printlogo


کد خبر: 170849تاریخ: 1395/11/4 00:00
چهارگوشه

36 کشته در سانحه قطار هند
انحراف از ریل یک دستگاه قطار مسافری در هند، دست‌کم 36 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته است. به گفته سخنگوی شرکت «خط آهن ساحل شرق»، در این سانحه که شامگاه شنبه در ایالت اندرا پرادش در جنوب شرق هند روی داد، 7 واگن از قطاری که از شهر جاگدالپور به شهر بوبانزوار، مرکز ایالت اودیسا، در حرکت بود، از ریل خارج شد. این سانحه در حالی روی داد که 2 ماه قبل، در حادثه خروج از ریل یک قطار در ایالت اوتار پرادش در شمال هند، حدود 149 نفر جان باختند و بیش از 150 تن زخمی شدند.

انتخابات درون‌حزبی سوسیالیست‌ها در فرانسه
7 کاندیدا از حزب سوسیالیست فرانسه و متحدانش، روز گذشته برای انتخاب گزینه خود در انتخابات درون‌حزبی پای صندوق‌های رای رفتند. فرد انتخابی باید با ناسیونالیست‌ها و محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی آوریل – مه 2017 رقابت کند. طبق نظرسنجی‌ها مانوئل والس، نخست‌وزیر سابق و میانه‌رو فرانسه کاندیدای پیشرو است اما با آرنود مونته‌بورگ و بنوت هامون که هر دو چپگرا هستند و از وزرای دولت سابق محسوب می‌شوند، روبه‌رو است.

یحیی جامع گامبیا را ترک کرد
یحیی جامع، رئیس‌جمهور پیشین گامبیا که در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری شکست خورد کشورش را ترک کرد. به گفته جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، آقای جامع با هواپیما به گینه رفته و قرار است در نهایت برای زندگی در تبعید به گینه استوایی برود. جامع ۲۲ سال رهبر گامبیا بود اما در انتخابات ماه دسامبر مقابل آداما بارو شکست خورد.

هشدار دریایی یمن به عربستان
نیروی دریایی و گارد دفاع ساحلی یمن با صدور بیانیه‌ای متذکر شد که استفاده ناوهای جنگی عربستان از گذرگاه‌های بین‌المللی برای بمباران اهداف شهری خطر بزرگی برای دریانوردی در دریای سرخ به حساب می‌آید. نیروی دریایی و گارد دفاع ساحلی یمن همچنین بر آمادگی خود برای پاسخ به حمله‌های ناوهای عربستان و همپیمانانش در هر شرایطی تاکید کرد.

تظاهرات ضدناتو در ایتالیا
ایتالیا روز شنبه صحنه تظاهرات علیه پایگاه‌های سازمان ناتو در یکی از شهرهای شمالی این کشور بود. این تظاهرات در شهر ویچنزا در شمال شرقی ایتالیا و در مخالفت با پایگاه‌های هوایی آمریکا در شمال ایتالیا سازماندهی شده بود و تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «حفاظت از کشور برای آینده بدون پایگاه‌های نظامی». این تظاهرات با حضور پلیس برگزار شد. ناتو 4 پایگاه نظامی در منطقه ویچنزا دارد.

نگرانی سازمان ملل درباره  مسلمانان روهینگیا
نماینده حقوق‌بشری سازمان ملل متحد تبعیض سیستماتیک و سازمان‌یافته علیه مسلمانان روهینگیجا در میانمار را عامل حملات به نیروهای امنیتی اعلام کرد. یانگ هی لی گفت: باید مجددا یادآوری کنم این حملات در شرایطی رخ داده که دهه‌ها علیه مردم روهینگیجایی تبعیض سیستماتیک و سازمان‌یافته تحمیل می‌شود. منطقه مانگدو در غرب ایالت راخین از زمان آغاز عملیات‌های نظامی در اکتبر گذشته شاهد کشته شدن ۸۰ تا ۴۰۰ روهینگیجایی بوده است.

انفجار نزدیک سفارتخانه ایتالیا
در لیبی
یک خودروی بمب‌گذاری‌شده نزدیک سفارتخانه‌های ایتالیا و مصر در شهر طرابلس، پایتخت لیبی، منفجر شده است. این خودروی بمب‌گذاری‌شده شنبه‌شب در خیابان پشتی این دو سفارتخانه و مقابل وزارت برنامه‌ریزی لیبی منفجر شد. به گفته مقامات صلیب سرخ طرابلس، پس از این انفجار، اجساد سوخته شده 2 سرنشین از این خودرو بیرون کشیده شد. مشخص نیست که هدف از این حمله سفارت ایتالیا بوده است یا خیر؛ این سفارتخانه 2 هفته پیش
بازگشایی شد.
 


Page Generated in 0/0061 sec