printlogo


کد خبر: 170737تاریخ: 1395/11/2 00:00
رژیم آل‌خلیفه در صدد اعدام 2 انقلابی دیگر است
بحرین غرق در بحران حقوق بشر است

به دنبال اعدام 3 شهروند شیعه توسط رژیم آل‌خلیفه، تظاهرات و ناآرامی گروه‌های مختلف مردم در بسیاری از شهرها و مناطق بحرین ادامه دارد.  همزمان با پایان مراسم عزاداری عباس السمیع، علی السنکیس و سامی مشیمع، چهارشنبه‌شب تظاهرات‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف بحرین برگزار شد. مقام‌های بحرینی روز یکشنبه 15 ژانویه این 3 نفر را اعدام کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها با در دست داشتن عکس این 3 شهید، بر وفاداری به شهدای وطن و اصرار بر قصاص قاتلان  تاکید کرده و برای پایان دادن به حکومت رژیم آل‌خلیفه و حق مردم در تعیین سرنوشت و ایجاد نظام سیاسی جدید، شعارهای انقلابی تکرار می‌کردند. تظاهرکنندگان تلاش کردند وارد میدان اللؤلؤه در منامه شوند اما نیروهای پلیس ضمن شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان، راه آنها را بستند. پیش‌تر این میدان مرکز تجمع مخالفان بود که اکثرا علیه خاندان اهل تسنن حاکم در این کشور بود.
واکنش اقلیت‌های فلسطینی در اروپا به جنایات آل‌خلیفه
اتحادیه اقلیت‌ها و مؤسسات فلسطینی‌‌های مقیم در اروپا اجرای حکم مجرمانه اعدام برای 3 جوان فعال بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه را محکوم و این اقدام را جنایتی انسانی و سیاسی توصیف کرد. در بیانیه‌ای که اتحادیه پایداری و مقاومت صادر کرده است، حمد عیسی، حاکم بحرین «کوتوله‌ای دیکتاتور» نامیده شده که از سوی رژیم وهابی تروریستی عربستان حمایت می‌شود. این بیانیه تاکید کرد: حمایتی که حاکم بحرین از آل‌سعود، سازمان اطلاعات موساد اسرائیل و انگیس دریافت می‌کند، این رژیم را در اجرای حکم اعدام این جوانان جرأت بخشیده است. این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که از زمان آغاز انقلاب بحرین، فلسطینی‌ها چندان به این پدیده توجه نشان نمی‌دادند ولی اخیرا در محکومیت سرکوب انقلابیون بحرینی، جنایات آل‌خلیفه را همسان اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌های اشغالگر می‌دادند و همچنین نظیر‌سازی بحرین جزیره اشغالی آل‌خلیفه با سرزمین اشغالی توسط صهیونیست‌ها در حال گسترش است.
هشدار عفو بین‌الملل به آل‌خلیفه
در حالی‌که رژیم‌ آل‌خلیفه با موجی از انتقادهای منطقه‌ای و نهادهای حقوق‌بشری در پی اعدام 3 شهروند بحرینی مواجه شده، آخرین گزارش‌ها حاکی است که این رژیم در صدد اعدام 2 فعال دیگر به نام‌های محمد رمضان و حسین علی موسی است. در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود آورده است: مسؤولان بحرینی باید فورا احکام اعدام 2 مرد را تغییر دهند که با خطر اجرای قریب‌الوقوع اجرای حکم اعدام روبه‌رو هستند. سازمان عفو بین‌الملل هشدار داد: پاسخ شدید به اعتراض‌ها درباره احکام اعدامی اجرا شده در روز یکشنبه، بحرین را در معرض خطر غرق شدن در بحران حقوق‌بشر قرار می‌دهد.
رسوایی نیروهای امنیتی آل‌خلیفه
حمله نیروهای امنیتی و مزدوران آل‌خلیفه به یکی از اماکن تجاری (سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها) در بحرین، برگ دیگری از رسوایی بی‌شمار آل‌خلیفه را رقم زد. طبق این گزارش‌، اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی آل‌خلیفه در حالی ‌که لباس غیرنظامی پوشیده‌اند، با حمله به یکی از مراکز خرید در منامه اقدام به تخریب و سرقت از این مکان کردند. در صحنه‌ای از فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های حفاظتی این مکان تجاری، نیروهای امنیتی اشاره می‌کنند که مزدوران مهاجم دوربین‌های مراقبتی را هم از بین ببرند تا سند جرمی باقی نماند. در پی این اتفاق و موردهای مشابه فراوان، رژیم آل‌خلیفه مردم منطقه و شیعیان را متهم به تخریب اموال عمومی و خشونت می‌کند. در همین حال سیستم قضایی رژیم آل‌خلیفه نیز با محاکمه مردم و تلفیق اتهامات دروغین، حکم‌های سنگینی علیه آنها صادر می‌کند.


Page Generated in 0/0063 sec