printlogo


کد خبر: 170992تاریخ: 1395/11/7 00:00
اخبار

عرضه خودروهای لوکس در بورس
رئیس سازمان اموال تملیکی می‌گوید این سازمان در نظر دارد شیوه عرضه کالا به بورس کالا را که پیش‌تر درباره کالاهای قاچاق و متروکه انجام شده بود، درباره خودروهای لوکس در اختیار سازمان اموال تملیکی هم اجرا کند. امین دلیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: ۲۲ دی‌ماه سال جاری سازمان اموال تملیکی نخستین کالای خود را که یک رول فولادی به وزن ۱۶۰۰ تن به قیمت 5/2 میلیارد تومان بود در بورس کالا فروخت. البته مقدمات فروش این کالا حدود یک‌سال پیش فراهم شده بود. وی ادامه داد: کالاهای توقیف شده توسط سازمان اموال تملیکی در مقیاس و تنوع بیشتر در بورس کالا ارائه می‌شود. برنامه داریم کالاهایی مثل مواد شیمیایی، مواد معدنی و خودرو و حتی تولیدات محصولات کشاورزی را هم که به صورت متروکه یا با روش‌های دیگر ارائه می‌شوند، در بورس کالا عرضه کنیم. وی اضافه کرد: خودروهای لوکس متروکه و قاچاق بالای ۱۰۰ دستگاه هستند که در میان آنها خودروهای متروکه کم‌کم وارد مزایده می‌شوند و برای آنهایی که رای عمومی دیوان عدالت اداری وجود دارد، مزایده برگزار می‌شود و دستگاه‌های آن به فروش می‌رود.


عذرخواهی حجتی  از کشاورزان
«در پرداخت خسارت به کشاورزان شمال به علت کمبود منابع تاخیر شده است که من به عنوان عضوی از هیات دولت بابت تاخیر در پرداخت خسارات کشاورزان عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم سازمان برنامه و بودجه به‌رغم مشکلاتی که دارد این منابع را تامین کند». به گزارش ایلنا، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در پرداخت خسارت به کشاورزان شمال به علت کمبود منابع تاخیر شده است و با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی در این‌باره هستیم. وی افزود: این جبران خسارت از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت و تبدیل تسهیلات بود و قرار بود تا حدود ۳۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود.

تعطیلی تولیدات لوازم خانگی ایران
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه برخلاف توسعه بخش تولید است، گفت: این تصمیم به طور حتم در آینده باعث تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی هم خواهد شد. حبیب‌الله انصاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه آسیب زیادی به تولیدکننده ایرانی وارد می‌کند، اظهار داشت: امروز تولیدکننده ایرانی، یخچال فریزر، لباسشویی و ظرفشویی‌هایی همتراز خارجی‌ها تولید و با آنها رقابت می‌کند؛ در این شرایط چه لزومی دارد جنس خارجی را آن هم با تعرفه پایین وارد کشور کنیم. انصاری افزود: تولیدکننده ایرانی امروز در شرایط سخت اقدام به تولید می‌کند اما چرا دولت به جای حمایت، فقط سنگ‌اندازی می‌کند.


Page Generated in 0/0055 sec