printlogo


کد خبر: 171005تاریخ: 1395/11/7 00:00
رویدادها

همزمان با آغاز سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر
سینما بهمن تهران بازگشایی می‌شود
سینما بهمن تهران که یکی از سینماهای حوزه هنری است همزمان با نخستین روز سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر بعد از بازسازی بازگشایی می‌شود و میزبان مخاطبان جشنواره خواهد بود. به گزارش فارس، سینما بهمن تهران از سینماهای حوزه هنری همزمان با نخستین روز سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر افتتاح می‌شود و میزبان مخاطبان جشنواره خواهد بود. این سینما که یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شهر تهران و سینمایی نوستالژیک برای مشتاقان سینماست در راستای طرح کلان «بازسازی، نوسازی و توسعه سالن‌های سینمایی» سازمان سینمایی حوزه هنری از اول آذرماه سال جاری برنامه بازسازی آن به همت موسسه بهمن سبز آغاز شده و با آغاز دهه مبارکه فجر بازگشایی می‌شود. بر پایه این خبر؛ بازسازی سینما بهمن شامل: دکوراتیو، سالن انتظار، سالن‌ نمایش، کف‌پوش‌ها، صندلی‌ها و ارتقای سیستم‌های صوتی و تصویری و... بوده است. بر پایه این گزارش، حوزه هنری در یکی، دو سال اخیر با قدرت و برنامه‌ریزی با وجود مشکلات و محدودیت منابع مالی، روند جدی‌ای را در زمینه بازسازی، تجهیز و ساخت سالن‌های جدید آغاز کرده که به مرور شاهد بهره‌برداری آن هستیم. بازسازی سینما آفریقا در شهر مقدس مشهد، بازسازی و تبدیل سینما قدس تبریز از سینمایی یک سالنه به سینمایی 2 سالنه، بازسازی کامل سینما «فلسطین» شهر همدان به صورت
2 سالنه، بازسازی و بهره‌برداری سینما «فلسطین» شهر اصفهان؛ آغاز ساخت نخستین پردیس سینمایی اصفهان به نام «چهار باغ» با 4 سالن، بازسازی سینما «آزادی» شهر ارومیه، بازسازی سینما «آزادی» شهر آبادان که پس از 12 سال مهرماه امسال بازگشایی شد همچنین برنامه‌ریزی برای بازسازی کامل سینما کیهان و سینما ایران، به‌روزرسانی و نوسازی سینماهای «پیام» و «شاهد» در شهر تهران، همچنین بازسازی سینما بهمن تهران که در سال 1344 ساخته شد و از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای تهران و مجموعه سینماهای حوزه هنری است؛ از جمله سینماهایی است که در یک سال و نیم اخیر مورد بازسازی و بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

تولید 100 سریال با محوریت دفاع‌مقدس
علی دارابی با تشریح برنامه‌های صدا و سیما در حوزه دفاع‌مقدس گفت: تولید صد سریال داستانی دفاع‌مقدس در برنامه ۱۰ساله صدا و سیما در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش مهر، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما یادآور شد: باید قرارگاه‌های مشترک تحت برنامه‌های 5 ساله برای تولید فیلم و‌ مستند تدوین شود. امروز دیگر مینی‌سریال‌ها جوابگو نیستند. امروز سریال‌های بلند در دستور کار رسانه ملی است و در همین جهت سریال ۳۰۰ قسمتی در استان‌ها تولید می‌شود. وی در پایان تصریح کرد: در حوزه دفاع‌مقدس برنامه ۱۰ ساله‌ای برای آینده سازمان صدا و سیما نوشته شد که رهبر انقلاب آن را به رئیس جدید ابلاغ کرد. تولید بیش از ۱۰۰ سریال در این برنامه در نظر گرفته شده بود. امروز نسل سوم و چهارم انقلاب که فرزندان ما هستند و مسؤولیت اداره کشور را بر عهده گرفته‌اند باید با شناخت کامل وارد میدان شوند. دفاع‌مقدس صرفاً مخصوص ایام خاص یا ایام برگزاری راهیان نور نیست بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد. یکی از کارهای صدا و سیما که می‌توانیم به آن افتخار کنیم تولیداتی در حوزه دفاع مقدس است.

فراخوان شعر «حرفه: جان‌فشان»
مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از انتشار فراخوان شعر «حرفه: جان‌فشان» ویژه آتش‌نشانان شهید خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، محمدمهدی صمیمی، مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی- هنری با تسلیت شهادت آتش‌نشانان غیور کشورمان گفت: از آنجا که هنرمندان به نوعی امدادگران فوریت‌های فرهنگی- هنری هستند مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی- هنری فراخوان شعری با عنوان «حرفه: جان‌فشان» را با موضوع فداکاری و ایثار مجاهدان آتش‌نشان و امدادگر منتشر کرد. وی افزود: این فراخوان شعر با موضوع گرامیداشت شهدای آتش‌نشان برگزار می‌شود تا التیامی بر زخم خانواده‌های داغدار این حادثه باشد و مجاهدت شهدا و ایثارگران این حادثه در تاریخ ماندگار شود. چون اگر آثار هنری در این حوزه تولید شود، با توجه به اهمیت آن حتماً در تاریخ خواهد ماند. از جهتی آسیب‌های گوناگون روانی‌ای که به اجتماع وارد شده، حتماً باید مورد پرداخت هنری قرار گیرد.


Page Generated in 0/0139 sec