printlogo


کد خبر: 171118تاریخ: 1395/11/9 00:00
اخبار

افشای نام سهامداران و سپرده‌گذاران به سازمان مالیاتی
با ابلاغیه وزرای اقتصاد و دادگستری، از این پس اطلاعات سهامدارانی که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سهم یا دیگر اوراق بهادار خرید و فروش می‌کنند به سازمان مالیاتی گزارش می‌شود. به گزارش تسنیم، با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره 5 ماده 169 مالیات‌های مستقیم، همه دستگاه‌های کشور ملزم به ارائه اطلاعات زیر به سازمان امور مالیاتی کشور شدند. این اطلاعات شامل نقل‌وانتقال سهام و دیگر اوراق بهادار، خرید و فروش کالا، خرید و فروش خدمات، تجارت خارجی (واردات و صادرات کالاها و خدمات)، همه قراردادها، خرید و فروش ارز اعم از نقدی یا برات حواله‌ای، خرید و فروش سکه و شمش طلا، انواع بیمه‌نامه‌های صادره و خسارت‌های پرداختی و بارنامه و صورت حمل‌ونقل بار و مسافر است. همچنین انواع حساب‌های ریالی و ارزی (سپرده‌های دیدار) نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی و انواع سپرده‌های غیردیداری ریالی و ارزی و سود آنها نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی است.


افزایش ۳۹ درصدی تولید خودرو
گزارش‌های نشر شده حاکی از آن است که از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، تولید انواع خودرو نسبت به 10 ماه پارسال، ۳۹ درصد افزایش یافته است. به گزارش شاتا، یک میلیون و ۸۷ هزار و ۹۵۸ دستگاه انواع خودرو در این مدت تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش یافته است. از مجموع این میزان تولید، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۲۴۹  دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 2/41درصد افزایش یافت. در این مدت ۶۳ هزار و ۸۶۲ دستگاه وانت، ۱۰ هزار و ۲۱۳ دستگاه کامیون، ۸۳۸ دستگاه اتوبوس و ۶۳۴ دستگاه مینی‌بوس در این مدت تولید شد که به ترتیب 3/13درصد، 5/21 درصد، 9/39 درصد  و  324 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است. همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۱ دستگاه انواع خودرو نیز در دی‌ماه تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۰۰ هزار و ۲۴۹ دستگاه خودروی تولیدشده پارسال، 5/37 درصد افزایش یافت. علاوه ‌بر این ۱۳۰ هزار و ۴۶ دستگاه انواع خودروی سواری در دی‌ماه تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال  7/42 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که ۱۳۷ هزار و ۸۵۱  دستگاه خودروی سواری در دی پارسال تولید شده است.


بیمه مرکزی کارت امداد خودرو و سلامت ندارد
بیمه مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست مراقب افراد و شرکت‌هایی که در اقدامی سودجویانه از عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت و کارت دندانپزشکی سوء‌استفاده می‌کنند، باشند. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، در سال‌های اخیر اشخاصی سودجو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه‌گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه‌نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به‌عنوان نماینده بیمه مرکزی و حتی با تهدید هموطنان به ابطال بیمه‌نامه شخص ثالث یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و کارت هوشمند بیمه تکمیلی می‌کنند و به‌دلیل اینکه این کالاها و خدمات اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می‌شوند. ‌به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های چندباره صورت گرفته توسط روابط عمومی بیمه مرکزی مدتی است تعداد تماس‌های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مرکزی یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه‌نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته است. بنابراین به هموطنان گرامی سفارش می‌شود در خرید این محصولات دقت کنند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آنها را برای پیگیری قانونی در اختیار ما قرار دهند.
 


Page Generated in 0/0053 sec