printlogo


کد خبر: 170966تاریخ: 1395/11/6 00:00
اخبار

حجم و تعدد فساد در دولت یازدهم بی‌سابقه است
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی
اظهار داشت: حجم و تعدد فساد در دولت یازدهم بی‌سابقه است. به گزارش فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نمی‌خواهیم بگوییم فساد در دولت‌های گذشته نبوده است، یادآور شد: در گذشته هم فساد‌های اقتصادی به صورت کم و زیاد وجود داشته ولی در این دولت با شیوه‌های متفاوت‌تری آشکار شده است. وی با اشاره به فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هیچ دولتی 11 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان برداشت نشده بود و این در حالی است که 5 هزار میلیارد تومان از این مبلغ تنها به یک فرد پرداخت شده است؛ این موضوع که بدهکاران بانکی تعیین‌کننده برخی مدیران عامل بانک‌ها شوند نیز در هیچ دولتی سابقه نداشته است.

مقدم‌فر: خاطرات پراشکال مبنای تحریف تاریخ معاصر نشود
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید باید مراقب بود کتاب خاطرات برخی درگذشتگان که در زمان حیات‌شان هم مورد نقد و اشکالات اساسی بود، مبنای تحریف تاریخ نشود. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر در همایش رسانه انقلابی و امنیت ملی با بیان اینکه امنیت در نظام ما مردم‌پایه است، خاطرنشان کرد: همانطور که در دوران دفاع‌مقدس شاهد بودیم ظرفیت اصلی دوران جنگ، مردم بودند و این اتفاق را در دوره
جنگ نرم نیز شاهد هستیم یعنی امنیت نظام ما به پایه‌ها و ستون افکار عمومی که رفتار عمومی را شکل می‌دهند، استوار است. وی صیانت از مکتب امام(ره) و مواظبت از تحریف تاریخ معاصر را از مقولاتی دانست که با مقاومت و صبر انقلابی محقق می‌شود. این کارشناس فرهنگی ـ سیاسی یادآور شد: باید مراقب بود پس از درگذشت برخی شخصیت‌ها، کتاب خاطرات آنها که در زمان حیات‌شان هم مورد نقد بود و اشکالات اساسی در واقعیت‌های نقل‌شده آن وجود داشت، مبنایی برای تحریف تاریخ و قلب واقعیت‌ها نشود.

بررسی ابلاغیه انتخاباتی وزارت کشور در شورای نگهبان
رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی از بررسی ابلاغیه 19 ماده‌ای وزارت کشور در شورای نگهبان خبر داد. باقر تقوی در گفت‌وگو با دیار آفتاب، درباره ابلاغیه جدید وزارت کشور به استانداری‌ها گفت:
بخشنامه ۱۹ ماده‌ای را به تهران منعکس کرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در حال بررسی این بخشنامه است، اظهار کرد: در روزهای آینده کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در این‌باره صحبت می‌کند. وی ادامه داد: در بررسی ای که در استان داشتیم مشخص شده اصل بخشنامه ارسال شده است و باید دید مفاد این بخشنامه چه بوده و با چه هدفی ارسال شده است. رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه این ابلاغیه در سطح ملی تدوین شده است، بیان کرد: باید منتظر نظر شورای نگهبان در این‌باره باشیم. تقوی خاطرنشان کرد: در صورتی که مفادی که در بخشنامه است با آنچه اعلام شده مطابقت داشته باشد مصداق تخلف انتخاباتی است.

راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران سوریه است
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در دیدار رئیس پارلمان لبنان راهکار سیاسی را تنها راه‌حل پایان دادن به بحران سوریه برشمرد. به گزارش پایگاه النشره، حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت با
«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: دیدگاه‌های سیاسی مشترکی بین دو طرف درباره اقدامات انجام‌شده طی برهه اخیر برای حل سیاسی بحران سوریه و مذاکرات آستانه وجود دارد. ما معتقدیم راهکار سیاسی تنها راه‌حل موجود برای پایان بخشیدن به بحران سوریه است اما در عین حال این امر ما را از حمایت جمهوری عربی سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم باز نخواهد داشت. دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحران یمن و بحرین جز راهکار سیاسی دورنمایی ندارد و امیدواریم تمام تلاش‌هایی که در این مرحله برای حل معضلات منطقه‌ای موجود انجام می‌شود از طریق در پیش گرفتن راهکار سیاسی و وحدت ملی و به شکل موازی با مبارزه با گروه‌های تروریستی- تکفیری تندرو به نتیجه برسد.
 


Page Generated in 0/0058 sec