printlogo


کد خبر: 170651تاریخ: 1395/10/30 00:00
اخبار

پپ، سرآشپزی بدون مواد مناسب برای آشپزی!
گیوم بلگه: وقتی بعد از برد 5 بر صفر مقابل وستهام، شکست 4 بر صفر مقابل اورتون حاصل می‌شود، نخستین نتیجه‌گیری این است که این تیم نمی‌تواند تیم پپ گوآردیولا باشد. سوال بعدی این است که آیا او می‌تواند همه چیز را درست و مرتب کند؟ می‌تواند کاری کند تیم دوباره شبیه تیم گوآردیولا شود؟ اینجاست که هرکس با ایمانی که به او دارد، پاسخ می‌دهد.
بیشتر مردم می‌گویند او نمی‌تواند چون این لیگ یک لیگ کاملا متفاوت است. شخصا فکر می‌کنم این بازی‌ها بخشی از پروسه او برای شناختن بیشتر بازیکنان و لیگ است. فکر می‌کنم این اتفاق در سیتی افتاده؛ سرآشپز بدون در اختیار داشتن مواد مناسب نمی‌تواند غذای خوشمزه بپزد. پپ هم بازیکنانی را که برای سیستم مورد نیازش لازم باشد ندارد.
پس باشگاه باید مسؤولیت این نتایج را قبول کند و خریدهایی در تابستان انجام دهد. همچنین نباید دیگر فرصت بدهد تا بازیکنان خوب از دستشان بروند، مانند لاپورته.
کنترل بازی و دنیای اطراف بازیکنان برای پپ خیلی خیلی مهم است اما انگلیس لیگی بسیار احساسی دارد و هواداران روی عملکرد بازیکنان تاثیر زیادی می‌گذارند و عملکرد خوب یا بد داوران هم مداوم نیست. با این شرایط همه چیز به تعادل می‌رسد. از طرفی وقتی با سیستم استفاده از توپ‌های بلند کار می‌کنی کار سخت‌تر می‌شود و همه اینها برای پپ مثل یک امتحان است. او خودش هم بارها به طور رسانه‌ای و شخصی گفته در حال یاد گرفتن است؛ اصلا به همین دلیل است که او به انگلیس آمده است. مشکل بعدی در این لیگ انتظارات است. خیلی‌ها فکر می‌کنند گوآردیولا آمده و قرار است فوتبال را تغییر دهد. اما آیا تا به حال خودش این را گفته است؟ نه! او گفته می‌خواهم ببینم چه می‌توانم بکنم، می‌خواهم تغییر کنم. و حالا بعد دیگر انتظارات؛ با هر شکست خیلی‌ها به دنبال بهانه هستند و آن را یک ناکامی مطلق می‌دانند اما پپ در چه چیزی ناکام بوده است؟ آنها تنها 2 امتیاز با آرسنال فاصله دارند و فاصله‌شان با لیورپول و تاتنهام هم 3 امتیاز است. از طرفی همه می‌گویند لیورپول و تاتنهام فوق‌العاده هستند، پس نتایج و امتیازات پپ خیلی هم بد نیست. اینکه چلسی 10 امتیاز از سیتی بیشتر دارد این طور تعبیر می‌شود که آنها بازی اروپایی ندارند و این برای پپ خوب است که کمی فشار را از روی او برمی‌دارد. با این تفکرات مردم بیشتر به جای اینکه فکر کنند او چه باید بکند فکر می‌کنند که چه می‌تواند بکند. از نظر بازیکنان بیایید بررسی کنیم؛ آیا او افرادی را که می‌خواهد در اختیار دارد؟ نه! در بازی با اورتون او تنها با 2 چهره جدید بازی کرد. باقی بازیکنان فصل گذشته بودند. همچنین من فکر می‌کنم بعضی بازیکنان یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند آنطور که پپ می‌خواهد بازی کنند. با این روش کمکی به تیم نمی‌شود. برای همین کار کردن با بازیکنان جوان برای او راحت‌تر است، زیرا می‌توان براحتی به آنها ایده داد. در کل باید در این تیم تغییراتی انجام شود و بعضی مشکلات حل شود، پپ هم باید از تجاربش استفاده کند، هرچند فعلا ابزار لازم را برای رسیدن به چیزی که می‌خواهد ندارد.


فان‌خال از پیشنهاد والنسیا پرده برداشت
سرمربی سابق «شیاطین سرخ» اعلام کرد از فوتبال خداحافظی نکرده است و همچنین به وی پیشنهادی برای مربیگری در لالیگا شده بود. بعد از اینکه «لوئیس فان‌خال» به همراه تیم فوتبال منچستریونایتد قهرمان جام اتحادیه انگلیس شد، در ماه مه سال ۲۰۱۶ از این تیم برکنار شد و تاکنون هدایت تیم دیگری را نپذیرفته است. وی پیش از این گفته بود در این مدت پیشنهادی ۵۰ میلیون یورویی از چین داشت که آن را رد کرد. اوایل این هفته رسانه‌های هلندی نوشتند فان‌خال پس از کسب افتخارات بسیاری در دوران حرفه‌ای خود، به دلیل برخی مسائل خانوادگی از دنیای مربیگری خداحافظی کرده است اما فان‌خال می‌گوید: به نظرم بازنشسته خواهم شد. در واقع قصد داشتم بعد از جام‌جهانی خداحافظی کنم. بعد از منچستریونایتد فکر کردم شاید ادامه ندهم اما پس از آن نظرم را به شرکت در یک دوره مطالعاتی مفید تغییر دادم ولی در حال حاضر فکر نمی‌کنم به مربیگری بازگردم. می‌توانستم به چین بروم اما هنوز اینجا هستم. همچنین اتفاقات بسیاری برای خانواده‌ام افتاده است، وقتی با واقعیت‌ها مواجه می‌شوید دوباره به یک انسان تبدیل می‌شوید. مرد هلندی به شبکه رادیو «کادناسر» اسپانیا گفت: نه! نه! نه! بازنشسته نشده‌ام. فقط اکنون یک سال مطالعاتی را سپری می‌کنم و بعد از آن تصمیم خواهم گرفت. به پیشنهاداتی که دریافت می‌کنم بستگی دارد. ماه ژوئیه آینده تصمیم می‌گیرم. می‌توانستم به اسپانیا بازگردم. حدود یک ماه یا 5 هفته پیش والنسیا به من پیشنهاد مربیگری داد اما من گفتم نه.
 


Page Generated in 0/0064 sec