printlogo


کد خبر: 171114تاریخ: 1395/11/9 00:00
اخبار

سکوت وزارت خارجه در قبال اقدام ترامپ خفت بار است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید انفعال وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در ایجاد محدودیت صدور روادید علیه ایرانیان عقب‌نشینی و سکوت خفت‌بار است. نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اقدام جدید ترامپ مبنی بر ایجاد محدودیت به‌منظور صدور روادید برای مردم چند کشور از جمله ایران اظهار داشت: کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند باید توجه داشته باشند این کدخدا آنها را حتی به عنوان رعیت خود هم قبول ندارد، بلکه آمریکا آنها را برده خود می‌داند. بنابراین اگر کسی کدخدایی آمریکا را بپذیرد، حتی آمریکایی‌ها هم حاضر نیستند یک رابطه حمایتی نسبت به رعیت خودشان داشته باشند. وی گفت: ما این‌همه مذاکره کردیم که نتیجه‌اش این باشد؟ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سکوت وزارت امور خارجه در قبال اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا بسیار غلط است، ما هر موقع منفعلانه در برابر این قضایا سکوت کرده‌ایم، ضرر دیدیم و نتیجه سکوتی که امروز داشته‌ایم، پایمال شدن بیشتر حقوق مردم ما بوده است. پژمان‌فر گفت: در مقابل اقدام اخیر آمریکا باید یک واکنش و پاسخ دیپلماتیک انجام بگیرد اما متأسفانه آن چیزی که مشاهده می‌کنیم فقط عقب‌نشینی و سکوت خفت بار است.

انتقاد از تسویه‌حساب شخصی و حاشیه‌سازی به بهانه حادثه پلاسکو
امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه وحدت ملی را در حادثه پلاسکو شاهد بودیم و دنیا این همدلی را دید، گفت: برخی در این حادثه به‌ دنبال تسویه‌حساب شخصی و حاشیه‌سازی هستند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب تسلی‌بخش خانواده‌های داغدار بود اما مسؤولان باید دقت کنند که دیگر شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم. چند روز است مردم داغدار این شهدا هستند، در این حادثه جلوه‌های عالی انسانی را دیدیم، اقدامات تحسین‌برانگیز را شاهد بودیم و از اقصی نقاط کشور برای کمک خود را رساندند. عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وحدت ملی را در حادثه پلاسکو شاهد بودیم و دنیا این همدلی را دید، تصریح کرد: برخی در این حادثه به‌دنبال تسویه‌حساب شخصی و حاشیه‌سازی هستند که مسؤولان و جریان‌های مختلف باید از این اقدام پرهیز کنند.


ایران هفتمین قدرت بزرگ در سال 2017
یک پایگاه آمریکایی در گزارشی، 8 قدرت بزرگ 2017 را نام برد که ایران جزو این 8 کشور است و رژیم صهیونیستی در این لیست بعد از ایران قرار گرفته است. به گزارش فارس، در گزارش «امریکن اینترست» تحت عنوان 8 قدرت بزرگ 2017، آمریکا، چین، ژاپن، در رده‌های اول تا سوم این لیست قرار گرفته‌اند و روسیه، آلمان و هند رده چهارم تا ششم را تشکیل می‌دهند و ایران بعد از این کشورها در رده هفتم قدرت سال 2017 قرار دارد و بعد از آن به رژیم صهیونیستی اشاره شده است. در بخشی از این گزارش به ایران به‌عنوان یکی از 8 قدرت جهان اشاره شده و در توضیح آن آمده است: جنگ‌های نیابتی بین عربستان‌سعودی و ایران در سال 2016 همچنان ادامه داشت و با ورود به سال جدید میلادی، ایران در مقایسه با عربستان پیشتاز است اگرچه عربستان همچنان یک قدرت نیرومند به حساب می‌آید اما در 12 سال گذشته، ایران گوی سبقت را از عربستان ربوده است. در این گزارش به قدرت ایران در کشورهای منطقه اشاره شده و در ادامه آمده است: توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به‌علاوه آلمان) و قراردادهای این کشور با شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس، این پیام را به جهان القا کرد که راه ایران برای تجارت باز است و تولیدات نفت این کشور به سطوح قبل از دوران تحریم بازگشته است. امریکن اینترست با این حال توضیح داد سال 2017 ممکن است به دلیل روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا سال سختی برای تهران باشد.
 


Page Generated in 0/0051 sec