printlogo


کد خبر: 170886تاریخ: 1395/11/5 00:00
چهارگوشه

18 کشته در توفان جنوب آمریکا
توفان در ایالت جورجیا در جنوب آمریکا، روز دوشنبه دست‌کم 18 کشته و در ایالت می‌سی‌سی‌پی، دست‌کم 50 زخمی برجای گذاشته است. تصاویر منتشره از این مناطق نشان می‌دهد چندین ساختمان تخریب‌شده، سقف خانه‌ها کنده‌شده و درختان زیادی بر اثر توفان شکسته شده‌اند. اداره هواشناسی ملی آمریکا درباره امکان وقوع توفان در سواحل جنوبی ایالت جورجیا، مناطق شمالی و مرکزی ایالت فلوریدا و آلاباما هشدار داد. همچنین خطر توفان کارولینای جنوبی را نیز تهدید می‌کند.

آخرین اخبار از سرنوشت خلیفه
یک منبع امنیتی عراقی در شهر موصل، مرکز استان نینوا گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در شهر رقه، پایتخت خلافت خود خوانده داعش در سوریه حضور دارد نه در شهرک البعاج در غرب موصل. این منبع اعلام کرد: استان نینوا از تمام محورها محاصره شده و تمام گذرگاه‌های مرزی با سوریه و ترکیه بسته شده برای همین انتقال ابوبکر بغدادی از سوریه به عراق غیرممکن است.

افزایش یهودستیزی در جهان
وزارت امور یهودیان خارج از اراضی اشغالی در یک گزارش ۵۴ صفحه‌ای، از افزایش جهانی یهودستیزی در سال ۲۰۱۶ منتشر و اشاره کرد، در آلمان، انگلیس و آمریکا اقدامات ضدیهودی نسبت به سال گذشته افزایش شدیدی یافته است. در این گزارش آمده که افزایش یهودستیزی در آمریکا با روی کارآمدن دونالد ترامپ و حامیان تندرویش تشدید شده است. یکی از سازمان‌های مستقر در آمریکا گزارش داد: ۱۰ روز پس از پیروزی ترامپ ۸۶۷ رویداد مربوط به جرائم از روی نفرت و انزجار در آمریکا گزارش شد که شامل ۱۰۰ رویداد ضدیهودی بود.

ادامه اعتراضات مردمی در بحرین
پس از گذشت حدود یک هفته از اعدام 3 جوان انقلابی بحرینی، همچنان موج اعتراض‌های مردمی در سراسر این کشور ادامه دارد. معترضان شرکت‌کننده در تظاهرات یکشنبه در السنابس، زادگاه شهیدان سامی مشیمع، عباس سمیع و علی سنکیس، با برافراشتن تصاویری از این شهدا، جنایت جدید آل‌خلیفه را بشدت محکوم کردند.

استعفای کشیش ملکه انگلیس به دلیل قرائت قرآن
یکی از کشیش‌های ملکه بریتانیا که در کلیسای گلاسکو در اسکاتلند مسؤولیت داشت به دلیل قرائت آیاتی از قرآن در کلیسا، از منصب خود کناره‌گیری کرد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این کشیش روز یکشنبه از طریق وبلاگ شخصی خود اعلام کرد، سمت خود را ترک می‌کند و منتقد قرائت قرآن در مراسم کلیساست. در روز کریسمس که میلاد حضرت مسیح (علیه السلام) است، طی مراسمی در کلیسای گلاسکو یک دانشجو آیاتی از قرآن را که درباره این پیامبر الهی است، قرائت کرده بود اما گاوین رشندن، کشیش ملکه به آن معترض شد.

حمله تروریستی علیه پلیس در ایرلند
حمله تروریستی روز یکشنبه در بلفاست، مرکز ایرلندشمالی موجب زخمی شدن یک نیروی پلیس شد. منابع پلیس از احتمال دست داشتن ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در این حمله خبر داده‌اند. ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در سال 1919م تشکیل شد تا در جنگ انگلیس ـ ایرلند علیه بریتانیا بجنگد. در سال‌هاس 1922 تا 1923 برخی اعضای ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در یک جنگ داخلی علیه دولت آزاد ایرلند وارد نبرد شدند. ارتش جمهوری‌خواه ایرلند برای دستیابی به ایرلند متحد به نبردهای خود ادامه می‌دهد.

محاکمه نبیل رجب به تعویق افتاد
دادگاه جنایی بحرین، دیروز محاکمه نبیل رجب، فعال سرشناس این کشور را برگزار و ادامه آن را به ۲۱ فوریه (۳ اسفندماه) موکول کرد.  یکی از اتهامات وارده به نبیل رجب نشر و بازنشر نظرات شخصی و نوشته‌هایی در صفحه شخصی توئیتر است که به ادعای دادستانی نشر اکاذیب علیه نظام بحرین و تحریک مردم محسوب می‌شود. وی متهم است در صفحه شخصی‌اش به همکاری ارتش بحرین در کنار دیگر کشورهای متحد با عربستان سعودی در حمله به یمن اعتراض کرده است.


Page Generated in 0/0060 sec