printlogo


کد خبر: 170715تاریخ: 1395/11/2 00:00
اخبار

هوای پایتخت همچنان برای گروه‌های حساس «ناسالم» است
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۳۲و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ساعت گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده‌های منواکسیدکربن پاک(۳۳)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠میکرون سالم(۷۵)، ذرات معلق با قطر کمتر از
5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۳۲) است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد
ارائه اجباری آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق قانون، زوجین از این پس باید قبل از ثبت ازدواج، گواهی غربالگری ژنتیک داشته باشند. انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با فارس، گفت: این غربالگری برای شناسایی ازدواج‌های پر خطر که زمینه اختلالات ژنتیک دارند موثر است و از طرفی در پیشگیری از شیوع معلولیت‌ها بسیار کارساز است، چرا که سالانه بالغ بر 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند. محسنی گفت: اجباری کردن غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج به کاهش تولد نوزاد معلول می‌انجامد به همین دلیل زوجینی که تشخیص داده می‌شوند در معرض خطر هستند می‌توانند پس از آن به مشاوره مراجعه کنند. رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای تأمین هزینه‌های این آزمایش ژنتیک، حق‌التحریر ثبت طلاق 15 درصد افزایش یافته که منابع حاصل از آن در بودجه سنواتی برای تأمین هزینه‌های آزمایش ژنتیک در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرد تا برای مددجویان این دو سازمان هزینه‌ها رایگان شود. وی افزود: در سال برای 40 هزار زوج در  32 استان کشور طرح غربالگری اجرا شده که 30 درصد این زوجین احتیاج به مشاوره داشتند و 20 درصد آزمایش ژنتیک انجام دادند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس:
مدارس کشور «بی‌سروسامان» است
عضو کمیسیون آموزش مجلس وضعیت مدارس کشور را «بی‌سروسامان» دانست و گفت: مدارس و مشکلات آنها رها شده است.ضیاء‌الله اعزازی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، وضعیت مدارس کشور را «غوغا و بی‌سروسامان» دانست و اظهار داشت: آموزش‌وپرورش مشکلات بسیاری دارد، طوری که مدارس و مشکلات آن رها شده است. اعزازی از جلسه با وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات این وزارتخانه خبر داد و افزود: در جلسه آتی کمیسیون آموزش مجلس حتما از دانش‌آشتیانی برای ارائه برخی توضیحات پیرامون مشکلات و تنگناهای مدارس دعوت به عمل خواهد آمد. با وجود گذشت 4 ماه از آغاز سال تحصیلی، به‌رغم اعلام مسؤولان آموزش‌وپرورش در واریز سرانه، پولی به حساب بیشتر مدارس واریز نشده است و مدیران مدرسه مبلغی برای هزینه‌کردهای جاری در اختیار ندارند.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما تا روز یکشنبه
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گستره بارش‌ها در حال حرکت به دامنه‌های مرکزی و جنوبی رشته کوه البرز است، گفت: دمای هوا تا روز یکشنبه تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت جوی 3 روز آینده کشور اظهار کرد: سیستم بارشی که فعالیت آن در سیستم شمالی کشور و استان‌های گیلان و اردبیل آغاز شده، دامنه فعالیتش بیشتر خواهد شد. وی افزود: این بارندگی‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف است و باید شاهد بارندگی در سواحل شمالی کشور باشیم و انتظار می‌رود شنبه(امروز) گستره بارش‌ها به دامنه‌های مرکزی و جنوبی رشته کوه البرز یعنی استان تهران کشیده شود بتدریج گستره بارش‌ها در روز شنبه به شرق و شمال‌شرق خواهد رفت. وی یادآور شد: بارش‌های موج جنوبی، روی دامنه‌های زاگرس‌جنوبی و زاگرس مرکزی بصورت بارش برف و باران خواهد بود و با تقویت موج جنوبی، گستره بارش‌ها به مناطق شرق و شمال‌شرق می‌رسد.


Page Generated in 0/0066 sec