printlogo


کد خبر: 171002تاریخ: 1395/11/7 00:00
اخبار

«کتاب زندیق» خواندنی شد
رمان «کتاب زندیق» اثر مصطفی جمشیدی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، کتاب «زندیق» شامل 2 رمان «وقایع‌نگاری یک زندیق» و جلد دوم از همین رمان به نام «کتاب زندیق» است که جلد اول آن پیش از این توسط انتشارات «عصر داستان» منتشر شده بود. «کتاب زندیق» شرح سرگردانی یکی از شخصیت‌های رمان اول در یکی از پادگان‌های دوره پهلوی است که در بحبوحه اشغال ایران توسط متفقین قرار دارد. این رمان در 3 لایه مختلف از سرگردانی‌های مردم ایران حکایت می‌کند. رمان «کتاب زندیق» اثر مصطفی جمشیدی با قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار کتاب شد.

26بهمن؛ افتتاحیه تئاتر بسیج
دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج که قرار بود 24 بهمن‌ماه در استان هرمزگان آغاز شود، به حرمت ایام فاطمیه با 2 روز تعویق، 26 بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد. به گزارش فارس، مراسم گشایش این رویداد فرهنگی بر عرشه ناو جماران و در محل فاجعه ایرباس پرواز شماره 655 ایران‌ایر و ادای دین به شهدای این فاجعه برگزار می‌شود. همچنین گروهی نمایشی در حال آماده‌سازی نمایشی محیطی است که یاد این واقعه دردناک را بر عرشه ناو جماران زنده نگاه دارد. پرواز مسافری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ 12 تیر 1367  پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت‌شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و همه 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیرایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند. این اتفاق از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین حادثه مرگبار هوایی تاریخ است. دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج به دبیری کورش زارعی از 26 تا 30 بهمن‌ماه در بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان برگزار می‌شود.

5 مؤسسه خصوصی پروانه فعالیت تلویزیون تعاملی گرفتند
مراسم اعطای پروانه فعالیت آزمایشی اپراتورهای خدمات تلویزیون تعاملی (IPTV) مبتنی بر پروتکل اینترنتی عصر امروز با حضور رئیس رسانه ملی و مدیران عامل اپراتورهای دریافت‌کننده پروانه، در صداوسیما برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی صداوسیما، در این مراسم دکتر علی‌عسکری در سخنانی با اشاره به مأموریت سازمان صداوسیما در دور جدید مدیریتی، گفت: هم‌اکنون زیرساخت‌های فنی انتشار صوت و تصویر فراگیر فراهم شده است که در این جلسه با صدور پروانه فعالیت اپراتورهای خدمات تلویزیون تعاملی مبتنی بر پروتکل اینترنتی، شاهد راه‌اندازی این سرویس توسط اپراتورها هستیم.  وی افزود: در سیستم تلویزیون تعاملی مخاطبان می‌توانند به‌ هرگونه محتوای صوتی و تصویری بارگذاری شده توسط سازمان صداوسیما و این شرکت‌ها از طریق اینترنت و توسط تلویزیون‌های هوشمند یا گیرنده‌های ست‌تاپ باکس و سایر ابزار متصل به شبکه دسترسی پیدا کنند. وی یادآور شد: در سیستم تلویزیونی تعاملی که بر بستر شبکه IP پیاده‌سازی می‌شود، مخاطب می‌تواند مثلاً از یک بانک فیلم، برنامه‌ای دلخواه را انتخاب و آن را در زمان موردنظر خود مشاهده کند.  از این پس مخاطبان می‌توانند در کنار استفاده از سرویس سازمان صداوسیما با عنوان شیما از خدمات این شرکت‌ها که تحت عناوین فام، لنز، آیو، تیوا و شمیم ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

فردوسی‌پور تذکر گرفت
یکی از اعضای مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما از تذکر به «عادل فردوسی‌پور» به خاطر ویژه‌برنامه اخیرش درباره حادثه پلاسکو در برنامه تلویزیونی نود خبر داد. محمدرضا عرب‌سرخی در گفت‌وگو با فارس گفت: در پی اظهارات اخیر عادل فردوسی‌پور درباره ماجرای پلاسکو و ورود غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی‌ ایشان، هم آقای پورمحمدی مدیر شبکه 3 سیما و هم عادل فردوسی‌پور تذکر دریافت کردند. وی ادامه داد: کار آقای فردوسی‌پور کارشناسی نبود و طی گفت‌وگویی که با وی هم داشتیم اشاره کردیم وظیفه‌ای در این حوزه ندارد. این مجری اگر به موضوعات مربوط به حوزه فوتبال می‌پرداخت قطعا اوضاع خیلی بهتر از الان بود. این فعال حوزه سینما، تلویزیون و رسانه تصریح کرد: فردوسی‌پور اشتباهات خود را پذیرفته است. این فرد در موارد مختلف برنامه را به حاشیه کشانده و به موارد غیر ورزشی پرداخته است. حتی کار به جایی رسیده که وکلایی به عنوان مدعی‌العموم خواسته‌اند به خاطر این رفتار غیر‌حرفه‌ای از ایشان شکایت کنند و پیگیر هستند که این پرونده به نتیجه برسد.
 


Page Generated in 0/0193 sec