printlogo


کد خبر: 170853تاریخ: 1395/11/4 00:00
اخبار

واکنش مقدم‌فر به اظهارات نامعقول درباره آمادگی دفاعی کشور
مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه به اظهارات علی مطهری واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً طی اظهاراتی رزمایش‌های موشکی را «کم‌عقلی» توصیف کرده بود. این اظهارات مطهری با واکنش‌های قابل توجهی از سوی مقامات نظامی و سیاسی کشور روبه‌رو شد. پس از مواجهه با این انتقادات،  مطهری در توضیحاتی که برای اصلاح اظهارات خود منتشر کرد، نوشت مقصود واقعی او نه نفی کلی و مبنایی رزمایش‌های موشکی، بلکه مساله «موقع‌شناسی» برای این رزمایش‌ها بوده است. او گفته است ماه‌های اول اجرای برجام نباید چنین رزمایشی صورت بگیرد! حمیدرضا مقدم‌فر در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اظهارات علی مطهری، سخنان نایب‌رئیس‌ مجلس را «غیرمعقول» توصیف کرد و با بیان اینکه انسان با مشاهده اظهارات شاذ آقای مطهری که نایب‌رئیس مجلس هم هست، به حال این مجلس که شأنش «عصاره ملت» است، افسوس می‌خورد، خاطرنشان کرد: جناب مطهری به‌رغم عدم بهره از هوش و درایت کافی برای عهده‌داری مسؤولیت‌هایی که با سرنوشت یک ملت سروکار دارد، با قرار گرفتن پشت نام و آوازه رفیع استاد شهید مرتضی مطهری و با استفاده از این رانت‌ به موقعیت و منصب رسیده و برای تمایلات شهرت‌طلبانه خود اظهاراتی به زبان جاری می‌کند که با مؤلفه‌های امنیت یک ملت در تعارض است.


آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان
رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح آخرین وضعیت تحقیق از این صندوق گفت: عدد تخلف 8 هزار میلیارد تومان اعلام شده، فقط مربوط به بانک سرمایه است. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه رقم تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان عدد بالایی است، تصریح کرد: عدد 8 هزار میلیارد تومان اعلام شده فقط مربوط به بانک سرمایه است و علاوه بر آن، بیمه معلم، ماشین‌سازی اراک و شرکت ساختمان‌سازی معلم نیز باید تحت بررسی قرار بگیرد، چراکه حدود 100 شرکت و بنگاه تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از 6 گروه صنعتی دارد که هر گروه نیز برای خودش هلدینگ‌هایی دارد، از جمله در حوزه بانک؛ بانک سرمایه و بیمه معلم و در بخش انرژی نیز بیش از ۱۰ پتروشیمی را داریم که همه اینها به صورت زنجیره‌ای به هم متصل هستند و بررسی این زنجیره تا به آخر، حتما زمان زیادی می‌گیرد. رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس همچنین با اشاره به بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان در جریان تخلفات این صندوق اظهار داشت: علاوه بر آقای غندالی، افراد دیگری نیز از مدیران صندوق بازداشت شده‌اند که جرم آنها آشکار است و ما در این رابطه با دستگاه قضایی ارتباط داریم.


انتشار «عصر اندیشه» به دلیل مشکلات مالی متوقف شد
مدیرمسؤول عصر اندیشه گفت: مشکلات مالی موجب توقف انتشار این نشریه شده است. محمدمهدی دانی در پاسخ به سوالی درباره علت توقف انتشار نشریه عصر اندیشه اظهار کرد: متاسفانه مشکلات و فشارهای مالی و عدم امکان تامین هزینه‌های نشریه موجب توقف انتشار نشریه عصر اندیشه شده است. وی با اشاره به عملکرد بسیار موفق نشریه عصر اندیشه، این موفقیت را مرهون یک کار تیمی، حضور جمعی از روزنامه‌نگاران متخصص و صاحبنظر در حوزه علوم انسانی و وجود یک سردبیر دلسوز در این نشریه عنوان کرد و گفت: الحمدلله مجموعه این تیم موفق شد در این 13 شماره‌ منتشره، کارنامه خوب و قابل توجهی از خود به جای بگذارد. مدیرمسؤول عصر اندیشه با اظهار تاسف شدید از توقف چنین نشریاتی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک رسانه‌هایی نظیر عصر اندیشه می‌توانند نقش پررنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ داشته باشند و بدین لحاظ، توقف انتشار این نشریات به دلیل مشکلات مالی بسیار ناراحت‌کننده است. دانی تاکید کرد: تمام تلاش بنده بر آن خواهد بود تا ان‌شاءالله در صورت تامین مالی، در نخستین فرصت عصراندیشه را مجدداً راه‌اندازی کنم.
 


Page Generated in 0/0117 sec