printlogo


کد خبر: 170718تاریخ: 1395/11/2 00:00
اخبار

پیام صالحی‌امیری به مناسبت آغاز جشنواره تئاتر فجر
سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پیامی را صادر کرد. به گزارش روابط عمومی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصتی است برای معرفی و اجرای فاخرترین اجراهای تئاتر تا این رشته هنری هر روز بالنده‌تر و پربارتر شود و شاخص‌ترین نمایش‌های اجرا شده در طول یک سال در معرض تماشا و داوری مخاطبان هنردوست و نکته‌سنج قرار گیرد.  مایه خرسندی است که جشنواره سی‌وپنجم، در ادامه دوره‌های قبلی، کوشیده است تا در مسیر تحقق عدالت فرهنگی گام بردارد. برگزاری جشنواره در
7 استان، حضور نسل‌های مختلف تئاتر ایران از شهرهای مختلف کشور در کنار یکدیگر، برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی استعدادهای نوپدید و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم هنر تئاتر در حوزه دیپلماسی فرهنگی و گفت‌وگو با دیگر ملل، فرآیندهای ارزشمندی است که از رهگذر این جشنواره پیگیری می‌شود.

درباره اظهارنظر منتسب به صالحی امیری
ایوبی: وزیر اجازه مداخله‌ در کار هیأت انتخاب را نمی‌دهد
رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد که وزیر ارشاد اجازه هیچ‌گونه مداخله‌ای در روند فعالیت هیات انتخاب سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر را نداده است. به گزارش مهر، سیدرضا صالحی‌امیری قبل از ظهر پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه دیداری با آیت‌الله مکارم‌شیرازی داشت که در این دیدار درباره مسائل مختلف عرصه فرهنگ و هنر مطالبی را مطرح کرد. در بخشی از مطالب نقل شده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده بود: در جشنواره فیلم فجر امسال ۱۰ فیلم با موضوعات نامناسب کنار گذاشته شده‌اند. در جشنواره امسال فیلم‌های ارزشی و انقلابی خوبی هم وجود داشت که ما سعی کردیم با حمایت از آنها رنگ و بوی انقلاب در جشنواره فیلم فجر امسال همچنان باقی بماند. در پی انعکاس این مطلب در رسانه‌ها، اظهارنظرهایی درباره آن بین سینماگران و اهالی رسانه مطرح شد. از جمله اظهارنظرها این بود که این سخن وزیر نشان از این دارد که به نوعی در رای و نظر هیات انتخاب دخالت شده است. حجت‌الله ایوبی گفت: بنده در تمام دیدارهای دیروز و تا ظهر امروز آقای وزیر با علما و مراجع حضور داشتم، هیچ سخنی از ایشان مبنی بر کوچک‌ترین دخالت در داوری هیات انتخاب فیلم فجر نشنیدم. وی افزود: وزیر محترم فرهنگ بشدت پایبند به ضوابط هستند و اجازه چنین مداخلاتی را به هیچ کس نمی‌دهند. شیوه مدیریت ایشان احترام صد درصد به نظر کارشناسی است. درهر صورت اعضای هیات انتخاب که از شخصیت‌های برجسته‌اند خود بهترین گواه هستند بر اینکه چنین شبه‌افکنی‌هایی بی‌پایه و بی‌اساس است.

خداحافظی «شعله‌ور» با جشنواره فیلم فجر
فیلم سینمایی «شعله‌ور» به قلم هادی مقدم دوست و با کارگردانی حمید نعمت‌الله به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد. به گزارش تسنیم، مشاور رسانه‌ای فیلم سینمایی «شعله‌ور» با اعلام خبر عدم حضور فیلم در جشنواره گفت: به‌رغم تلاش عوامل و پیشرفت 90 درصدی تولید، متاسفانه به علت تمام نشدن فیلمبرداری، این فیلم در سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور نخواهد داشت. گروه فیلم سینمایی «شعله‌ور» ضمن قدردانی از همکاری دبیر جشنواره فیلم فجر، عدم حضور فیلم را در جشنواره اعلام می‌دارد.

آرما منتشر کرد
«غزه از بازگشت می‌نویسد»
کتاب «غزه از بازگشت می‌نویسد» مجموعه داستان‌هایی درباره غزه با ترجمه امیرحسین حیدری توسط نشر آرما منتشر شد. به گزارش فارس، داستان‌های کوتاه این مجموعه توسط رفعت العرعیر گردآوری شده است. سوزان ابوالهوی، نویسنده رمان زخم داوود (رمان پرفروش سال فرانسه) در معرفی این کتاب نوشته است: «آنچه که از انسانیت ناب، ترحم و مبارزه‌جویی جوانان فلسطین در این مجموعه از داستان‌های کوتاه می‌خوانیم گواه انعطاف پذیری، مقاومت و زیبایی مردمی است که در هر نقطه‌ای از جهان مورد خشونت و ظلم قرار گرفته‌اند. نویسندگان این داستان‌ها، جوانان 20 ساله‌ای هستند که اگر چه صدای بمب و گلوله و برنامه‌های عامدانه اسرائیل برای آنها همراه تک‌تک لحظات زندگی‌شان بوده است اما داستان‌های آنها به ما می‌آموزد که چگونه باید روحی تسخیر ناپذیر و اراده‌ای ناگسستنی داشت.


Page Generated in 0/0198 sec