printlogo


کد خبر: 170911تاریخ: 1395/11/5 00:00
اخبار

بستن کسب‌وکار مردم راه‌حل ایمن‌سازی ساختمان نیست
رئیس قوه‌قضائیه اظهار داشت: راه‌حل معضل غیرایمن بودن ساختمان‌ها بستن راه کسب‌وکار مردم با پلمب کردن ساختمان نیست. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضا، با تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان قهرمان در جریان حادثه پلاسکو تصریح کرد: اینکه برخی تصور می‌کنند با پلمپ یک ساختمان همه مشکلات حل می‌شود، تصور اشتباهی است. قطعاً راه‌حل معضل غیرایمن بودن ساختمان‌ها بستن راه کسب‌وکار مردم نیست. وی افزود: ایمن‌سازی، لوازم و راه‌های گوناگونی دارد و لازم است همه دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر و مردم و بدون فرافکنی و سیاسی‌کاری، اجرایی شدن برنامه‌های مربوط به ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری را دنبال کنند. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در این زمینه، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی بناها تاکید و از تلاش‌های شبانه روزی همه دستگاه‌های دخیل در عملیات آواربرداری و امداد و نجات در ساختمان پلاسکو اعم از آتش‌نشانی، شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی و اورژانس و نیز دادستان تهران و عوامل دادستانی تقدیر کرد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین از دادستان‌های سراسر کشور خواست در چارچوب قوانین و مقررات، از ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در کلانشهرها، شهرستان‌ها و حتی روستاها به صورت جدی حمایت کنند و به اجرایی شدن مصوبات مراجع ذی‌ربط کمک کنند.

ادامه حمایت‌ها از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
105 نفر از فرهنگیان استان فارس و جمعی از فعالان فرهنگی استان خراسان رضوی از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کردند. به گزارش فارس، در بیانیه فرهنگیان، مدیران و مسؤولان استان فارس آمده است:‌ بدون تردید رمز پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور بازگشت به اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی همراه با وحدت و همدلی نیروهای مومن و  انقلابی تحت زعامت ولایت‌فقیه است. این بیانیه می‌افزاید: اکنون که برای تحقق این آرمان بزرگ، جمعی از نیروهای انقلابی و متعهد، اقدام به تشکیل «جبهه مردمی نیروهای
 انقلاب اسلامی» کرده‌اند، ما جمعی از فرهنگیان استان فارس ضمن اعلام حمایت قاطع از این حرکت ارزشمند، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و همراهی اعلام می‌داریم. در بیانیه فعالان فرهنگی و سیاسی خراسان رضوی نیز آمده است:‌ ضرورت دارد همه انقلابیون وفادار به اندیشه‌های امام امت و پیروان راستین طریق ولایت و زعامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای که خود را بدهکار  امت و خانواده عظیم‌الشأن شهدا و ایثارگران می‌دانند وارد صحنه شوند و کمر به خدمت بی‌منت به ولی‌نعمتان خود بندند. در این بیانیه تاکید شده است:‌ اینجانبان به‌عنوان خادمان امت و ولایت در جوار حریم قدس رضوی اعتماد و  پشتیبانی خود را از حرکت مبارک جبهه مردمی انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم.

آمریکا 16 بار نقض عهد در برجام داشته است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید آمریکا تاکنون 16 بار نقض برجام و بدعهدی در تعهدات خود در این قضیه داشته است که باید به آن توجه کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی در نشستی با خبرنگاران خراسان‌جنوبی گفت: برجام حاصل مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 بود، اما باید توجه داشته باشیم بیش از مذاکره و توافق، اجرای آن حائز اهمیت است. وی اظهار کرد: وقتی گفته‌های کشورهای مقابل بویژه آمریکا را بعد از برجام مورد بررسی قرار می‌دهیم مشخص می‌شود که آنها بیشتر به دنبال اجرای تعهدات ایران هستند و چون نمی‌خواهند ملت ایران نفعی ببرد، توجهی به اجرای تعهدات خودشان ندارند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: تا کنون آمریکا 16 بار نقض برجام و بدعهدی و تحریم جدید در مقابل برجام و تعهدات خود در این قضیه داشته است که باید به آن توجه کرد. نقوی‌حسینی ادامه داد: به عنوان مثال روی کاغذ لغو تحریم سرمایه‌گذاری خارجی نوشته شده است ولی بعد از آن آمریکا محدودیت ویزا را تصویب کرد که در واقع مانعی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.


Page Generated in 4/7636 sec