printlogo


کد خبر: 171108تاریخ: 1395/11/9 00:00
محرومیت آبی‌پوشان قطعی شد
فرجام‌خواهی استقلال نتیجه نداد

فیفا نامه تجدیدنظرخواهی باشگاه استقلال در پرونده عادل شیحی را رد کرد تا این باشگاه همچنان محروم باشد. با تصمیم کمیته حل اختلاف فیفا اعتراض باشگاه استقلال به حکم محرومیت این باشگاه از خرید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی رد شد تا محرومیت استقلال مطابق پیش‌بینی منصوریان در نشست خبری روز پنجشنبه پیش از بازی با پیکان همچنان پابرجا باقی بماند.
نامه‌ای که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال درباره عدم پذیرش اعتراض باشگاه استقلال به این رای صادر شده بود روز پنجشنبه به مسؤولان استقلال و فدراسیون فوتبال رسید تا مشخص شود استقلال باید به دنبال راهکار جدیدی برای حل این مشکل باشد. به این ترتیب حالا استقلالی‌ها تنها امیدوارند با استفاده از قانون جذب
3 بازیکن آزاد در طول فصل و پس از پایان پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنند که البته این قانون نیز شامل حال آنها نمی‌شود زیرا پیش از این تجربه‌های بین‌المللی مانند بارسلونا، رئال‌مادرید، اتلتیکو مادرید و... نشان داده این محرومیت تا آغاز پنجره نقل‌وانتقالاتی بعدی پا برجاست.
جلسه استقلالی‌ها با معاون وزیر امور خارجه لغو شد
جلسه اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال که قرار بود با معاون وزارت امور خارجه برگزار شود، لغو شد. اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال تصمیم داشتند برای حل مشکل محرومیت این باشگاه از نقل‌وانتقالات زمستانی توسط کمیته انضباطی فیفا نشستی را با یکی از معاونان وزیر امور خارجه برگزار و درباره راهکارهای حل این موضوع از طریق امور خارجه اقدام کنند اما این نشست لغو شد. ظاهرا اعضای هیأت مدیره استقلال به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ممکن است در صورت برگزاری جلسه و رسانه‌ای شدن موضوع، این قضیه از طرف فیفا به عنوان دخالت دولت در امور یک باشگاه ورزشی تلقی شود و به همین علت اعضای هیات‌مدیره استقلال از طریق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پیگیر موضوع شده و نشست با معاون وزیر را لغو کردند. قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود قرار به برگزاری چنین جلسه‌ای بود ولی وی به دلیل استقبال از وزیر خارجه کویت توفیق دیدار با استقلالی‌ها را نداشت.
پایان کار افتخاری در استقلال؟
محرومیت فیفا حسابی استقلالی‌ها را خشمگین کرده است. همه دنبال مقصر این اتفاق می‌گردند و البته همه مسؤولان استقلال هم در تلاشند یک جوری از زیر بار مسؤولیت این محرومیت شانه خالی کنند. با این حال، کسی که بیشترین هجمه‌ها این روزها به سمت اوست، مدیرعامل استقلال است. افتخاری گفته که این موضوع را حل می‌کند اما اگر نتواند حکم محرومیت فیفا را برگرداند، احتمال اخراجش زیاد است. اعضای هیات‌مدیره تا پایان ماه ژانویه که پایان پنجره نقل‌وانتقالات است به او فرصت داده‌اند و بعد درباره مدیرعامل استقلال تصمیم‌گیری می‌کنند. با این شرایط، این احتمال زیاد است که پایان ماه ژانویه که تنها 2 روز از آن باقی مانده با پایان کار سیدرضا افتخاری در استقلال همراه شود.
 


Page Generated in 0/0069 sec