printlogo


کد خبر: 170977تاریخ: 1395/11/6 00:00
اخبار

پایتخت سفیدپوش شد
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، از ادامه بارش برف در پایتخت خبر داد. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با ادامه جریانات مرطوب جنوبی و گذر موج تراز میانی جو در جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف تداوم خواهد داشت. همچنین شدت بارش در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، برای غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. روز پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت. وظیفه با اشاره به اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با جنوبی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر بویژه استان گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما بین 4 تا 7 درجه رخ خواهد داد، افزود: از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریان روی دریای خزر، در غرب سواحل دریای خزر کاهش تدریجی دما، افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، گفتنی است، خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان پایتخت طی 2 روز آینده گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد در بعدازظهر نیمه‌ابری  با حداقل دمای منفی 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتی‌گراد و روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر بارش باران و برف همراه وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 11 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

فراخوان طراحی نماد یادبود شهدای آتش‌‌نشان‌
معاون سازمان زیباسازی شهر تهران از انتشار فراخوان برای طراحی یادمان شهدای آتش‌نشان در آینده نزدیک خبر داد. سیدمجتبی موسوی گفت: با توجه به اینکه فرو ریختن ساختمان پلاسکو واقعه دردناکی بود و باعث جان‌باختن تعدادی از آتش‌نشانان فداکار شد، تصمیم بر آن شد فراخوانی برای طراحی یادمان این عزیزان منتشر کنیم. این فراخوان بزودی منتشر می‌شود و هنرمندان می‌توانند پیشنهادهای خود را درباره یادبود شهدای آتش‌نشان ارائه کنند. وی درباره مکان نصب این یادمان افزود: هنوز مکان قطعی مشخص نشده است و ایده‌های مختلفی در این ‌باره وجود دارد. شاید این نماد در محلی نزدیک به ساختمان پلاسکو باشد.

نامه انجمن داروسازان ایران به رئیس‌جمهور درباره بدهی بیمه‌ها
رئیس انجمن داروسازان ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن اشاره به تبعات تاخیر بیمه‌ها در پرداخت معوقات داروخانه‌ها، گفت: قطعا دغدغه و نگرانی ما داروسازان ایجاد وقفه و گسست در تامین داروهای ضروری و ارائه خدمات دارویی به بیماران محترم است. در بخشی از نامه دکتر رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران به رئیس‌جمهور آمده است: «داروسازان جدا از مزد تلاش خود، اصل سرمایه‌شان را هم به دولت می‌دهند و باید برای وصول سرمایه شخصی‌شان، 6 تا 7 ماه دوندگی کنند که این نه شرعا و نه اخلاقا پذیرفتنی نیست و این حق‌الناس بزرگ به گردن همه مسؤولینی است که مسبب این وضعیت شده‌اند.» وی در ادامه نامه‌اش به رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه آخرین دریافتی داروخانه‌ها مربوط به تیر ماه سال جاری است، ادامه داده است: «متاسفانه به‌‌رغم صراحت قانون در پرداخت 3 ماه مطالبات داروخانه‌ها و الزام به پرداخت دیرکرد، سازمان‌های بیمه هیچ توجهی به پرداخت اصل بدهی و جریمه آن به داروخانه‌ها ندارند.» مژدهی‌آذر در این نامه یادآور شد: «با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش هزینه‌های ثابت و متغیر، قطعا ادامه این روند باعث اختلال و نابسامانی در زنجیره تامین ارائه خدمات دارویی خواهد شد.» در بخش دیگری از این نامه آمده است: «قطعا دغدغه و نگرانی ما داروسازان ایجاد وقفه و گسست در تامین داروهای ضروری و ارائه خدمات دارویی به بیماران محترم است.» مژدهی‌آذر در پایان‌ نامه خود به رئیس‌جمهور آورده است:« داروسازان از جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور توقع دارند تا دیر نشده جلوی این تضییع حق مسلم را بگیرید».
 


Page Generated in 0/0057 sec