printlogo


کد خبر: 171136تاریخ: 1395/11/9 00:00
اخبار

پیکر پیشکسوت تئاتر تشییع شد
پیکر رکن‌الدین خسروی از بنیانگذاران دانشکده سینما تئاتر(هنرهای دراماتیک سابق) در میان پیشکسوتان تئاتر و شاگردان خود از تالار وحدت تشییع شد.
به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر رکن‌الدین خسروی صبح دیروز جمعه با حضور هنرمندان سینما و تئاتر همچون مهدی شفیعی، سعید اسدی، عباس یاری، الهام پاوه‌نژاد، سهراب سلیمی، بهروز بقایی، قاسم زارع، ایرج راد، علی مرادخانی، شکرخدا گودرزی، بهزاد فراهانی، گوهر خیراندیش، اکبر زنجانپور، اصغر همت، آتیلا پسیانی و رضا بابک از مقابل تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی از آشفته‌حالی هنرمندان و تلاطم آنها گفت که از عمق دوستی جامعه تئاتر حکایت می‌کند. الهام پاوه‌نژاد نیز ضمن قرائت پیام سیمین خسروی، شناخت رکن‌الدین خسروی را در مداقه آثارش دانست و گفت: مرحوم خسروی مشتاق تدریس و آموختن بود و ساده‌زیست و تا زمانی که ذهنش یاری می‌داد به دنبال آموختن بود.

اکران«گشت ۲» تنها در شهر تهران
سعید سهیلی گفت: فیلم سینمایی گشت ۲ که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد تنها در شهر تهران اکران شده و نمایش آن در سایر استان‌ها، به اکران عمومی این فیلم موکول می‌شود. به گزارش تسنیم، سعید سهیلی، کارگردان فیلم سینمایی «گشت2» گفت: فیلم سینمایی گشت ارشاد که در بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد تنها در شهر تهران اکران شده و نمایش آن در سایر استان‌ها به اکران عمومی فیلم موکول می‌شود. بر پایه این گزارش، در خلاصه داستان «گشت 2» که توسط سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد تهیه می‌شود، آمده است: عباس و حسن پس از 5 سال از زندان آزاد شده و سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت در کما بوده و بتازگی به‌هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره... حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و بهاره افشاری از بازیگران این فیلم هستند.

سعید آقاخانی «جهت» را روی آنتن می‌برد
مستند «جهت»‌ به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی سعید آقاخانی این روزها در حال تدوین است و بزودی از شبکه نسیم پخش می‌شود. به گزارش فارس، مستند «جهت» در مراحل ساخت موسیقی و تدوین قرار دارد و هنوز زمان دقیق پخش آن مشخص نیست. چندی پیش ضبط استودیویی و گزارشی این مستند به پایان رسید و تدوین نیز به 30 درصد رسیده است. تا هفته آینده تیتراژ و تیزرهای مربوط به این برنامه مستند از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت. برنامه‌ «جهت» با موضوع پیشگیری از اعتیاد به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی تولید شده است. بخشی از این برنامه شامل گزارش‌هایی است که توسط امیر غفارمنش به عنوان گزارشگر ضبط شده و در آنها درباره اعتیاد با افراد مختلفی نظیر معتادها، افراد نجات‌یافته از دام اعتیاد، مسؤولان کمپ اعتیاد،‌ سردار منتظرالمهدی (معاون اجتماعی پلیس ناجا) و... گفت‌وگو شده است. ساختار این برنامه که درباره اعتیاد است، تلفیقی از گزارش، گفت‌وگو و مناظره است و در هر قسمت که زمانی حدود 30 دقیقه دارد‌، کارشناس به همراه سعید آقاخانی که علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، مجری بخش‌های داخل استودیو نیز هست درباره موضوع مورد بحث صحبت می‌کنند و در کنار آنها تعدادی از مردم عادی حضور دارند و در گفت‌وگوها شرکت می‌کنند. در بخش کارشناسان، پزشک روانشناس، کارشناس‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و... حضور دارند.

ورود پوراحمد به شبکه نمایش خانگی
به گزارش نسیم، براساس جلسه 3 بهمن شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور بیشتر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلمنامه‌های «رضا» به تهیه‌کنندگی کیومرث پوراحمد و کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی و «خورشید» به تهیه‌کنندگی سیدامید حسینی و کارگردانی و نویسندگی کیارش بکائیان موافقت به عمل آمد. همچنین در این جلسه با ساخت یک عنوان فیلم کوتاه نیز موافقت شد.


Page Generated in 0/0048 sec