printlogo


کد خبر: 171138تاریخ: 1395/11/9 00:00
عبور استقلال از روی پیکان در زمین لغزنده
3 امتیاز از دل حاشیه‌ها

گروه ورزشی: استقلال تهران باز هم پیروز شد تا در هفته نوزدهم هواداران این تیم امیدوارتر بازی‌های آبی‌پوشان را دنبال کنند.  به گزارش «وطن‌امروز»، استقلال در روزی که اعلام شد فیفا در صدور حکم محرومیت آبی‌ها در جذب بازیکن جدید مصر است با نتیجه 3 بر 2 پیکان را شکست داد و با 31 امتیاز جایگاه خود را در رده چهارم جدول تثبیت کرد. امید ابراهیمی(۱۳)، امید نورافکن(۶۰) و علی قربانی(۸۰) برای استقلال و سیامک نعمتی(۲۱) و مرتضی آقاخان(۸۷- پنالتی) برای پیکان گل زدند. این بازی که زیر بارش باران آغاز شد در همان دقایق ابتدایی با یک اتفاق تاثیرگذار همراه بود و یزدانی مقدم، مدافع سفیدپوشان در موقعیتی تک به تک به خطا علی قربانی را متوقف کرد که داور مسابقه به او کارت قرمز مستقیم نشان داد. همین ضربه ایستگاهی را امید ابراهیمی در دقیقه ۱۳ به زیبایی به گل نخست استقلال تبدیل کرد. درحالی که هواداران استقلال امیدوار بودند بر تعداد گل‌های تیم‌شان اضافه شود و شاگردان منصوریان از ۱۰ نفره بودن حریف استفاده کنند، این پیکان بود که در دقیقه ۲۱ با شوت زیبا و دیدنی سیامک نعمتی به گل تساوی دست پیدا کرد. نیمه دوم اما شرایط متفاوتی پیدا کرد و این استقلال بود که از یک بازیکن بیشتر خود استفاده کرد و 2 گل زیبای دیگر به ثمر رساند و در شرایطی که بازی با برتری آبی‌پوشان رو به پایان بود در دقیقه ۸۷ مرتضی آقاخان از روی نقطه پنالتی فاصله را کمتر کرد تا چند دقیقه پایانی با هیجان بیشتری دنبال شود. در دقایق باقی‌مانده پیکان تلاش کرد گل خورده سوم را جبران کند اما در نهایت موفق به این کار نشد و شکستی دیگر را پذیرا شد. استقلال با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و در رده چهارم باقی ماند.
تساوی عجیب تراکتور
در دیگر بازی دیروز تراکتور مقابل همشهری خود متوقف شد و نتوانست فاصله‌اش را با پرسپولیس به یک امتیاز برساند. تیم‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه صفر- صفر به اتمام رسید. داربی سنتی تبریز در حالی گلی نداشت که هر دو تیم بشدت به برد احتیاج داشتند. تیم امیر قلعه‌نویی از دقیقه 73 به دلیل اخراج مهدی کیانی چند دقیقه آخر را با یک بازیکن کمتر بازی کرد. همچنین محمد ابراهیمی در دقیقه 82 می‌توانست از روی نقطه پنالتی گل بزند که توپ او را مهدی اسلامی گرفت تا تراکتور با این نتیجه نتواند فاصله‌اش با پرسپولیس را به یک امتیاز کاهش دهد و از قهرمانی دور شود. تراکتور با این نتیجه 38 امتیازی شد و ماشین‌سازی هم سرانجام 10 امتیازی شد اما در انتهای جدول باقی ماند.
پرسپولیس با غایبان سرشناس در قم
اما سوای بازی روز  گذشته استقلال، هفته نوزدهم لیگ برتر، امروز شنبه با برگزاری ۶ دیدار به پایان می‌رسد. در روز دوم هفته نوزدهم ۶ دیدار برگزار می‌شود. ابتدا از ساعت ۱۴:۳۰ گسترش فولاد و پدیده به ترتیب میزبان تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا هستند. گسترش فولادی‌ها که هفته گذشته در یک دیدار جنجالی مقابل پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند این هفته باید به مصاف یکی دیگر از تیم‌های آماده رقابت‌های لیگ برتر یعنی ذوب‌آهن بروند؛ ذوب‌آهنی که هفته گذشته توانست در خانه یکی از تیم‌های سرحال لیگ یعنی فولاد را با یک گل شکست دهد. درحال حاضر گسترش فولاد با ۲۴ امتیاز در رده هفتم و ذوب‌آهن با ۳۲ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. دیگر بازی این ساعت بین 2 تیمی است که در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار دارند. پدیده در ادامه تساوی‌های پیاپی‌اش، هفته گذشته در خانه مقابل نفت به تساوی بدون گل رسید. سایپا هم که در 3 هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم مانند نیم‌فصل نخست 4 امتیاز کسب کرده، هفته گذشته مقابل سیاه‌جامگان به پیروزی یک بر صفر رسید. این دو تیم در حال حاضر به ترتیب با ۱۹ و ۱۷ امتیاز در رده‌های دوازدهم و سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند، در نتیجه بازی مهمی برای هر دو تیم محسوب می‌شود. پس از این دو دیدار از ساعت ۱۵ سپاهان در نقش‌جهان اصفهان میزبان صنعت نفت آبادان است. شاگردان عبدالله ویسی که ۶ بازی است طعم شکست را نچشیده‌اند باید به مصاف صنعت نفت آبادانی بروند که هفته گذشته شکست سنگین 3 بر صفر را در خانه مقابل استقلال تهران متحمل شد. پس از گذشت ۱۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان با ۲۷ امتیاز در رده پنجم و صنعت نفت آبادان هم با ۲۰ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. در ادامه بازی‌ها، از ساعت ۱۵:۳۰
دو دیدار دیگر برگزار می‌شود که نفت تهران مقابل استقلال خوزستان قرار می‌گیرد و فولاد به مصاف سیاه‌جامگان می‌رود. 2 تیم میزبان این دیدار در نیم‌فصل نخست شرایط خیلی خوبی داشتند ولی نتوانسته‌اند روند خوب‌شان را در نیم فصل دوم هم ادامه دهند. نفت در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در رده هشتم و استقلال خوزستان با ۲۲ امتیاز در رده دهم قرار گرفته است. هر دو تیم بازی گذشته خودشان را با تساوی به پایان رسانده‌اند. در بازی دیگر، فولاد که در نیم‌فصل دوم ناکام در پیروزی بوده به دنبال این است مقابل سیاه‌جامگان پایین‌جدولی به اولین پیروزی خود برسد. هر دو تیم بازی گذشته خود را به ترتیب مقابل ذوب‌آهن و سایپا با نتیجه یک بر صفر شکست خورده‌اند. فولاد با ۲۳ امتیاز در رده نهم قرار دارد و سیاه‌جامگان با ۱۵ امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است.
و سرانجام در آخرین دیدار روز شنبه، صبا در قم به مصاف صدرنشین رقابت‌ها یعنی پرسپولیس می‌رود. پرسپولیس هفته گذشته مقابل گسترش فولاد به پیروزی یک بر صفر رسید. پیروزی‌ای که تاوان زیادی هم برای این تیم داشت و 3 بازیکن تاثیرگذار آنها یعنی مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و سیدجلال حسینی از بازی مقابل صبا محروم شدند. آنها باید مقابل صبای رده پانزدهمی قرار بگیرند که شرایطش در نیم‌فصل دوم بهتر از نیم‌فصل نخست است و توانسته از 3 دیدار خود 4 امتیاز کسب کند و با ۱۳ امتیاز در رده یکی مانده به آخر قرار بگیرد. پرسپولیس هم با ۴۱ امتیاز یکه‌تاز لیگ برتر است.
سورپرایزهای برانکو در لیست پرسپولیس
کاروان تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار برابر صبا، روز جمعه با 18 بازیکن راهی قم ‌شد. کادر فنی سرخپوشان نام 18 بازیکن را برای سفر به قم و دیدار برابر صبا، به شرح زیر اعلام کرد: علیرضا بیرانوند، رادوشوویچ، صادق محرمی، حسین ماهینی، الکس یانسکی، محمد انصاری، حامد آقایی، کمال کامیابی‌نیا، رامین راضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، سامان نریمان‌جهان، وحید امیری، علی علیپور، ولادیمیر، حمیدرضا طاهرخانی، احسان علوان‌زاده و رضا کرملاچعب.
با محرومیت 3 بازیکن پرسپولیس از این بازی شاهد حضور نفرات جدیدی از سرخپوشان در لیست هستیم و حامد آقایی، علوان‌زاده،کرملاچعب و هر دو اوکراینی در این بازی در فهرست پرسپولیس قرار دارند.
برنامه بازی‌های امروز
گسترش فولاد – ذوب‌آهن، ساعت ۱۴:۳۰
پدیده – سایپا، ساعت ۱۴:۳۰
سپاهان – صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۵
نفت تهران – استقلال خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰
فولاد – سیاه جامگان، ساعت ۱۵:۳۰
صبا – پرسپولیس، ساعت ۱۶:۵۰


Page Generated in 0/0069 sec