printlogo


کد خبر: 170706تاریخ: 1395/11/2 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در پیامی به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:
برمحیط پیرامونی خود اثرگذاری کنید و بر رهروان راه خدا بیفزایید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به پنجاه‌ویکمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به اینکه «جوانی و دانشجویی» همچون پیشرانی پرقدرت انسان را در رسیدن به آرمان‌های والا یاری می‌کند، تأکید کردند: از شما عزیزان انتظار می‌رود بر محیط پیرامونی خود اثرگذاری کنید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزایید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جوانان دانشجوی عزیز!
جوانی و دانشجویی هر یک به تنهایی می‌تواند همچون پیشران پرقدرتی انسان را در رسیدن به آرمان‌های والا یاری کند. شما بجز این دو، از مزیت حضور در منظومه‌ اثرگذار انجمن‌های اسلامی نیز برخوردارید. حجت بر شما تمام است. انتظار از شما عزیزان کاری بیش از خودسازی علمی و دینی و اخلاقی است؛ انتظار آن است که بر محیط پیرامونی خود، اثر گذارید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزایید. در نبرد نامتقارن جبهه‌ کفر و استکبار با پرچم برافراشته‌ اسلام ناب، این وظیفه‌ همه‌ ما است. هرکدام باید چشمه‌ با برکتی از معرفت درست اسلامی و صراط مستقیم الهی باشیم. سرزنده و پرامید و روشن باد دل‌های پاک شما.
سیدعلی خامنه‌ای
۳۰ دی‌ماه 95

تداوم رکود اقتصادی،‌ بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز تولیدی
امام جمعه موقت تهران گفت: بنا بود تحریم‌ها برداشته شود اما رکود اقتصادی،‌ بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز تولیدی همچنان ادامه دارد و مشکل این است که همچنان که تحریم‌ها برداشته نشده، تحریم‌های جدیدی نیز افزوده شده است! به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ضمن تسلیت به خانواده آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران، گفت: آتش‌نشانان همواره در سنگر خود با آب و آتش و خطر درگیر هستند و جان‌شان همواره در خطر است و خانواده‌های‌شان وقتی آنها از خانه بیرون می‌آیند نمی‌دانند آیا آنها بار دیگر به خانه بازمی‌گردند یا خیر. وی با اشاره به یک ساله شدن برجام نیز گفت: برخی همچنان شعار می‌دهند اما واقعیت این است که پس از گذشت یک سال برگی دیگر بر پرونده سیاه و ننگین آمریکایی‌ها اضافه شد. امام جمعه موقت تهران افزود: برخی پس از توافق هسته‌ای برجام را بزک می‌کردند و اظهار خوشبینی و دلگرمی داشتند و معتقد بودند مشکلات اقتصادی یک‌ ساله حل می‌شود و بنا بود تحریم‌ها برداشته شود اما رکود اقتصادی،‌ بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز تولیدی همچنان ادامه دارد و مشکل این است که همچنان که تحریم‌ها برداشته نشده، تحریم‌های جدیدی نیز افزوده شده و مردم حق دارند که همچنان بگویند مرگ بر آمریکا.

سیاستمداران ما باید بر آمده از تشکیلات مردمی باشند
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: اگر تشکیلات وجود نداشته باشد، امکان نفوذ دشمن در کشور نیز بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر، سیاسیون باید برآمده از تشکیلات مردمی باشند، نه بر آمده از باندهای سیاسی. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نشست هم‌اندیشی جوانان انقلابی ایران ضمن تاکید بر رویکرد تشکیلاتی پیامبر اعظم(ص) در دوران صدر اسلام اظهار داشت: «ایجاد تشکیلات، لازمه حیات اجتماعی است. پیامبر اسلام قبل از ورود به مدینه 12 نفر را به عنوان فرمانداران خود انتخاب کردند. این نشان‌دهنده اهمیت «ایجاد تشکیلات» در سیره پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله است».  وی در ادامه افزود: اگرچه ما در برهه فعلی شاهد تفکیک قوا و جریان داشتن سازوکار مردمی در آنها هستیم، اما این موضوع جای تشکیلات مردمی را نمی‌گیرد. به عنوان مثال یک وزیر حتی قدرت ندارد به تنهایی بر زیرمجموعه خود نظارت کند و در اینجا لازم است مردم و جوانان نقش‌آفرینی تشکیلاتی داشته باشند و با حرکتی دلسوزانه و منسجم در کنار یکدیگر قرار گیرند. وی تاکید کرد: ما تشکیلات سیاسی کمی داریم. اگر تشکیلات وجود نداشته باشد، امکان نفوذ دشمن در کشور نیز بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر، سیاسیون باید برآمده از تشکیلات مردمی باشند، نه برآمده از باندهای سیاسی. در صورت ایجاد تشکیلات مردمی، دیگر برگزاری چند مناظره یا افشاگری‌ها و تخریب‌ها، تعیین‌کننده آرای عمومی نخواهد بود.


Page Generated in 0/0172 sec