دوره از جشنواره با توجه به شعار آن «تئاتر برای همه» گفت: در تئاتر داوری مردمی خیلی مرسوم نبوده و ما هم برای سازوکار داوری مردمی در جشنواره تئاتر فجر چندین بار فکر کردیم. با این حجم فعالیت و اجرا که در جشنواره داریم، خیلی امکان اینکه بتوان عدالت را رعایت کرد و سازوکار داوری مردمی را طراحی کرد، وجود ندارد. وی ادامه داد: به خاطر گستردگی و مشکلاتی که این کار دارد، وارد داوری مردمی در جشنواره تئاتر فجر نشدیم. دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تأکید کرد: تناسب سالن‌ها و نمایش‌ها با هم یکسان نیستند یعنی به دلیل حجم سالن‌ها و درصدگیری‌ها وارد این حوزه نشدم و در سیاستگذاری من برای جشنواره سی‌وپنجم تئاتر فجر هم موضوع داوری مردمی جایی ندارد.

مایکل مور در تظاهرات ضدترامپ شرکت می‌کند
مایکل مور همچنان به انتقاد صریح از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا ادامه می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از هافینگتون‌پست، مایکل مور بار دیگر تاکید کرد به انتقاد از ترامپ ادامه می‌دهد و افکارش را درباره رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرد. وی گفت: باید به ترامپ با کلماتی که خودش به کار می‌برد جواب داد.  این کارگردان به واکنش‌های ترامپ در برابر انتقادها نیز اشاره کرد و از جمله به انتقادهای مریل استریپ در برنامه اهدای جوایز گلدن‌کلوب پرداخت و گفت ترامپ فوری با توئیت کردن پاسخ او را داد در صورتی که به مسائل مهمی که آن موقع در کشور اتفاق افتاده بود هیچ توجهی نکرد. وی از جمله به تیراندازی در فورت لودردال و تیراندازی پلیس در اورلاندو اشاره کرد و نیز از کره شمالی یاد کرد که احتمال خطر برای آمریکا مطرح بود اما هیچ‌کدام این موارد ذهن ترامپ را درگیر نکرد و او داشت جواب مریل استریپ را می‌داد. این مستندساز افزود با همه اینها فکر نمی‌کند که باید از ظهور ترامپ ترسید. مور پیش‌تر اعلام کرده بود در تظاهرات ضد ترامپ که در آستانه مراسم تحلیف روز پنجشنبه در نیویورک برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.


Page Generated in 0/0063 sec