printlogo


کد خبر: 170852تاریخ: 1395/11/4 00:00
اخبار

حرکت جبهه مردمی یک برنامه پایدار و دائمی است
عضو هیأت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» گفت: حرکت جبهه مردمی فقط برای انتخابات نیست بلکه برنامه پایدار است تا نیروهای انقلاب با حفظ شرایط خود در مجموعه بزرگی برای همیشه انقلاب هماهنگ شوند. یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به استقبال مطلوب از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: استقبال مردمی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب نشان می‌دهد تشکیل این جبهه از ضروریات و نیازهای کشور بوده است و تشخیص و اقدام برای ایجاد این جبهه کار درستی بوده است. عضو هیات مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه تاکنون بیش از 550 نفر از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی از این جبهه اعلام حمایت کرده‌اند، تصریح کرد: این جدول حامیان رو به تکامل است و حمایت‌ها به‌صورت گروهی و فردی اعلام خواهد شد. وی با اشاره به فرآیند اجرایی کردن این روند، خاطرنشان کرد: این حرکت فقط برای انتخابات نیست بلکه یک برنامه پایدار است تا نیروهای انقلاب با حفظ شرایط خود در ظرف بزرگی برای همیشه انقلاب هماهنگ شوند و در واقع این پایه برای فعالیت دائمی گذاشته‌ شده است.

انتقاد از انتقامجویی سیاسی  با استفاده از حادثه پلاسکو
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی با سوءاستفاده از حادثه پلاسکو دنبال انتقام‌جویی و تسویه‌حساب‌های سیاسی از افرادند، گفت: برخی می‌خواهند پلاسکو را به سوژه‌ای برای کارهای نمایشی تبدیل کنند. سیدحسین نقوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: برخی با استفاده از حادثه پلاسکو به دنبال انتقامجویی سیاسی از افراد هستند، یا اینکه می‌خواهند این حادثه را به سوژه‌ای برای تبلیغات و کارهای نمایشی تبدیل کنند، در حالی که هر دوی این حرکت‌ها غلط است، بهتر است همه ما به همان توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کنیم و با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای فعلاً دست به دست هم دهیم تا این موضوع حل و به مساله رسیدگی شود. نقوی خاطرنشان کرد: در ساختمان پلاسکو بنگاه‌های اقتصادی فعال بودند، هزاران کارگر کار می‌کردند که الآن همگی بیکار شده اند و از طرفی بنگاه‌های اقتصادی این ساختمان هم همگی تخریب شد، لذا بهتر است هر دستگاهی به وظیفه خودش عمل کند و مشکلات را از سر راه بردارد، به جای اینکه این حادثه را به صحنه رقابت‌های سیاسی تبدیل کنیم بهتر است به خود موضوع بپردازیم و هر کس فقط به وظیفه خودش عمل کند، مسائل حقوقی موضوع را هم بعداً دنبال کنند.

نمی‌خواهیم شاهد  بر هم خوردن برجام باشیم
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: نمی‌خواهیم شاهد برهم خوردن برجام باشیم ولی ایران آماده است در صورت لزوم برنامه هسته‌ای خود را به حالت عادی بازگرداند. علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌سی» کانادا، بر آمادگی ایران برای بازگرداندن فعالیت‌های هسته‌ای به وضعیت پیش از توافق تأکید کرد. وی گفت: عدم اشاره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به ایران در سخنرانی مراسم تحلیف، مساله «مثبتی» است. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «من مراسم تحلیف را با دقت بسیار تماشا کردم و به آنچه ترامپ گفت گوش دادم. او هیچ صحبتی درباره ایران نکرد و این مثبت است». وی افزود: «من در موقعیتی نیستم که بخواهم گمانه‌زنی کنم، فقط صبر خواهیم کرد و خواهیم دید، چرا که با گذشت زمان ما صداهای مختلفی شنیده‌ایم». صالحی ادامه داد: «بنابراین صبر می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود. ایران کشور صبوری است. ما عجولانه عمل نمی‌کنیم». صالحی درباره بر هم زدن توافق هسته‌ای توسط ترامپ با بیان اینکه ایران «به تناسب» اقدام خواهد کرد، گفت: «ما سال 2005 یک بار این کار را کرده‌ایم... آن توافق نتیجه نداد و ایران توانست با سرعت به فعالیت‌های هسته‌ای خود بازگردد». وی افزود: «ما بسادگی می‌توانیم به سرعت به عقب بازگردیم... نه فقط به جایی که قبلا بوده‌ایم، بلکه از نظر فنی به جایگاهی به مراتب بالاتر». معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: «نمی‌خواهم شاهد چنین روزی باشم. قطعا نمی‌خواهم چنین تصمیمی بگیرم اما ما آماده‌ایم».
 


Page Generated in 0/0049 sec