printlogo


کد خبر: 170835تاریخ: 1395/11/4 00:00
اخبار

کارآفرینان برتر نشان امین‌الضرب گرفتند
روز گذشته تالار وحدت تهران میزبان چهره‌های نام‌آشنای بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولید کالا، خدمات و تجارت بود. چهره‌هایی که سابقه‌ای بیش از نیم‌قرن در کار و فعالیت اقتصادی دارند. دیروز به‌ مناسبت گرامیداشت 133 سالگی اتاق تهران با اهدای لوح و نشان امین‌الضرب از 4 کارآفرین و 12 پیشکسوت عرصه تولید و تجارت تقدیر شد. همچنین از 2 محقق و پژوهشگر، یک مدیر رسانه‌ای بخش خصوصی و یک چهره دولتی قدیمی که سابقه‌ای طولانی در همراهی و همگامی با بخش خصوصی دارد نیز با اعطای لوح و نشان امین‌الضرب تجلیل شد. در این مراسم نشان امین‌الضرب به خانم مژده مهدوی از نوادگان امین‌الضرب اعطا شد. همچنین علا میرمحمدصادقی، محسن خلیلی، اصغر قندچی، علی‌اکبر رفوگران، علی رحیمیان، علی حاج‌سیدسلیمان، اسدالله عسگراولادی، عباس سعیدی‌نژاد، ابراهیم عسگریان، مهدی حریری، عزیزالله علاءالدینی، رحمان گلزار، علی‌اصغر سعیدی، موسی غنی‌نژاد، علیرضا بختیاری، امیرمنصور عطایی، رضا رضایی و عباس موسوی‌رهپیما نشان و لوح امین‌الضرب دریافت کردند. همچنین غلامعباس سلیمانی، مرتضی سلطانی و محمدمهدی فنایی تندیس امین‌الضرب دریافت کردند. در ادامه این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت نقش فعالان کارآفرین بخش خصوصی گفت: به دنبال طرحی هستیم با مشارکت ۲۰۰ نفر نخبه اقتصادی که آنها را بهترین افراد برای پیشگام شدن در توسعه کشور می‌دانیم و با مشاوره اتاق‌های بازرگانی‌ و انجمن‌ها و بخش خصوصی بتوانیم مشارکتی را رقم بزنیم که در آن آمارها و شاخص‌های توسعه را بهبود بخشیم و بتوانیم جهشی در پیشرفت اقتصادی کشور حاصل کنیم.


تداوم توزیع گوشت گرم دولتی
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه توزیع گوشت گرم در بازار ادامه دارد، گفت: گوشت‌های عرضه‌شده در بازار از محل تولیدات داخلی است. عباس والوزی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: تا زمانی که نیاز به این کالا باشد، ما به عرضه آن در بازار ادامه خواهیم داد. وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت گوسفندی مرغوب در بازار توزیع می‌کند، اضافه کرد: محصولی که در حال حاضر در بازار توزیع می‌شود از محل تولیدات داخلی است و ما در آینده در این زمینه واردات نیز انجام خواهیم داد. والوزی درباره اینکه آیا توزیع گوشت گرم فقط در تهران انجام می‌شود یا در استان‌های دیگر هم این کار در دست انجام است؟ افزود: فعلا تمرکز ما روی تهران است اما در نقاط دیگر هم به محض اینکه اعلام نیاز شود آمادگی توزیع محصول را داریم.


اعلام تعرفه کالاهای اساسی و ضروری
دولت برای کنترل قیمت در بازار داخلی، تعرفه واردات برنج، کره، گوشت قرمز، برخی انواع حبوبات و موز را کاهش داد. بر این اساس، تعرفه واردات برنج به ۵ درصد کاهش یافت و مابه‌التفاوت حذف شد. به گزارش مهر، هیات دولت با تصویب پیشنهاد محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، تعرفه کالاهای اساسی، حساس و ضروری را تعیین کرده که براساس آن وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت مکلفند تمهیداتی را فراهم کنند تا افزایش غیرمتعارفی در واردات صورت نگیرد. براساس این اعلام وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با رصد میزان ثبت سفارش واردات برنج تا پایان سال، کنترل‌های لازم را به عمل آورند تا افزایش غیرمتعارفی در واردات صورت نگیرد.
 


Page Generated in 0/0085 sec