printlogo


کد خبر: 170931تاریخ: 1395/11/6 00:00
اخبار

دبیر جشنواره فیلم فجر:
با لباس رسمی بیایید
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد اگر نظر رئیس سازمان سینمایی بر این باشد که گزارش‌های مالی جشنواره منتشر شود، دبیرخانه آمادگی انجام این مساله را دارد.
به گزارش مهر، نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور محمد حیدری دبیر 2 دوره اخیر این رویداد سینمایی آغاز شد.  محمد حیدری در ابتدای نشست گفت: با یاد و خاطره جانفشانان آتش‌نشان در حادثه پلاسکو مراسم را آغاز می‌کنیم و امیدوارم با یاد آنها به استقبال جشنواره برویم و سال خوبی را برای سینمای ایران رقم بزنیم. وی افزود: سینمای ایران در مرحله پوست‌اندازی قرار گرفته و فیلم‌اولی‌ها در کنار بزرگان سینما حضور دارند که اتفاق مثبتی است. حیدری در ادامه گفت: بهروز غریب‌پور، مدیر سینمای رسانه‌های گروهی (برج میلاد) و مجید مظفری (مدیر کاخ  مردمی- پردیس ملت) هستند و من از این دو هنرمند تشکر می‌کنم که این مسؤولیت را پذیرفتند.
به گفته وی، مهتاب کرامتی امسال هم در جشنواره حضور دارد و همانند سال گذشته مشاور هنری دبیر است. دبیر جشنواره فیلم فجر درباره انصراف فیلم «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی توضیح داد: این فیلم برای بخش چشم‌انداز سینمای ایران انتخاب شد اما تهیه‌کننده فیلم حضور در چشم‌انداز را نپدیرفت. هیات انتخاب این فیلم را برای بخش سودای سیمرغ انتخاب نکرد و من به عنوان دبیر جشنواره به دلیل اهمیت موضوع فیلم خواستم در بخش چشم‌انداز دیده شود تا توسط مردم و رسانه‌ها داوری شود اما تهیه‌کننده قبول نکرد. در حالی که اگر من جای صاحبان فیلم بودم اجازه می‌دادم این فیلم در جشنواره دیده شود. وی درباره بیانیه انجمن منتقدان و مسائلی که پس از اعلام اسامی داوران این دوره جشنواره رخ داد نیز گفت: با شورای مرکزی انجمن منتقدان جلساتی داشتیم و آنها ۵ نفر را معرفی کردند تا یکی از آنها در داوری حضور داشته باشد. ما در بخش سودای سیمرغ هم از آقای اکبر نبوی دعوت کردیم و به نظرم به همه عزیزان احترام گذاشتیم. باید توجه داشته باشیم که جشنواره سیاست‌های خودش را دارد و در انتخاب داوران تنها دبیر جشنواره تصمیم نمی‌گیرد. حیدری ادامه داد: از روز ۱۰ بهمن فیلم‌ها در برج میلاد و پردیس ملت نمایش داده خواهد شد و جشنواره در سینماهای دیگر از ۱۱ بهمن‌ماه شروع خواهد شد. وی در بخش دیگر عنوان کرد: در همه آیین‌هایی که در دنیا برگزار می‌شود همه با لباس رسمی حضور پیدا می‌کنند. این مساله اگر در این جشنواره جا افتد می‌توان به همکاری شورای مد و لباس وزارت ارشاد نیز فکر کرد. من از همه دوستان می‌خواهم در مراسم‌های جشنواره فیلم فجر با لباس رسمی ورود پیدا کنند.


دبیر جشنواره شعر فجر:
هیچ اعمال نفوذی را نمی‌پذیریم
دبیر علمی جشنواره شعر فجر می‌گوید تسلیم هیچ فشاری برای انتخاب شدن یا نشدن کتابی در جریان داوری این جشنواره نخواهد شد و در صورت چنین مساله‌ای از سمتش کناره‌گیری می‌کند. به گزارش مهر، محمدکاظم کاظمی، دبیر علمی یازدهمین دوره جشنواره شعر فجر گفت: همه داوران در هیات علمی انتخاب و تایید شده‌اند. روال هم این بود که اعضای کمیته علمی افرادی را پیشنهاد کردند و در نهایت پس از بررسی پیشنهادها به فهرستی رسیدیم که از نظر تعداد بسیار بیشتر از میزانی بود که ما احتیاج داشتیم. کاظمی افزود: برای ما یکی وقوف علمی و احاطه به موضوع موردنظر برای داوری و دیگری امانتداری و انصاف ملاک اصلی انتخاب داوری بود که امیدوارم محقق شده باشد. وی همچنین گفت: من با این تصور سمت دبیری جشنواره را پذیرفتم که هیچ چیز نتواند به نظر داوران و مجموعه ما تاثیر بگذارد و سفارشی برای اضافه یا کم شدن کتابی به جمع ما نشود. آقای صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و آقای قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی هم در این زمینه به من اطمینان داده‌اند اما به هر حال من اطمینان دارم که از سوی دست‌اندرکاران و مسؤولان جشنواره هیچ دخالتی صورت نخواهد گرفت و اگر از جایی دیگر  هم بخواهد اعمال نفوذ یا فشاری مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود، برای ما قابل قبول نخواهد بود و من به هیچ وجه چنین چیزی را نخواهم پذیرفت. کما اینکه در دوره‌های قبل هم تا جایی که من خبر دارم، چنین اعمال نفوذهایی وجود نداشته است.


Page Generated in 0/0057 sec