printlogo


کد خبر: 170681تاریخ: 1395/10/30 00:00
مسجد محل سخنرانی اعلام خلافت البغدادی به دست ارتش افتاد
آزادسازی کامل شرق موصل

در روزهای گذشته نیروهای عراقی پیشروی و موفقیت‌های سریعی در ساحل شرقی موصل داشته‌اند و اکنون نقشه پیشروی‌های آنان به سرعت در حال تکمیل شدن است. سازمان مبارزه با تروریسم عراق در راستای عملیات خود برای آزادی استان نینوا از دست داعش، بعدازظهر دیروز از کنترل کامل خود بر شرق موصل خبر داد. همچنین فرماندهی عملیات نینوا از آزادی منطقه الاثریه و تل نرکال در شمال موصل و برافراشتن پرچم عراق بر فراز این دو منطقه خبر داد. در همین حال، داعش برای نخستین بار به شکست خود در درگیری‌های شرق موصل اعتراف کرده است. به گفته یک منبع امنیتی در استان نینوا، داعش از سرکرده‌هایش در محله‌های غرب موصل درخواست کمک و تأمین قایق‌هایی برای فرار از شرق موصل کرده است. همزمان، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق از آغاز تحرکات نیروهای امنیتی به سمت غرب موصل خبر داده است. حیدر العبادی گفت: نیروهای عراقی تحرکات خود را به سمت مناطق تحت سیطره داعش در غرب موصل آغاز کرده‌اند. داعش قدرت خود را از دست داده و دچار ضعف زیادی شده است. العبادی تأکید کرد: جهان مدیون عراق است؛ چراکه کشور ما به جای جهان با تروریسم می‌جنگد. ما از نیروهای امنیتی و شهروندان می‌خواهیم نسبت به عملیات‌های تروریستی هوشیار باشند و احتیاط به خرج دهند.
بمباران مجلس عزا توسط آمریکا
از زمان تشکیل ائتلاف آمریکایی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه، هواپیماهای آمریکایی بارها نیروهای عراقی یا غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند که هر بار مقامات آمریکایی آن را غیرعامدانه دانسته‌اند. در تازه‌ترین مورد از این جنایت، یک پهپاد آمریکایی سه‌شنبه‌شب با بمباران مراسم عزاداری در غرب موصل سبب کشته شدن 8 غیرنظامی شد. سرهنگ احمد الجبوری، از فرماندهان عراقی حاضر در موصل  گفت: این حمله در منطقه الشفا در غرب موصل رخ داده و 8 غیرنظامی کشته شده‌اند.

آزادسازی مسجد محل سخنرانی اعلام خلافت ابوبکر البغدادی
طبق اعلام منابع عراقی، در جریان عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای عراقی در شرق موصل، مسجد بزرگ «الدوله» که زمانی ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در آن سخنرانی و اعلام خلافت کرده بود آزاد و پرچم عراق بر فراز آن برافراشته ‌شد.
 


Page Generated in 0/0060 sec