printlogo


کد خبر: 170941تاریخ: 1395/11/6 00:00
مزدوران امنیتی آل‌خلیفه یک شهرک دیگر را محاصره کرده‌اند
هشدار درباره اعدام 2 بحرینی دیگر

تحصن و تظاهرات مردم معترض بحرین در اعتراض به سیاست‌های آل‌خلیفه، عدم استقلال سیستم قضایی این کشور و اعدام‌های خودسرانه همچنان در مناطق مختلف این کشور و بویژه مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، روحانی مبارز شیعه ادامه دارد. طبق گزارش رسانه‌های منطقه‌ای، دوشنبه‌شب تحصن‌کنندگان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم شعارهایی در محکومیت اعدام جوانان و صدور احکام‌ اعدام در این کشور سر دادند. منابع خبری بحرین گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور به معترضان در شهرک المعامیر حمله کرده و به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. شبکه 14 فوریه گزارش داد که تظاهرات‌های مشابهی در دیگر نقاط بحرین اعم از ابوصبیع، الشاخوره، جزیره ستره و السهله جنوبی برگزار شد که طی آن نیروهای امنیتی به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند. در حالی‌که منطقه الدراز، محل سکونت شیخ عیسی قاسم، از 7 ماه پیش در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه است، گزارش‌ها حاکی است یک شهرک دیگر نیز به محاصره امنیتی درآمده است. طبق اعلام این منابع، گشتی امنیتی بحرین که روز دوشنبه به بهانه تعقیب یکی از افراد تحت پیگرد سیاسی به شهرک العکر یورش برده بود هدف قرار گرفت. به دنبال این اتفاق، نیروهای امنیتی با پشتیبانی خودروها و بالگردهای نظامی به این شهرک یورش آورده و آنجا را محاصره کردند. برخی فعالان در سایت‌های اجتماعی تصاویری را از یک گشتی امنیتی که پس از فرار سرنشینان آن آتش گرفته است، منتشر کردند. پایگاه «البحرین الیوم» گزارش داد که نیروهای آل‌خلیفه از ورودی غربی شهرک العکر به این شهرک یورش آوردند و تعداد زیادی از خودروهای نظامی و زرهی نیز وارد شهرک شده بودند که با مقاومت گروهی از جوانان مواجه شده و مجبور به عقب‌نشینی شدند. ساکنان این منطقه نیز از یورش‌های بی‌هدف و بازرسی منازل از سوی نیروهای امنیتی آل‌خلیفه ابراز نگرانی کردند. بحرین از حدود 10 روز پیش به دنبال اعدام 3 جوان معارض شاهد اعتراضات مردمی و درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی است.
دعوت مخالفان خارج‌نشین بحرین به نافرمانی مدنی
مخالفان خارج‌نشین بحرین، در بیانیه‌ای با اشاره به آیه مبارکه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ» از «ملت مؤمن بحرین به دلیل نمایش حقیقی وفاداری و مشارکت گسترده در مراسم ختم 3 جوان اعدام شده» قدردانی کردند. مخالفان بحرینی بر استمرار حضور در میادین برای مبارزه با استبداد، سر دادن شعارهای انقلابی و مسؤول دانستن پادشاه بحرین در اعدام این جوانان که حکم آن را امضا کرده بود، تأکید کردند. در این بیانیه ضمن تأکید بر ضرورت استمرار شورش سیاسی و نافرمانی مدنی و حضور در میادین، آمده است که به توانایی جوانان برای تشدید حرکت‌های انقلابی مسالمت‌آمیز جهت تحقق مطالبات‌مان و تحمیل اراده ملت درباره تشکیل دولت عدالت‌محور، برچیده شدن استبداد و دیکتاتوری و محاکمه قاتلان، اطمینان داریم. معارضان بحرینی در خارج، همچنین مردم را به تشدید حرکت‌های انقلابی و حضور میدانی در هفته‌های آینده همزمان با نزدیک شدن به ششمین سالروز انقلاب 14 فوریه فراخواندند.
حکم اعدام برای 2 انقلابی دیگر
نگرانی‌ها درباره تداوم نقض حقوق بشر در بحرین تشدید می‌شود. سازمان نظارت بر حقوق بشر هشدار داد 2 شهروند دیگر بحرین هم با خطر اعدام توسط رژیم آل‌خلیفه مواجه هستند. سازمان نظارت بر حقوق بشر گفته است که اعتراف‌گیری از این دو شهروند بحرینی تحت فشار و شکنجه انجام شده است. جو استورک، معاون سازمان نظارت بر حقوق بشر در منطقه خاورمیانه در بیانیه‌ای اعلام کرد حکومت بحرین به هیچ‌وجه اجازه ندارد 2 شهروند جوان این کشور را اعدام کند، بویژه که اسناد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد اعتراف‌گیری از این افراد زیر شکنجه انجام شده است.


Page Generated in 0/0051 sec