printlogo


کد خبر: 170716تاریخ: 1395/11/2 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد خبر داد
خانه‌دار شدن همه مددجویان کمیته امداد تا 4 سال آینده
در دیدار رئیس کمیته امداد با استاندار زنجان، علاوه بر تفاهم درباره اجرای طرح «شهر بدون مددجو» بر خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه امداد تاکید شد. به گزارش مهر، پرویز فتاح در دیدار با استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه‌های مختلف افزود: اقدامات خوبی در جهت کاهش فقر انجام شده اما انتظار از استان زنجان بیشتر است. همه در مقابل نیازمندان مسؤولیت داریم و رسیدگی‌ها باید بیشتر شود. وی ادامه داد: در کل کشور میانگین تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود ۶ درصد است اما این رقم در استان زنجان ۴ درصد است. رئیس کمیته امداد تاکید کرد: کار ما در کمیته امداد بسیار سنگین است و باید به جایی برسیم که کشور از افراد تحت پوشش امداد و خط قرمز فقر خالی شود و برای رسیدن به این هدف باید هم‌افزایی افزایش یابد. فتاح مسکن را مهم‌ترین اولویت و نیاز اصلی مددجویان کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل مسکن مددجویان حل نشود، دیگر مسائل آنان قابل رفع نیست، بنابراین پیشنهاد داده‌ایم در صورتی که زمین و مجوزهای لازم از سوی استان در اختیار قرار گیرد، کمیته امداد احداث مسکن برای همه مددجویان فاقد مسکن را برعهده بگیرد. وی گفت: به دنبال انعقاد تفاهمنامه با استانداری زنجان هستیم تا برای تمام ۳۲هزار خانوار تحت پوشش فاقد مسکن در استان زنجان، مسکن احداث کنیم، زیرا معتقدیم با روند فعلی این افراد هیچگاه صاحب خانه نخواهند شد. رئیس کمیته امداد افزود: حل مشکل مسکن مددجویان به یک کار انقلابی نیاز دارد و معتقدیم با ایجاد چنین حرکتی می‌توانیم ظرف مدت 4 سال همه مددجویان فاقد مسکن در کل کشور را صاحب خانه کنیم.
فتاح موضوع اشتغال را دومین مساله برای مددجویان اعلام کرد و گفت: در زمینه اشتغال جذب اعتبارات بخوبی انجام شده است. در حال حاضر اعتبار استان زنجان در حوزه اشتغال ۱۸میلیارد تومان است که می‌تواند برای ۱۸۰۰نفر شغل ایجاد کند اما با موفقت دولت این رقم می‌تواند تا ۲ برابر افزایش یابد.

ارائه لایحه جابه‌جایی تعطیلات مدارس به مجلس
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: زمانبندی سال تحصیلی را به عنوان یک لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه کرده‌ایم تا مجلس این اختیار را به دولت بدهد که در برگزاری سال تحصیلی انعطاف‌پذیری داشته باشد.
به گزارش مهر، فخرالدین دانش‌آشتیانی در حاشیه مراسم آیین اختتامیه جشنواره سپیدار که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: باید اهمیت مساله محیط‌زیست و توسعه پایدار را ارج بنهیم و این موضوع جزو برنامه‌های بنده است و همانطور که می‌دانید در برنامه‌هایی که به مجلس ارائه کردم 3 موضوع تربیت، مهارت‌ها و محیط‌زیست از مسائلی است که در سنین پایین بویژه در مقطع ابتدایی جزو برنامه‌های بنده است. وی افزود: باید در برنامه‌های درسی و فرآیندهای یادگیری دانش‌آموزان این مسائل را لحاظ کنیم و همچنین در فعالیت‌های دانش‌آموزی در بیرون از کلاس و مدرسه این موضوع در نظر گرفته شود. در واقع ما باید فضای آموزشی را از کلاس درس به طبیعت ببریم تا دانش‌آموزان سازگاری بیشتری با برنامه‌های محیط‌زیستی داشته باشند
وزیرآموزش‌وپرورش  در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلاتی که قرار بود برای آلودگی هوا مطرح شود از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود یا خیر، گفت: زمانبندی سال تحصیلی را به عنوان یک لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه کرده‌ایم تا مجلس این اختیار را به دولت بدهد که مقداری در برگزاری سال تحصیلی انعطاف‌پذیری داشته باشد.
 وی تصریح کرد: امسال این موضوع اجرا نمی‌شود، زیرا قانون مبنی بر این است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع سال تحصیلی اول مهر است و ما باید طبق آن برنامه‌ریزی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر در مجلس چنین موضوعی تصویب شود آن زمان می‌توان مقداری انعطاف‌پذیری در بحث زمانبندی سال تحصیلی داشت.
 


Page Generated in 0/0069 sec