printlogo


کد خبر: 171112تاریخ: 1395/11/9 00:00
اخبار

ترامپ اشتباهات حاکمان گذشته آمریکا را تکرار نکند
خطیب موقت جمعه تهران به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد اشتباه رؤسای جمهور گذشته این کشور را تکرار نکند و به وعده انتخاباتی خود برای عدم دخالت در امور سایر کشورها عمل کند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا افزود: آقای ترامپ شما با شعار «خدمت به مردم آمریکا و احیای کشورتان، ترمیم خرابی‌های جامانده از حکومت‌های قبلی، نجات مردم آمریکا از فقر، گرسنگی و فلاکت و دخالت نکردن در امور سایر کشورها و مبارزه با تروریسم» به کاخ سفید آمده‌اید. بکوشید به وعده‌های‌تان عمل کنید، مبادا خناسان عزم شما را تغییر دهند.  وی اضافه کرد: بکوشید برخلاف اسلاف خود که پیمان‌شکن بودند به پیمان با مردم وفادار باشید که شرف انسانی همین اقتضا را دارد، البته در تشخیص تروریست اشتباه نکنید. آنانی که در مقام دفاع از جان و ناموس و کشور خود هستند،‌ تروریست نیستند. دولت‌های قبلی با جنگ‌افروزی و حمایت از جنگ‌افروزان و مسلح کردن جلادان و خون‌ریزان، آبروی خود را بردند و بودجه و سرمایه آمریکا را به باد دادند. خطیب نمازجمعه تهران گفت: شما وارث کشوری فقیر و گرسنه هستید، راه تان را از آنها جدا کنید و اشتباهات آنها را تکرار نکنید. بکوشید فرهنگ غلط ستیز و جنگ و حمایت از ظالمان که تاکنون حاکم بر کشور آمریکا بوده، به فرهنگ خدمت به مردم آمریکا و مردم جهان و خدمت به کشورتان تبدیل کنید.

سیستان‌وبلوچستان تشنه مسؤولانی است که پیر و خسته نباشند
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به گذشت چند روز از وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: متاسفانه همزمان با دست و پنجه نرم کردن مردم در سیلاب، وزیر میلیاردر دولت و استاندار در منطقه آزاد سرگرم بازدید از نمایشگاه و معاشرت با میهمان‌های خارجی بودند. مهرداد بذرپاش در کانال شخصی خود با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان نوشت: بیش از 5 روز از وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان گذشته است؛ استانی که مردمان صبورش سال‌هاست درگیر خشکسالی هستند و حتی آبی که به خانه‌های‌شان می‌رسد بعضا آلوده و غیرقابل مصرف است.  وی ادامه داد: اما بارندگی اخیر نشان داد سیستان‌وبلوچستان مشکل دارد. چه در پرآبی و چه در خشکسالی؛ سیستان تشنه است؛ نه تشنه آب؛ تشنه مسؤولانی که از مردم باشند. درد مردم را درد خود بدانند و برای درمان آن خود را به آب و آتش بزنند. مسؤولانی که پیر و خسته نباشند. وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه مطلع شدم همزمان با دست و پنجه نرم کردن مردم در سیلاب، وزیر میلیاردر دولت و جناب استاندار در منطقه آزاد سرگرم بازدید از نمایشگاه بودند و معاشرت با میهمان‌های خارجی. نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: باز هم جوان‌ها به داد مردم رسیدند. جوانانی که روحیه انقلابی و جهادی در ضمیرشان موج می‌زند و منتظر رسیدن امکانات از بالا نمی‌نشینند همانطور که در این سال‌ها ننشستند.

ذوق‌زدگی از خرید کالای خارجی غرور ملت را جریحه‌دار می‌کند
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه می‌گوید ذوق‌زدگی و استقبال از خرید یک کالای خارجی غرور یک ملت را جریحه‌دار می‌کند. به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در یادواره 1600 شهید، 22 سردار و 5 شهید مدافع حرم شهرستان سبزوار اظهار داشت: اگر ما از مسؤولان نظام حمایت می‌کنیم این حمایت تا زمانی است که مسؤولان حافظ دستاوردهای ولایت باشند و در خط ولی فقیه حرکت کنند. وی اضافه کرد: امروز همه اقشار و گروه‌های سیاسی بر این باورند و ما بارها این را شنیده‌ایم که مشکل اقتصاد، اشتغال و بیکاری با تولید حل می‌شود؛ پس چرا با ذوق‌زدگی تمام به استقبال کالاهای خارجی می‌رویم که باعث تحقیر ملت ایران است. فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اضافه کرد: ما منکر خرید کالای خارجی نیستیم، آنچه نیاز کشور است باید بخریم اما ذوق‌زدگی و استقبال آنچنانی مقابل دیدگان غرب معنا ندارد و باید این سوال را پرسید: چرا غرور یک ملت را به این شکل جریحه‌دار می‌کنند.


Page Generated in 0/0047 sec