printlogo


کد خبر: 171143تاریخ: 1395/11/9 00:00
اخبار

منچستر شایسته راهیابی به ومبلی نبود!
کریس واکس: به مناسبت تولد 54 سالگی مورینیو هواداران منچستریونایتد شعاری آماده کرده بودند و می‌خواندند: «ژوزه آنطور بازی می‌کند که منچستریونایتد باید بازی کند». حالا آنها بعد از برد 3 بر 2 در مجموع مقابل هال‌سیتی باید برای فینال جام اتحادیه و خواندن این شعار آماده شوند. البته اگر این تیم کارش را آنطور که در بازی با هال انجام داد ادامه دهد، شاید لازم باشد خودش را برای برخی مشکلات آماده کند.
در بازی رفت من‌یونایتد 2 بر صفر در اولدترافورد برنده شده بود و بازی برگشت می‌توانست برای این تیم مانند قدم زدن در پارک لذتبخش باشد اما بازیکنان این تیم فضاهای زیادی به تیم مارکو سیلوا دادند و باعث شدند تیم‌شان 2 بر یک شکست بخورد.
یونایتد در این بازی دوباره به روزهایی برگشت که مقابل لیورپول و استوک مساوی کرد. هال‌سیتی در ترکیبش نسبت به تیمی که برابر چلسی شکست خورده بود 7 تغییر ایجاد کرده بود اما با این حال هم انتظار می‌رفت یونایتد با کیفیت و بازیکنانی که دارد برای مواجه شدن با این تیم مشکلی نداشته باشد. اما در چند صحنه بازیکنان این تیم اشتباهاتی نابخشودنی داشتند و هواداران تیم‌شان که برای تماشای این بازی سفری طولانی داشتند را ناامید کردند. هواداران می‌خواندند: «یک چیز به من می‌گوید من احساس خوبی دارم.» اما این فقط یک شعار بود، حداقل برای این بازی عملکردی را که از تیم‌شان می‌دیدند باور نمی‌کردند. پل پوگبا یکی از آن بازیکنانی بود که اصلا در حد و اندازه‌های انتظارات ظاهر نشد اما در نیمه دوم حداقل چندین حرکت و لمس توپ از خودش به نمایش گذاشت و نشان داد می‌خواهد کارهایی انجام دهد. گل فوق‌العاده او بود که بازی را به تساوی یک-یک رساند و کمی به تیم یونایتد انگیزه داد. بعضی هواداران یونایتد درباره پنالتی‌ای که برای هال گرفته شد بحث می‌کنند، صحنه‌ای که مارکوس روخو به خاطر هول دادن بازیکن حریف، هری مگوره، پنالتی داد اما بررسی تصاویر نشان می‌دهد داور بازی حق داشته نقطه پنالتی را نشان دهد. البته در نیمه دوم می‌شد یک پنالتی هم برای یونایتد گرفت؛ زمانی که کریس اسمالینگ مقابل دروازه داوید مارشال به زمین افتاد اما داور برای پنالتی گرفتن متقاعد نشد. البته اگر داور شب بدی داشت، مطمئنا عملکردش به اندازه بسیاری از بازیکنان سفیدپوش این بازی ناامیدکننده نبود. مورینیو مطمئنا باید بیشتر از هر چیز روی این موضوع کار کند که چطور این روند رو به رشد تیمش را نگه دارد، او اخیرا از توانایی تیمش برای حفظ مالکیت توپ صحبت کرده و گفته پاداشش را هم گرفته‌اند اما خودش خوب می‌داند مالکیت توپ بدون ایجاد موقعیت نمی‌تواند برای آنها روشی مناسب در لیگ برتر باشد. این در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل یونایتد است که مورینیو باید به خاطرش هرگز روز بازی با هال را فراموش نکند. البته شکست مقابل هال باعث نشد یونایتد از رسیدن به ومبلی باز بماند اما به روند 17 بازی بدون شکست پشت سر هم یونایتد پایان داد. معمولا تیم‌هایی که چنین رکوردهایی دارند و رکوردهای‌شان شکسته می‌شود، مقابل تیم‌هایی بزرگ و در بازی‌هایی خاص می‌بازند، نه اینطور که یونایتد مقابل هال باخت، آن هم در دیداری که آرامش خاطر داشت و می‌توانست خیلی ریلکس به فکر حداقل حفظ رکورد نباختنش باشد.


معمای انتخاب سرمربی آفریقای‌جنوبی
سرمربی اسکاتلندی اسبق تیم ملی جوانان انگلیس و بزرگسالان فنلاند، رقیب جدی کارلوس کی‌روش برای تصدی مربیگری آفریقای‌جنوبی است. در چند روز گذشته اخباری در رسانه‌های آفریقای‌جنوبی انتشار یافت مبنی بر اینکه کارلوس کی‌روش، از جمله گزینه‌هایی است که مسؤولان سافا (اتحادیه فوتبال آفریقای‌جنوبی) برای پست سرمربیگری تیم‌ملی این کشور مد نظر دارند. البته از سوی چند مقام از جمله خانم تیشلاس، عضو کمیته فنی این اتحادیه نیز عنوان شد با هیچ گزینه‌ای از جمله کی‌روش مذاکره‌ای صورت نگرفته و رایزنی‌ها به زمان بازگشت رئیس فدراسیون بعد از اتمام مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در گابن موکول شده است. با این حال رسانه‌ها با توجه به اهمیت انتخاب مسؤول فنی تیم، اخباری را در این باره نشر می‌دهند. آخرین خبری که در این باره انتشار یافته، مربوط به شانس قابل توجه یک مربی اسکاتلندی است که در لیگ این کشور کار می‌کند.
براساس اعلام یک سایت این کشور، «استیوارت باکستر» که تیم «سوپراسپرت یونایتد» را هدایت کرده برای مربیگری بافانا بافانا(تیم ملی آفریقای‌جنوبی) از امتیازات خوبی برخوردار است و حتی خود برای مربیگری این تیم ابراز تمایل کرده است.


Page Generated in 0/0048 sec