printlogo


کد خبر: 170998تاریخ: 1395/11/7 00:00
اخبار

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
6 استان کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در 6 استان کشور گفت: بیش از 4 هزار نفر به دلیل این حادثه اسکان اضطراری یافتند. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با وقوع سیل و آب‌‌گرفتگی اظهار داشت: 6 استان هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، فارس، خراسان‌جنوبی و رضوی متأثر از سیل و آ‌ب‌گرفتگی طی 5 روز گذشته شده‌اند. وی افزود: 19 شهرستان جاسک، سیریک، میناب، رودان، دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیک‌شهر، چابهار،‌ خاش، سرباز، سیب‌وسوران، منوجان، قلعه‌گنج، کوه‌بنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی شده است. رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: در این مدت در 107 شهر و روستا 7724 نفر امدادرسانی شده و 4178 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند. سلیمی گفت:‌ 73 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده و 60 واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد همچنین تعداد زیادی پتو، موکت، فانوس، نایلون، ست ‌ظروف و کنسرو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است. رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: در حال حاضر امدادرسانی در سیستان، کرمان و هرمزگان ادامه دارد.

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت
دیروز براساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. چهارشنبه براساس آخرین اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران میزان غلظت آلاینده‌ها فراتر از حد مجاز گزارش شد. بر این اساس میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 111 قرار داشت که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و به بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود در این شرایط از فعالیت طولانی در فضای باز پرهیز کنند.
ایستگاه‌های پردیسان و سرخه‌حصار هر کدام با شاخص‌های 34 و 44 پاک‌ترین مناطق تهران بودند و ایستگاه شهرداری منطقه 4 با شاخص 151 آلوده‌ترین کیفیت هوا را داشت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد
تبدیل نیروهای واکنش سریع هلال‌احمر به رنجرهای عملیاتی
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت تدوین استانداردهای جهانی انسانی و تجهیزاتی امداد و نجات در کشور، گفت: حمایت و پشتیبانی از نیروهای هلال‌احمر در همه سطوح را وظیفه خود دانسته و در هر شرایطی پشتیبان قطعی آنها خواهیم بود. مصطفی محمدیون در همایش علمی کاربردی معاونان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت احصای و تدوین استانداردهای جهانی انسانی و تجهیزاتی امداد و نجات در کشور، اظهار کرد: باید برای تقویت و به‌روز کردن نیروهای خود در این جهت حرکت کنیم، چراکه معتقدیم نیروهای امداد و نجات باید قبل از نجات سایر افراد، بتوانند خود را نجات بدهند و بر این اساس راه‌های پیش روی احیای تیم‌های واکنش سریع را تسهیل کردیم. وی افزود: بدین ترتیب به منظور احیای تیم‌های واکنش سریع، مذاکراتی با فرماندهی نیروی ارتش انجام شد تا این نیروهای واکنش سریع هلال‌احمر به رنجرهای عملیاتی تبدیل شوند و از نظر تجهیزاتی نیز به امکانات لازم مجهز شوند. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: بر این اساس ضروری است تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز در حوزه امداد و نجات احصا شود تا به سمت استانداردسازی حرکت کنیم، هر چند در این زمینه با مشکلات مالی مواجهیم، اما می‌توان همین امکانات کم را نیز بخوبی برای تجهیز نیروها، امکانات و انبارها به کار برد.
وی با تاکید بر پشتیبانی صددرصدی از سازمان امداد و نجات، گفت: در هر زمانی از شبانه‌روز و در هر شرایطی در کنار امدادگران و نجاتگران و نیروهای خدوم هلال‌احمر هستم و در عمل این مهم را محقق خواهم کرد.


Page Generated in 0/0048 sec