printlogo


کد خبر: 170910تاریخ: 1395/11/5 00:00
اخبار

نباید از اندیشیدن به افزایش قدرت دفاعی غفلت کنیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید بر افزایش آمادگی‌های رزمی نیروهای مسلح گفت: نباید لحظه‌ای از اندیشیدن به افزایش قدرت دفاعی کشور غفلت کنیم. سرلشکر محمد باقری صبح دیروز در مراسمی با حضور فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش باید ضمن آمادگی کامل روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود افزوده و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشد. وی افزود: انتظارات ستاد کل نیروهای مسلح از نیروهای مسلح این است که با حفظ روحیه ایثارگری و آموزش‌های دینی روز به روز بر تقویت روحیه و آمادگی‌ یگان‌های رزم افزوده تا دشمنان حتی لحظه‌ای به فکر تجاوز به کشور ما نباشند و ما نباید لحظه‌ای از اندیشیدن به افزایش قدرت دفاعی کشور غفلت کنیم.

آغاز رزمایش امام علی(ع) نیروی زمینی سپاه در غرب کشور
فرمانده نیروی زمینی سپاه از آغاز رزمایش امام علی(ع) در غرب کشور با محوریت قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه خبر داد. سردار محمد پاکپور با اعلام خبر آغاز رزمایش امام علی(ع) قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه گفت: این رزمایش از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت 4 روز در غرب کشور برگزار می‌شود. وی ارتقای آمادگی‌های رزمی و توسعه روش‌ها و شیوه‌های نوین جنگی را از جمله اهداف برگزاری رزمایش امام علی(ع) عنوان و تصریح کرد: در این رزمایش یگان‌های قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه به نمایش بخشی از توانمندی‌های خود می‌پردازند. فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: بالا بردن توانمندی‌های طرح‌ریزی و هدایت در سطوح مختلف همچنین ارتقای آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌ها به منظور برقراری امنیت در شرایط گوناگون از دیگر اهداف برگزاری رزمایش امام علی(ع) است.


رفع توقیف سایت خبری جهان‌نیوز
سایت خبری جهان نیوز رفع توقیف شد. به گزارش «وطن‌امروز» سایت خبری جهان‌نیوز ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ براساس بند ۱۱ ماده 6 و مستند به تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون مطبوعات و با استناد به مفادی از قانون مطبوعات که پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران را ممنوع کرده است، با شکایت دولت توقیف شده بود که دیروز با حکم قاضی پرونده رفع توقیف شد. این سایت خبری، رویکردی ضدفساد دارد و تاکنون پرونده‌های افشاگرانه زیادی را برملا کرده که از جمله آن می‌توان به فساد مدیریتی در دانشگاه آزاد، پرونده فروش سوالات کنکور، رسانه‌ای کردن پرونده کهریزک، پیگیری حوادث کوی دانشگاه و برخورد با دانشجویان، اطلاع‌رسانی درباره پرونده کرسنت، پرونده جعلی بودن مدرک تحصیلی برخی مسؤولان و پرونده بیمه ایران و حلقه خانه فاطمی اشاره کرد.

پاسخگویی وزیر کار درباره انجمن غیرقانونی روزنامه‌نگاران تهران
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: وزیر کار باید درباره اعطای مجوز فعالیت به یک انجمن به وکلای ملت توضیح دهد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری نشست اخیر مجمع مؤسسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از سوی برخی چهره‌های انجمن منحله صنفی روزنامه‌نگاران اظهار کرد: وزارت کار باید افکارعمومی را قانع کند به چه دلیل اجازه فعالیت به این انجمن را صادر کرده و چه ضرورتی برای اعطای مجوز فعالیت به این انجمن از سوی وزارت کار وجود دارد؟ وی با بیان اینکه وزارت کار با اعطای مجوز به این انجمن اقدامات موازی انجام می‌دهد، تصریح کرد: باید این موضوع بررسی شود چرا در صورتی که انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در حال فعالیت است، در استان تهران نیز چنین انجمنی وجود دارد؟
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس ادامه داد: ضروری است موضوع اعطای اجازه فعالیت به این انجمن در کمیسیون‌های اجتماعی، قضایی- حقوقی و همچنین امنیت‌ملی بررسی شود.


Page Generated in 0/0061 sec