printlogo


کد خبر: 170943تاریخ: 1395/11/6 00:00
چهارگوشه

فیون، بخت اصلی ریاست‌جمهوری فرانسه:
اروپا در خطر محو شدن قرار دارد
بخت اصلی ریاست‌جمهوری فرانسه نسبت به خطر محو شدن اروپا از صحنه بین‌المللی هشدار داد. به گزارش روزنامه «هانوفرشه آلگماینه سایتونگ»، فرانسوا فیون، نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه و نخست‌وزیر اسبق فرانسه که متحد سارکوزی بوده و از دوستان ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود در سخنرانی دوشنبه‌شب خود در موسسه «کنراد آدناور» اعلام کرد اروپا در یک شرایط تهدید قرار دارد و می‌تواند از صحنه بین‌المللی کنار زده شود. او گفت: «ما باید جایگاه خود را در کنار آمریکای ترامپ، روسیه پوتین و همچنین چین حفظ کنیم یا ناپدید شویم». فیون ضعف فعلی ائتلاف آلمان- فرانسه به عنوان محور قدرت اتحادیه اروپایی را به شرایط اقتصادی وخیم فرانسه مربوط دانست. این سیاستمدار محافظه‌کار فرانسوی که بشدت از سیاست‌های ترامپ تقلید می‌کند و بخت اول انتخابات ریاست‌جمهوری بهار آتی فرانسه محسوب می‌شود همچنین خواستار اقدامات سختگیرانه‌تر علیه شرکت‌های آمریکایی شد که قانون رقابت‌های اروپایی را نادیده می‌گیرند.

حمله سایبری به نهادهای سعودی
سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان‌سعودی با ابراز نگرانی از حملات سایبری به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی، از مسؤولان این بخش‌ها خواست احتیاط‌ لازم را به عمل آورند. شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان‌سعودی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد چندین سازمان و نهاد این کشور در حملات سایبری هدف ویروس شیمون 2 قرار گرفته‌اند. شرکت صنایع شیمیایی صدرا، شرکتی تحت مالکیت آرامکو اعلام کرده در شبکه خود با اختلالاتی مواجه شده‌ است. این ویروس سال 2012 ده‌ها هزار رایانه را در شرکت آرامکوی عربستان از کار انداخت.

انفجار در شرق لندن
وقوع انفجار در ساختمانی در شهر هورن‌چرچ واقع در حومه شرقی لندن منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای شده است. این انفجار و آتش‌سوزی که دوشنبه‌شب به وقت لندن به وقوع پیوست، به جراحت 5 نفر منجر شده و 41 خانه تخلیه شده‌اند. این حادثه در یک ساختمان 3 طبقه و در پی انفجار 2 کپسول گاز موجود در ساختمان روی داد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آوارهای ناشی از این انفجار در خیابان پخش شده و شیشه‌ها تا شعاع 20 متری پرتاب شده‌اند.

30 کشته و زخمی در انفجار بغداد
انفجارهای تروریستی روز گذشته در منطقه النهضه در مرکز بغداد 9 کشته و 21 زخمی برجای گذاشت. سرتیپ سعد معن، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد، انفجار بمبی که زیر یکی از چرخ‌های ماشینی داخل یک نمایشگاه خودرو در بغداد کار گذاشته شده بود منجر به آتش‌سوزی در نمایشگاه شد.

هلاکت سرکرده گروهک انصارالشریعه تونس
نیروهای ارتش لیبی از کشته شدن ابوعیاض التونسی، سرکرده گروه تروریستی انصار الشریعه در جریان درگیری‌ها در منطقه قنفوده در غرب بنغازی واقع در شرق لیبی خبر دادند. نیروهای امنیتی تونس چند روز پس از حمله به سفارت آمریکا در تونس، در حالی که ابوعیاض در حال سخنرانی در مسجد الفتح تونس بود، نزدیک بود او را بازداشت کنند اما وزیر کشور وقت تونس به دلیل حفظ جان مردم، دستور رفع محاصره مسجد را صادر کرد و پس از آن ابوعیاض متواری شد.

نقض قانون اساسی توسط ترامپ
رئیس‌جمهور جدید آمریکا متهم شده با دریافت غیرقانونی پول از دولت‌های خارجی برای هتل‌ها و دیگر شرکت‌های تجاری تحت مالکیتش قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرده است.  به گزارش نیویورک‌تایمز، دادخواست در این زمینه از جانب گروهی موسوم به «شهروندان حامی مسؤولیت‌پذیری و اصول اخلاق در واشنگتن کریو» تنظیم خواهد شد. وکلای این گروه می‌گویند شرکت‌های ترامپ با کشورهایی چون چین، هند، اندونزی و فیلیپین دادوستد داشته است. یک حقوقدان آمریکایی چندی پیش اعلام کرده بود چنانچه ترامپ همه پول‌هایی را که از دولت‌های خارجی دریافت کرده قبل از روز تحلیف از حساب خود خارج نکند، آشکارا قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.


Page Generated in 0/0052 sec