printlogo


کد خبر: 170819تاریخ: 1395/11/4 00:00
رویدادها

پیشنهاد‌های حبیب احمدزاده برای آینده واقعه پلاسکو
حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز کشورمان پس از فاجعه پلاسکو در متنی 3 پیشنهاد برای آینده بعد از این واقعه داده است. به گزارش فارس، در این یادداشت آمده است: با وجود 600 واحد اقتصادی با حدود بیش از 3 هزار شغل مستقیم در این ساختمان و شاید ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم و جمع خانواده‌های این عزیزان تصمیمات بسیار سختی در انتظار مسؤولان برای رفع مشکل ساختمان‌های اینگونه در پیش است. زیرا براحتی نمی‌توان با یک تکه کاغذ، برای امر معاش هزاران کارگر و مغازه‌دار زحمتکش درگیر کار در اینگونه ساختمان‌ها تصمیم‌گیری کرد. این را بدانیم که اگر همه به کمک نشتابیم، عید سختی برای این عزیزان کارگر، صاحبان کسب‌وکار و خانواده‌های‌شان در پیش خواهد بود. خرید پوشاک داخلی بهترین کمک به راه‌اندازی چرخه بهینه اقتصادی برای این زحمت‌کشان است. فقط باید باور کنیم که فرزندان آنان نیز جزئی از خانواده‌های ما هستند و مشکلات آنان نیز مشکلات ماست. در این چند ماه پیش‌رو بیاییم و فقط پوشاک ایرانی خریداری کنیم. این یادداشت می‌افزاید: ولی بزرگ‌ترین کمک همه ما چیست، کمکی که از دست همه ما برآید؟ چهارشنبه‌سوری در پیش است، همانگونه که دوستان بزرگواری همچون پرویز پرستویی از مدت‌ها قبل اشاره داشتند همگی به‌گونه‌ای عمل کنیم که در روز چهارشنبه‌سوری امسال نیازی نباشد که حتی زنگ تلفن یک ایستگاه آتش‌نشانی بیخود به صدا درآید. اینگونه است که همگان می‌توانیم بگوییم برای خانواده و خود این قهرمانان آتش‌نشان، یک شبانه‌روز التهاب‌آور را به اوقاتی آسوده تبدیل کرده‌ایم. آیا این روش، بهترین راه اثبات احساسات امروزمان با تبدیل به عملی واقعی در فرداها نیست؟

خاطره محمود عزیزی از پلاسکو
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: عزیزان بسیاری از میان ما رفتند، سرمایه بسیاری از مغازه‌داران از بین رفت و خانواده‌های فراوانی عزادار شده‌اند. این فاجعه مسائل و مشکلات بزرگی به بار می‌آورد که تا چند وقت ادامه دارد. به گزارش میزان، محمود عزیزی با تاکید بر تلخ بودن حادثه ساختمان پلاسکو گفت: حادثه ساختمان پلاسکو مصیبتی ملی است. این مصیبت وقتی افزایش می‌یابد که این اتفاق با توجه به فرسوده بودن ساختمان قابل پیش‌بینی بود. این فرسودگی تنها مشکل ساختمان پلاسکو نبوده و در حال حاضر ساختمان‌های بسیاری با توجه به فرسودگی امکان وقوع چنین فجایعی را دارند. وی ادامه داد: این اتفاقات واقعاً تاسف‌برانگیز است. با تجهیز و تعمیر و بازسازی چنین ساختمان‌هایی می‌توان از حادثه جلوگیری کرد ولی افسوس که بعد از اتفاق تازه همه از پیش‌بینی‌های صورت گرفته حرف می‌زنند. بازیگر سریال «ستایش» درباره این حادثه افزود: عزیزان بسیاری از میان ما رفتند، سرمایه بسیاری از مغازه‌داران از بین رفت و خانواده‌های فراوانی عزادار شده‌اند. این فاجعه مسائل و مشکلات بزرگی به بار می‌آورد که تا چند وقت ادامه دارد. محمود عزیزی با اشاره به خاطره خود از این ساختمان خاطرنشان کرد: یادم می‌آید وقتی جوان بودم این ساختمان ساخته شد. طبقه بالای ساختمان رستورانی بود و آلبالوپلوی معروفی داشت. من نخستین‌بار برای خوردن «آلبالو پلو» به این ساختمان رفتم.

فرهنگ عاشورا باید در زندگی روزمره ما جلوه کند
یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه صرفا نگاه تاریخی به مقوله عاشورا یک آسیب به شمار می‌آید، گفت: فرهنگ عاشورایی باید در زندگی روزمره جاری شود و در رفتارهای مردم جلوه‌گری کند. به گزارش تسنیم، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون به بهانه برگزاری دومین سوگواره عبرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چطور می‌توان رابطه مناسبی بین هنر و اعتقادات و باورهای مذهبی ایجاد کرد، بیان کرد: به نظر من فرهنگ عاشورایی باید به زندگی روزمره مردم وارد شود و داشتن نگاه صرفا تاریخی به این حماسه یک آسیب محسوب می‌شود. فرهنگ عاشورایی باید در زندگی ما جاری و ساری باشد و در رفتارهای روزمره‌مان نمود پیدا کند. عاشورا واقعه‌ای است که فضاهای متنوع و متکثر زیادی برای روایت دارد و اپیزودهای فیلم «هیهات» تنها بخشی از این تاثیرگذاری را به نمایش می‌گذارد. دومین سوگواره عبرات به همت ستاد مرکزی اربعین در 10 بخش شعر، نثر ادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec