printlogo


کد خبر: 170682تاریخ: 1395/10/30 00:00
ادامه سرکوب انقلابیون بحرین

مردم انقلابی بحرین در ادامه اعتراضات به اعدام 3 شهروند شیعه این کشور توسط مزدوران آل‌خلیفه، روز گذشته نیز در برخی مناطق این کشور تظاهرات برگزار کردند. طبق گزارش رسانه‌های بحرینی، ساعت 4 عصر دیروز به وقت محلی راهپیمایی گسترده‌ای به نشانه وفاداری به این 3 جوان در منطقه السنابس محل سکونت خانواده‌های آنها برگزار شد. شاهدان عینی اعلام کردند نظامیان رژیم آل‌خلیفه ضمن یورش به تظاهرات‌کنندگان، شماری از آنها را بشدت زخمی کردند. همزمان، خانواده‌های سامی مشیمع و عباس السمیع اعلام کردند دولت بحرین نه‌تنها از حضور برادران زندانی این 2 جوان در مراسم تدفین ممانعت کرده بلکه به آنها مرخصی و اجازه حضور در هیچ یک از مراسم‌ها را هم نداده و از روز اعدام تاکنون ارتباط آنها با خانواده‌ها قطع شده و هیچ تماس تلفنی هم نداشته‌اند. در همین حال بحرینی‌ها شامگاه سه‌شنبه در بخش‌های مختلف این کشور از جمله مناطق و شهرک‌های القدیم، المصلی، ستره، الدیه، المعامیر، العکر، کرزکان، المرخ، ابوقوه، الدراز، سار، جدحفص، السنابس و المالکیه تظاهرات کردند. این اعتراضات در منطقه القدیم به خشونت و درگیری میان نیروهای نظامی و مردم کشیده شد. مردم خشمگین از اعدام 3 جوان انقلابی توسط آل‌خلیفه خواستار قصاص عاملان شهادت این سه جوان هستند.
پیام شیخ علی سلمان
شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت
ملى- اسلامى الوفاق بحرین از زندان پیامی را به مناسبت اعدام 3 جوان بحرینی ارسال کرد. در این پیام آمده است: «سرفرود آورده و درود بیکران می‌فرستیم بر شهدای بزرگواری که جان خود را در راه خداوند، پیشرفت کشور و اعتلای هویت و کرامت ملت‌شان فدا کردند». جمعیت الوفاق از بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین سال گذشته به حکم قضایی منحل شده و دبیرکل آن شیخ علی سلمان نیز به تحمل 9 سال حبس محکوم شد.
حمله تند مقتدا صدر به رژیم آل‌خلیفه
در ادامه واکنش‌های منطقه‌ای به اعدام 3 جوان انقلابی در بحرین توسط نیروهای امنیتی این رژیم، رهبر جریان صدر، اعدام مخالفان بحرینی را نشان‌دهنده گسترش تفکر داعشی تا هرم حاکمیت در بحرین دانست. مقتدا صدر، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بی‌شرمی گروه حاکم در بحرین به حدی رسیده است که مومنان ملت را اعدام می‌کند و چنین حدی از بی‌شرمی، مستلزم واکنش جدی از سوی همه طیف‌های ملت است». صدر تاکید کرد: «ارتکاب چنین جنایت‌های غیرانسانی و بلکه تروریستی، نشان می‌دهد تفکر داعشی، به هرم حاکمیت در بحرین رسیده است، این رفتار حکایت از کینه حکومت ستمگر این کشور ضد ملتی ستم‌دیده است». رهبر جریان صدر سپس ملت بحرین را به ادامه جهاد و قیام فراخواند و خاطرنشان کرد که خون شهیدان این ملت، انقلاب این کشور را جاودانه خواهد کرد و آینده‌ای روشن را برای بحرین رقم خواهد زد.
واکنش دیرهنگام آمریکا به جنایت آل‌خلیفه
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی دیرهنگام به اعدام 3 شهروند شیعه در بحرین، تأکید کرد گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این 3 شهروند «زیر شکنجه» و «به‌اجبار» تن به اعتراف داده‌اند. اتهام‌هایی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آن سخن می‌گوید، پیش‌تر هم از سوی فعالان بحرینی و هم از سوی سازمان‌های بین‌المللی ناظر بر حقوق‌بشر، مطرح شده بود. جان کربی، روز سه‌شنبه گفت: واشنگتن نگران است که این اعدام‌ها در حالی صورت گرفته که تنش‌ها در بحرین روبه ‌فزونی‌‌ است. اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که طی سال‌های اخیر، واشنگتن یکی از حامیان اصلی پنهان و آشکار آل‌خلیفه در سرکوب مردم بحرین و ایجاد مانع در مسیر دستیابی اکثریت مردم آن کشور به آزادی و حقوق آنان بوده است. دولت آمریکا یکی از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی دولت بحرین و از مهم‌ترین تامین‌کنندگان اسلحه و وسایل سرکوب برای حاکمان
 منامه است.
 

حبس ابد برای 3 شهروند الدراز
جنایات آل‌خلیفه در سایه سکوت مدعیان جهانی همچنان ادامه دارد. براین اساس، دادگاه تجدیدنظر بحرین، دیروز حکم حبس ابد 3 نفر به اتهام منفجر کردن یک بمب دست‌ساز به قصد کشتن نیروهای پلیس را تایید کرد. مسؤولان این کشور مدعی هستند روز جمعه حدود ۷ هزار نفر در تظاهرات غیرقانونی در منطقه الدراز شرکت داشتند و نیروهای امنیتی نیز در مکان حضور یافته و به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند اما انفجاری در نزدیکی ورودی اصلی منطقه به وقوع پیوست که در نتیجه آن یک مرکز پلیس و یک ساختمان مسکونی خسارت دیدند. مسؤولان بحرین مدعی هستند پس از اجرای تحقیقات این متهمان را بازداشت کرده‌اند. نیروهای امنیتی بحرین از بیش از ۶ ماه پیش منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین را پس از لغو تابعیت شیخ و تحصن مردم مقابل منزل وی، محاصره کرده‌اند و جمعه هر هفته از اقامه نماز جمعه شیعیان در این منطقه ممانعت می‌کنند.


Page Generated in 0/0063 sec