printlogo


کد خبر: 170883تاریخ: 1395/11/5 00:00
ویکی‌لیکس اسناد مالیاتی ترامپ را فاش می‌کند
کاخ سفید؛ بنگاه خانوادگی ترامپ

‌نویسنده زندگینامه خانواده رئیس‌جمهور جدید آمریکا به عنوان یکی از بهترین «ترامپ‌شناسان» معتقد است او اداره کاخ سفید را به یک کسب و کار خانوادگی تبدیل می‌کند.
«گوآندا بلر» در مصاحبه‌ با دویچه‌وله گفت: «همانطور که تاکنون دیده‌ایم، دونالد ترامپ ارتباط نزدیک با خانواده‌اش را حفظ کرده است. او در پیش بردن کارهایش بسیار تیزبین است و در هر شرایطی تلاش می‌کند منفعتی به دست آورد. او این کارها را در شغل تجارت انجام داده و آنچه اکنون می‌بینیم این است که او می‌خواهد از کاخ‌سفید به عنوان شرایط سودآور استفاده کند. او به فرزندانش وابسته است و دختر و دامادش را بسیار نزدیک به خود نگه می‌دارد. هنوز نمی‌دانیم داماد او «جارد کوشنر» تا چه حد قرار است در کاخ سفید نفوذ داشته باشد».
این استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا که نویسنده کتاب‌های «ترامپ‌ها: سه نسلی که یک امپراتوری ساختند» و «دونالد ترامپ: استاد کارآموز» ادامه می‌دهد: «واقعا گمان می‌کنم کل چیزی که به آن اعتماد دارد، خانواده خودش است. او به خودش اعتماد دارد و آنها هم از خودش هستند. خانواده بسیار نزدیکی دارد. 5 فرزند او از 3 همسر است اما او با وجود 5 فرزند، خودش را همسر و پدری موفق می‌داند. او این را اساس می‌داند و هر کسی بیرون از آن حلقه، غیرخودی است».
بلر، همسر ترامپ را عملا خارج از گود می‌داند: «ترامپ چندان تمایلی ندارد همسرش در کسب و کار تجاری مداخله زیادی داشته باشد. همسر سوم او (ملانیا) دست در دست او است اما فردی است که به ندرت سخن می‌گوید و اینگونه به نظر می‌رسد که اصلا قرار نیست با او به کاخ سفید برود. اینطور به نظر می‌رسد فرزندان نسبت به همسران ترامپ، اهمیت بیشتری دارند».  شرح حال‌نویس خانواده ترامپ درباره نقض قانون پارتی‌بازی برای جارد کوشنر که مشاور ارشد در کاخ سفید شد و نیز فعالیت پسر ترامپ در کسب و کار پدرش که احتمال تضاد منافع را به وجود آورده، گفت: «ترامپ مرد باهوشی است. چه خوش‌تان بیاید چه نه، هیچ تردیدی در این باره نیست. او در کار تجارت بخوبی می‌توانست نقطه ضعف‌ها را پیدا کند، او بخوبی می‌داند که چگونه ورشکستگی شرکت‌ها به او کمک می‌کند برای ۲۰ سال از پرداخت مالیات درآمد شخصی دور بماند و او اکنون هم بخوبی می‌داند که چطور از نقطه‌ ضعف‌های کاخ سفید استفاده کند».  به گفته گوآندا بلر، ترامپ از خیلی از مسائل اطلاع دارد و یکی از آنها این است که به لحاظ قانونی او هیچ اجباری ندارد که صورتحساب مالیاتی‌اش را منتشر کند که این یک نقطه ضعف است.
اسناد مالیاتی ترامپ در ویکی‌لیکس
در همین حال تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از هکرهای خود درخواست کرد گزارش‌های مربوط به فرار مالیاتی دونالد ترامپ را منتشر کنند.  این افشاگری در حالی انجام می‌شود که کلیان کانوی، مشاور ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد گزارش‌های مالیاتی رئیس‌جمهور منتشر نخواهد شد. در حالی که دموکرات‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، ویکی لیکس را به جانبداری از ترامپ متهم می‌کردند، این جنبش مجازی افشاگر با نخستین اقدام خود علیه ترامپ استقلال خود را به رخ می‌کشد. از روز جمعه روی تارنمای ویکی‌لیکس بیش از 230 هزار امضا برای انتشار اسناد مالیاتی ترامپ جمع شده است.  او که تا امروز از اظهار وضعیت مالیاتی خود طفره رفته، بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پیش از این متهم به صدها میلیون دلار فرار مالیاتی شده است.


Page Generated in 0/0085 sec