printlogo


کد خبر: 171137تاریخ: 1395/11/9 00:00
رویدادها

دبیر جایزه قلم زرین مطرح کرد
طبیعی است که آثار ضدارزش جایزه نمی‌گیرند
دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین می‌گوید بسیاری از آثار ادبی این روزها خنثی و حتی برخی از آنها ضد ارزش است و طبیعی است که نباید انتظار داشت این آثار جایزه قلم زرین بگیرند. به گزارش مهر، یوسف قوجق، دبیر پانزدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین با اشاره به تصمیم هیات‌مدیره انجمن قلم برای انتخاب وی به این سمت عنوان کرد: من چند سال قبل هم با حسن‌ظن دوستان برای این سمت معرفی شدم اما نپذیرفتم. راستش فکر می‌کردم به قواره من دبیری نمی‌آید. وی در ادامه با اشاره به ساختار غیردولتی انجمن قلم ایران گفت: غیردولتی بودن انجمن به معنای مستقل بودنش است و این استقلال برای انجمن همیشه انتخاب‌هایی مستقل را نیز به همراه داشته است. انجمن و جایزه قلم زرین هم بحث محتوا و هم مسائل فنی و ساختاری ادبیات را در کنار هم مورد بررسی قرار می‌دهد و این نتیجه‌اش انتخاب‌هایی می‌شود که متفاوت با سایر جشنواره‌هاست و نباید انتظار داشت این تشکل و ساختارش نیز مثل خیلی دیگر از جشنواره‌ها عمل کند. دبیر پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب داوران این جایزه نیز گفت: من سعی دارم برای انتخاب داوران هم از گروه‌های داوری قبلی این جایزه استفاده کنم و هم تنوع بیشتری را به هیات داوران بدهم البته هیات مدیره انجمن دست من را برای انتخاب باز گذاشته‌اند اما در نهایت آنها باید گزینه‌ها را تایید کنند.

استارت هیأت داوران فیلم فجر
اعضای هیأت داوران بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر کار داوری 33 فیلم راه یافته به این بخش را آغاز کردند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، پس از برپایی جلسه‌ داوران بخش مسابقه (سودای سیمرغ) با «محمد حیدری» دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، دیدن فیلم‌ها توسط داوران آغاز شد. گفتنی است محمدرضا هنرمند، رویا نونهالی، شهرام اسدی، محمدمهدی دادگو، اکبر نبوی، محمدرضا تخت‌کشیان و ایرج رامین‌فر کار داوری 33 فیلم بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را برعهده دارند. سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر از 10 تا 21 بهمن‌ماه سال جاری به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.

«پرواز در ارتفاع صفر» در کرج
سریال «پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی عبدالحسن برزیده و تهیه‌کنندگی محمد نشاط راهی کرج می‌شود. به گزارش فارس، «محمد نشاط» تهیه‌کننده سریال «پرواز در ارتفاع صفر»، گفت: تاکنون 45 درصد از تولید این سریال پیش رفته و بتازگی ضبط در لوکیشن اصلی واقع در فرحزاد به پایان رسیده است. وی ادامه داد: لوکیشن بعدی‌مان کارخانه چوب‌بری در کمال‌شهر کرج خواهد بود. این تهیه‌کننده با اشاره به پایان زمان تصویربرداری بیان داشت: حداقل تا 40 روز دیگر ضبط خواهیم داشت. خانه‌ای سازمانی، پایگاه هوایی مهرآباد، پایگاه هوایی اصفهان، افسریه، بیمارستان بعثت و... از دیگر لوکیشن‌های این گروه است. به گزارش فارس، شاهرخ استخری در نقش کیومرث خلبان اصلی، حمیدرضا نیک‌دل در نقش حسین رنجبران، عمار تفتی فریدون، محمد عمرانی حاج تراب امین محله، سوگل خلیق شیرین، علی عمرانی حاج یحیی از بازیگران اصلی این سریال هستند. مجموعه تلویزیونی«پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی عبدالحسن برزیده و تهیه‌کنندگی محمد نشاط 24 آذر در تهران کلید خورد. این مجموعه که زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران دفاع‌مقدس روایت می‌کند، با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی و در 7 قسمت 45 دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید می‌شود که قرار است در هفته دفاع‌مقدس سال آینده از این شبکه روی آنتن برود.


Page Generated in 0/0052 sec