printlogo


کد خبر: 170711تاریخ: 1395/11/2 00:00
اخبار

آب‌رسانی با لوله به یک میلیون روستا از نوروز
وزیر نیرو به‌منظور تسریع در اجرای طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی روستایی دستور ویژه صادر کرده تا در شروع سال جدید، یک میلیون نفر از جمعیت روستایی که تا پیش از این آب شرب را به صورت نوبتی و سیار دریافت می‌کردند از نعمت آب شرب لوله‌کشی شده بهره‌مند شوند. به گزارش تسنیم، با اجرای این طرح شاهد تکمیل آبرسانی به حدود 1400 روستا با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر خواهیم بود. براساس این گزارش، با تزریق 100 درصد 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و همزمان با آغاز تلاش وزارت نیرو برای تخصیص 500 میلیون دلار دوم، طرح ملی آبرسانی روستایی با هدف حذف آبرسانی با تانکر وارد فاز جدیدی شد. در نخستین مرحله از این طرح ملی تا امروز به 1600 روستا با جمعیت بالغ بر 850 هزار نفر آبرسانی صورت گرفته و تلاش‌ها برای تکمیل آبرسانی روستایی برای جمعیت 850 هزار نفر در یکهزار روستای بعدی ادامه دارد. رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در این‌باره گفت: تا پایان سال نیز تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی به مجموع جمعیت 2 میلیون و یکصد هزار نفر را شاهد خواهیم بود و در مجموع باید طرح‌های آبرسانی روستایی حدود 3 هزار روستای کشور تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
جذب ۱۳ میلیارد یورو فاینانس در صنعت آب
در همین حال معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تشریح ۳ سناریوی جذب فاینانس در صنایع آب و برق، گفت: برنامه جذب 2/13 میلیارد یورو منابع مالی خارجی به این روش در دستور کار است. علیرضا دائمی در گفت‌وگو با مهر در تشریح مهم‌ترین قراردادهای تامین فاینانس پروژه‌های صنعت آب، برق و فاضلاب کشور، افزود: تاکنون مذاکراتی با شرکت‌هایی از چین، کره‌جنوبی، ژاپن، روسیه، آلمان، انگلیس و فرانسه برای تامین منابع مالی طرح‌های صنعت آب و برق بویژه از مسیر فاینانس انجام گرفته است. وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در قالب 3 برنامه اولویت‌دار، مذاکرات برای نهایی کردن قراردادهای فاینانس طرح‌های آب و برق در حال انجام است، تصریح کرد: در اولویت اول، تاکنون قرارداد فاینانس تعدادی از طرح‌ها به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو، نهایی و امضا شده است. وی با تاکید بر اینکه این 2/1 میلیارد دلار قرارداد فاینانس امضا شده، برای 7 طرح اولویت‌دار آبرسانی است، اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌های آبرسانی، بخشی از این قراردادها هم برای تامین فاینانس نیروگاه‌های برق بادی خواف و نیروگاه و سد رودبار لرستان منعقد شده است.


ورود 1/1 میلیون خودروی جدید
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۷۹ هزار و ۴۶۲ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، امیرحسین قناتی افزود: در بخش تولید خودروهای سواری با این روند به رشد 40 درصدی خواهیم رسید، همچنین در دیگر بخش‌های تولید انواع خودرو مانند وانت، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون با رشدهای فزاینده تولید روبه‌رو خواهیم شد. وی افزود: امید داریم تا به تولید انواع خودرو به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسیم. قناتی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: در این جلسه شرکت‌های خودروساز داخلی موظف شدند طبق برنامه‌های عملیاتی خودشان درباره افزایش استانداردهای ایمنی همچنین حفاظت سرنشینان خودرو و از سوی دیگر لحاظ کردن ایمنی عابران، طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای تصویب به دبیرخانه این شورا ارسال کنند.


گرانی سرسام‌آور گوشت در ۸ ماه
قیمت هر کیلوگرم دام زنده با افزایش بی‌سابقه به رقم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید درحالی‌ که نرخ این محصول در ماه‌های ابتدایی سال جاری ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان بود. به گزارش تسنیم چندی پیش (26 دی 1395) علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز با مقایسه قیمت فعلی گوشت گوسفندی با نرخ ماه‌های ابتدایی سال گفت: نرخ هر کیلوگرم  گوشت شقه گوسفندی در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال و در 8 ماه گذشته  10 هزار تومان افزایش‌یافته است. وی در توضیح بیشتر افزود: درحالی‌که هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در اردیبهشت و خرداد امسال 28 تا 29 هزار تومان به فروش می‌رسید، اکنون با وجود کاهش قیمت 2 هزارتومانی دریک هفته گذشته 38 تا 39 هزار تومان قیمت دارد.


Page Generated in 0/0290 sec