printlogo


کد خبر: 170856تاریخ: 1395/11/4 00:00
اخبار

رئیس پلیس گذرنامه ناجا خبر داد
تردد بیش از ۲۳ میلیون نفر از مرزهای کشور در ۱۰ ماه گذشته
رئیس پلیس گذرنامه ناجا از عملیاتی شدن شناسه فراگیر (کد یونیک) برای اتباع خارجی خبر داد و گفت: این شناسنامه دارای اعداد ۱۶ رقمی و شامل اطلاعات افرادی است که به کشور ورود و خروج می‌کنند. به گزارش مهر، سرهنگ مجید صمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات پلیس گذرنامه همزمان را برگزاری اربعین حسینی گفت: از اول محرم تا بیستم ماه صفر یک میلیون و ۶۸ هزار و ۲۴۴ گذرنامه برای زائران عتبات صادر شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته - ۹۰۰ هزار و ۷۰۸ جلد گذرنامه - رشد ۲۵درصدی نشان می‌دهد. وی افزود: برای ارائه خدمات سریع به زائران چاپ گذرنامه را در این مدت کاهش دادیم به گونه‌ای که زمان چاپ گذرنامه در موارد عادی ۷۲ ساعت بود که در موارد فوری با توجه به تقاضای شهروندان و مسافران به ۴۸ ساعت کاهش پیدا کرد. صمدی افزود: در مراسم اربعین امسال ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۰۳ زائر از کشور خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳۷درصدی خروج از کشور بودیم. وی همچنین از تردد ۲۳ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۷۱۸ تبعه خارجی و ایرانی از مرزهای کشور در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و افزود: از این میان ۱۵ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۸۲۰ تبعه ایرانی از مرزهای کشور تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تردد اتباع ایرانی ۱۶ درصد رشد داشته است. رئیس پلیس گذرنامه ناجا همچنین از عملیاتی شدن شناسه فراگیر و کد یونیک به اتباع خارجی هنگام ورود به کشور خبر داد و گفت: همانند ما ایرانی‌ها که دارای کد ملی هستیم برای اتباع خارجی نیز شناسه منحصربه فردی تحت عنوان فراگیر صادر می‌شود که این شناسه دارای اعداد ۱۶ رقمی شامل اطلاعات فرد تبعه خارجی است که هنگام ورود به کشور پس از ثبت مشخصات به وی ارائه می‌شود. اتباع خارجی می‌توانند از طریق این شناسه از همه خدمات در کشور ایران بهره‌مند شوند. صمدی ادامه داد: با وارد کردن این شناسه در سامانه تمام اطلاعات فردی تبعه خارجی اعم از شماره گذرنامه، ساعت ورود به کشور و محل حضور ثبت می‌شود. تاکنون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تبعه خارجی که طی ماه‌های گذشته وارد کشور شده‌اند این شناسه ارائه شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:‌
هر روز با مواد مخدر نوظهوری روبه‌رو هستیم
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هر روز با مواد مخدر نوظهوری روبه‌رو هستیم، گفت: برای مقابله با مواد مخدر باید دانش و معلومات به روز داشته باشیم. علی مویدی در دوره آموزش تخصصی کارشناسان مقابله با عرضه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور گفت:  معتقدیم به لحاظ پیچیدگی حوزه اعتیاد و چگونگی مبارزه با آن و مافیای مواد مخدر باید انسان‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، به معلومات روز مسلط باشند و پیچیدگی‌های آن را بدانند تا با داشتن اشراف اطلاعاتی و معلومات نقش موثرتری نسبت به گذشته ایفا کنند. مویدی گفت: از آنجا که در حوزه مواد مخدر، هر روز با مواد نوظهوری روبه‌رو هستیم باید با علم و دانش به روز هم با آن مقابله کنیم لذا لازم است وقت و انرژی هم برای تربیت نیروی انسانی و کارشناسان صرف کرد. ستاد نیز معتقد است آموزش مبنا و کلیدواژه حساس و اساسی در فرآیند مبارزه با مواد مخدر است.

منتظر توفان‌های بیشتر باشید!
مدیر طرح ملی تغییرات آب‌وهوای سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تغییرات اقلیمی در کشور گفت: انتظار داریم با توجه به تغییرات اقلیمی، حوادث حدی و توفان‌ها در کشور بیشتر شود. محسن ناصری در گفت‌وگو با تسنیم، گفت:‌ وقوع حوادث آب‌وهوایی و شکل‌گیری لکه‌های گرمایی نشان‌دهنده تاثیرات تغییرات اقلیمی در کشور است و برخی تحولات دمایی در کشور نیز بیانگر همین موضوع است. مدیر طرح ملی تغییرات آب‌وهوای سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امسال نیز شاهد روند افزایش دما و بالا رفتن دماهای میانگین و حوادث حدی مثل توفان‌ها بوده‌ایم. ناصری عنوان کرد: انتظار می‌رود این حوادث حدی و توفان‌ها با توجه به تغییرات اقلیمی بیشتر شود.
 


Page Generated in 0/0054 sec