printlogo


کد خبر: 170987تاریخ: 1395/11/7 00:00
اخبار

رتبه 131 ایران در شاخص فساد
سازمان بین‌المللی شفافیت از بهبود نمره ایران در شاخص ادراک فساد خبر داد و اعلام کرد ایران در رده‌بندی جهانی ادراک فساد بین ۱۷۶ کشور رتبه ۱۳۱ را به‌دست آورده است. در گزارش سال 2015 رتبه ایران بین 167 کشور مورد بررسی 130 اعلام شده بود. به گزارش تسنیم، براساس این گزارش که بر پایه آمار سال 2016 تهیه شده، نمره ایران از نظر شاخص ادراک فساد 29 اعلام شده که نسبت به سال قبل افزایش یافته است. نمره ایران در شاخص ادراک فساد در سال 2015 بالغ بر 27 اعلام شده بود.  دانمارک و نیوزیلند با کسب نمره 90 در رتبه یک جهان و سومالی با نمره 10 در رتبه آخر از این نظر قرار گرفته‌اند.


رشد 9/9 درصدی قیمت مسکن
متوسط قیمت خرید و فروش یک متر واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در دی‌ امسال 4 میلیون و 490 هزار تومان است که در مقایسه با آذرماه 4/1 درصد و در مقایسه با دی‌ پارسال 9/9درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، براساس آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور معاملات واحدهای مسکونی دراین ماه به 16 هزار و 700 واحد مسکونی رسید. این تعداد معاملات در مقایسه با آذرماه و دی‌ماه پارسال به‌ترتیب 6/41 و 2/3 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین بررسی تحولات بازار اجاره‌بهای مسکن نیز نشان می‌دهد شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به دی‌ماه پارسال به ترتیب 1/1 و 4/9 درصد رشد نشان می‌دهد.


حذف یارانه‌ای تا پایان سال ممنوع!
شناسایی اقشار پردرآمد در حال حاضر هدفگذاری شده است و با توجه به تنفسی که مجلس به دولت داده، در سال جاری برنامه جدی برای حذف برخی خانوارها از شمول دریافت یارانه نقدی نداریم. به گزارش تسنیم، ابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای حذف یارانه‌ها نداریم، افزود: در حال حاضر در مرحله شناسایی گروه‌های پردرآمد جامعه هستیم؛ بحث‌های زیادی در این زمینه در حال انجام است تا افراد توانمند و آسیب‌پذیر قابل تفکیک باشند. وی درباره سختی شناسایی خانوارها برای دریافت یارانه نقدی یا خروج از شمول دریافت این یارانه ادامه داد: در صورت حذف افراد و خانوارها از گردونه دریافت یارانه نقدی، با توجه به تکلیف قانونی پیش از حذف یارانه این خانوارها از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود. وی با اشاره به فرصت اعتراض خانوارها برای ثبت اعتراض در صورت حذف یارانه، درباره برنامه این وزارتخانه در سال آینده گفت: در این زمینه باید منتظر مصوبات مجلس و تکالیف قانونی باشیم.
ثبت ۲۵۰۰ کانال تلگرامی
دبیر شورایعالی فضای مجازی در ادامه از ثبت‌نام ۲۵۰۰ کانال تلگرامی در سامانه وزارت ارشاد خبرداد. ابوالحسن فیروزآبادی در این‌باره گفت: کانال‌های بزرگ‌ ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام‌کنندگان از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند. به گزارش فارس، وی ادامه داد: کانال‌های ثبت‌نام شده از سیاست‌های تشویقی از جمله تبلیغات و دریافت پروانه نقش فرهنگی برخوردار می‌شوند که البته بحث تبلیغات هنوز به تصویب نرسیده است. وی تأکید کرد: کانال‌هایی که ثبت‌نام نکنند در طول زمان به دلیل اینکه غیرقانونی هستند با معذوریت مواجه خواهند شد. فیروزآبادی در پاسخ به این پرسش که با ساماندهی مدیریت کانال‌های تلگرامی با کانال‌هایی که مدیریت آنها در خارج انجام می‌شود، چگونه برخورد خواهد شد، گفت: جرائم از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود و هم‌اکنون نیز تلگرام در حوزه جرائمی که بین‌المللی است با ما همکاری دارد. وی درباره مسدود کردن کانال‌های تلگرامی دارای بیش از 5 هزار کاربر که ثبت نشوند، گفت: مصوبه این تصمیم مکتوب است و به سازمان‌ها نیز ابلاغ شده است.


Page Generated in 0/0054 sec