printlogo


کد خبر: 170907تاریخ: 1395/11/5 00:00
اخبار

مراسم تودیع رئیس معزول دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
ارتباط برکناری طهرانچی با «فریدون»
مراسم تودیع محمدمهدی طهرانچی و معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی دیروز برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم تودیع محمدمهدی طهرانچی رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و سیدحسن صدوق سرپرست جدید این دانشگاه صبح دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این مراسم با حضور احمد احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، حجت‌الاسلام پورذهبی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.
این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود که در ذیل می‌خوانید:
  وقتی مجری برنامه طهرانچی را برای سخنرانی دعوت کرد، وی در حالی که بغض گلویش را می‌فشرد، نسبت به سخنران قبلی که خصوصیات برجسته‌ای را درباره طهرانچی مطرح کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: به آقای خاتمی، نماینده شورای دانشگاه گفتم حداقل به نفس ما رحم می‌کردی؛ آنچه درباره من گفتی را در خود ندیدم، البته خوشحالم از اینکه خداوند توفیقاتی را به ما عطا کرد و قطعا اگر توفیقی هم وجود دارد به دلیل محبت‌های او است والا انسان بدون لطف‌های او موفق نخواهد بود.
  تشویق‌های ممتد اساتید و دانشگاهیان شهید بهشتی پس از اعلام برخی موفقیت‌های این دانشگاه در گزارشی که توسط طهرانچی مطرح می‌شد برای دقایقی سکوت این مراسم را شکست.
  طهرانچی در بخشی از سخنان خود به نحوه برکناری‌اش اشاره کرد و گفت: این موضوع در تماس یک دقیقه‌ای از سوی وزیر علوم، بعدازظهر روز دوم بهمن به بنده اعلام شد.
  رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در پایان مراسم در پاسخ به برخی خبرنگاران درباره اینکه این شائبه مطرح شده که برکناری‌اش به دلیل انتشار اخباری درباره تحصیل رانتی برادر رئیس‌جمهور در این دانشگاه و ممانعت‌هایی که از سوی گروه مربوط در دانشگاه صورت گرفته، بوده، گفت: من چیزی نمی‌دانم؛ مسؤولیت بنده بهمن‌ماه تمام می‌شود و «العاقل بالاشاره» و در بیان علما نکاتی است که شما خبرنگاران باهوش آن را متوجه می‌شوید.

رئیس شورایعالی استان‌ها:
عوارض شهرداری‌ها نباید به خزانه دولت واریز شود
رئیس شورایعالی استان‌ها گفت: توزیع مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و شوراها مشخص نشده و همه پول به خزانه دولت واریز و از آنجا بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شود، درحالی که نباید اینگونه باشد.
به گزارش فارس، مهدی چمران در پنجمین نشست مجمع نمایندگان ادوار شورایعالی استان‌ها اظهار داشت: خدمات شوراها تنها باید برای مردم باشد.
وی با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده گفت: هنوز نحوه چگونگی دریافت و توزیع مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و شوراها مشخص نشده و اطلاعاتی به دست نیاوردیم تنها قرار است پول به وزارت اقتصاد واریز و از آنجا بین شهرداری‌ها توزیع ‌شود.
رئیس شورایعالی استان‌ها افزود: همه پول‌ها به خزانه دولت واریز و از آنجا بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شود در حالی که این پول عوارض شهرداری‌ها است و نباید به خزانه دولت واریز شود. چمران یادآور شد: قرار است مالیات بر ارزش افزوده در خزانه شامل تخصیص نشود.
وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس با تغییراتی همراه شده است، تصریح کرد: براساس مذاکرات انجام شده قرار است یک حساب معین برای این امر افتتاح شود. رئیس شورایعالی استان‌ها گفت: همچنین قرار است همه سازمان‌ها و شهرداری‌ها تحت نظارت دیوان محاسبات عمومی کشور قرار گیرند در حالی که این موضوع خلاف قانون اساسی است.
چمران گفت: در این رابطه فقهای شورای نگهبان و قانون‌داران و نمایندگان مجلس تشخیص مصلحت نظام پذیرفتند که قرار گرفتن شهرداری‌ها زیر نظر دیوان محاسبات عمومی کشور، خلاف قانون است.
 


Page Generated in 0/0050 sec