printlogo


کد خبر: 170669تاریخ: 1395/10/30 00:00
چهارگوشه

قحطی در کمین میلیون‌ها سومالیایی
سازمان ملل درباره احتمال سقوط دوباره سومالی به ورطه قحطی در نتیجه وخامت خشکسالی در این کشور آفریقایی هشدار داد. در پی بارش ناکافی باران و درگیری میان دولت و گروه تروریستی الشباب، 5 میلیون سومالیایی یا به عبارت دیگر بیش از 4 نفر از هر 10 شهروند این کشور دسترسی کافی به مواد غذایی ندارد. هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه سومالی، سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش شمار افراد نیازمند به کمک، هرچند بتدریج اما همچنان ادامه دارد و اکنون با خطر سقوط به ورطه قحطی نیز مواجه هستیم.

142 سال زندان برای منتقد اردوغان
دادستانی ترکیه خواستار 142 سال زندان برای صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها شد که خود را از حامیان حقوق کردها در این کشور معرفی می‌کند. نمایندگان وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها پس از آن بازداشت شدند که مصونیت قضایی آنان لغو شد. آنان به عضویت در پ‌ک‌ک یا حمایت از این حزب متهم شده‌اند. ترکیه این حزب را یک گروهک تروریستی می‌داند. با وجود این، حزب یادشده منکر نمایندگی سیاسی پ‌ک‌ک است و تأکید می‌کند دمیرتاش تنها به دلیل مخالفتش با گسترش اختیارات اردوغان زندانی شده است.

حمله خونین ارتش نیجریه به آوارگان
سازمان پزشکان بدون مرز و یک شاهد عینی اعلام کردند صدها نفر روز سه‌شنبه در حمله یک فروند جنگنده ارتش نیجریه به یک اردوگاه آوارگان در شمال شرق این کشور کشته و مجروح شدند. این حمله که قرار بود مراکز تروریست‌های بوکوحرام را هدف قرار دهد، به اشتباه اردوگاه پناهجویان را هدف قرار داد.

تایانی رئیس پارلمان اروپا شد
نتونیو تایانی پس از 4 دور رأی‌گیری به عنوان رئیس جدید پارلمان اروپا انتخاب شد. تایانی که متعلق به حزب مردم اروپا از جناح راست میانه است، پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت: می‌خواهم پیروزی خود را به شهروندان ایتالیایی که بتازگی زلزله‌ای را پشت سر گذاشته‌اند، تقدیم کنم.

عملیات شهادت‌طلبانه در نقب
در تازه‌ترین عملیات استشهادی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها، روز گذشته یک فلسطینی به وسیله خودرو چند نظامی صهیونیست را در یکی از مناطق نقب زیر گرفت. در این عملیات شهادت‌طلبانه که در روستای ام‌الحیران در نقب اشغالی صورت گرفت، چند نظامی صهیونیست مجروح شدند. نظامیان رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته روستای ام‌الحیران را محاصره کرده‌اند. نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز به هدف تخریب چند خانه در این روستا، ساکنان آن خانه‌ها را به زور بیرون کردند. طبق اعلام پلیس اسرائیل، در درگیری‌ها در ام‌الحیران یک نظامی این رژیم به‌هلاکت رسید.


رژه نظامی زنان یمنی  در حمایت از انصارالله
روز سه‌شنبه شمار زیادی از زنان مبارز یمنی با انجام رژه نظامی گسترده، حمایت خود را از انصارالله یمن در مقابله با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی و متجاوزان عربستانی اعلام کردند. تصاویر رژه نظامی زنان یمنی در حال حمل سلاح تیربار، خمپاره و آرپی‌جی در بیشتر رسانه‌ها منتشر شد. پیش از این نیز زنان یمنی بارها با شرکت در راهپیمایی‌های گسترده و تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا حمایت خود را از انصارالله در مقابله با تجاوز عربستان به این کشور اعلام کرده بودند. عربستان همراه چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن منصور هادی به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه‌ای جز کشتار بیش از 10 هزار یمنی و زخمی شدن ده‌ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور نداشته است.
 


Page Generated in 0/0073 sec