printlogo


کد خبر: 171144تاریخ: 1395/11/9 00:00
جنایت بزرگ در بحرین در سایه سکوت محافل بین‌المللی
حمله خونبار ‎آل‌خلیفه به مدافعان بحرینی

پنجشنبه روز نمایش تعهد مخالفان بحرینی به جانفشانی برای دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب این جزیره و همچنین اوج خشونت و وحشیگری رژیم آل‌خلیفه نسبت به مدافعان این روحانی مبارز بود. طبق این گزارش، در سپیده‌دم دویست‌وبیستمین روز از محاصره الدراز، مردم انقلابی بحرین در مقابل منزل آیت‌الله قاسم در الدراز تجمع کرده بودند که با یورش مزدوران رژیم آل‌خلیفه به این شهرک مواجه شدند. عوامل نظام سلطنتی بحرین با 20 دستگاه خودرو محل تحصن را محاصره و برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان از گلوله جنگی و ساچمه‌ای استفاده کردند که به شهادت یک معترض 17 ساله به نام «مصطفی حمدان» و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد. از سوی دیگر، منابع درمانی اعلام کردند یک معترض 21 ساله که به سرش شلیک شده بود، در بیمارستان بستری است و شرایط وخیمی دارد. پس از این حمله، فریاد الله‌اکبر در این شهرک طنین‌انداز شد و مردم از خانه‌‌های خود بیرون آمده و برای دفاع از شیخ عیسی قاسم، به سوی منزل وی حرکت کردند. نیروهای آل‌خلیفه تعدادی از شهروندان را قبل از بازگشت از محل تجمع بازداشت کردند. ویدئوهایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند حمله مسلحانه شبه‌نظامیان وابسته به نظام سیاسی بحرین به تحصن مردمی در برابر منزل عالی‌ترین مرجع دینی در بحرین و همچنین منازل مجاور را به تصویر می‌کشد. حمله مسلحانه شبه‌نظامیان به سرعت سبب بروز درگیری با معترضان خشمگین  شد. در شرایطی که بالگردهای نظام در فضایی پایین به پرواز در آمده بودند حاضران در تحصن، شبه‌نظامیان مهاجم را وادار به عقب‌نشینی کردند. در ادامه مردم در محکومیت حمله مسلحانه به تحصن، تظاهراتی را در مناطق مختلف کشور از جمله در مناطق العکر، النویدرات، ابوصیبع، السهله، السنابس، کرباباد، عالی، البلد القدسم، معامیر و کرزکان برگزار کردند. حاضران در تظاهرات با در دست داشتن تصاویری از  آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، ضمن سر دادن شعارهایی به نظام سیاسی درباره هرگونه تعرض به این مرجع دینی هشدار دادند. آنان همچنین با سردادن شعارهایی، مسؤولیت بحرانی شدن اوضاع کشور را  متوجه شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین دانستند. معترضان تاکید کردند در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم همچنان در  میادین باقی می‌مانند و به مقاومت ادامه خواهند داد.
بسته شدن الدراز با سیم‌های خاردار
در همین حال، رسانه‌های منطقه‌ای گزارش دادند طی چند روز اخیر استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات نظامی در مبادی ورودی الدراز افزایش یافته است. نظامیان آل‌خلیفه از روز چهارشنبه مسجد الدراز در غرب منامه را با سیم‌های خاردار بستند تا از ورود مردم به این مسجد جلوگیری کنند. هفته گذشته، شیعیان بحرین برای سی‌و‌دومین هفته متوالی از اقامه نماز جمعه در الدراز محروم و مجبور شدند نماز جمعه را به صورت انفرادی در مسجد امام صادق‌(ع) برگزار کنند.
تأکید مخالفان بر حذف دیکتاتوری
در واکنش به حمله خونبار مزدوران آل‌خلیفه به متحصنان در شهرک الدراز، گرو‌ه‌های مخالف بحرینی مستقر در خارج با صدور بیانیه‌ای بر پایبندی به خواست و راه شهدا و ادامه حضور در صحنه مقابله با استبداد تاکید کردند. در این بیانیه بر تلاش برای تقویت جنبش مسالمت‌آمیز برای دستیابی به خواست مردم در تحقق عدالت و کرامت در جامعه و حذف استبداد و دیکتاتوری و محاکمه قاتلان انقلابیون تاکید شده است. گروه‌های مخالف بحرینی ضمن هشدار به رژیم آل‌خلیفه درباره توهین، جسارت و فشار به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، از مردم خواسته‌اند با حرکت و راهپیمایی به سمت منطقه الدراز بر دفاع از دین و وطن و هویت انسانی خود تاکید کنند.
دنیا به یاری مردم بحرین بشتابد
همزمان معاون دبیرکل جمعیت ملی- اسلامی الوفاق، رژیم آل‌خلیفه را مسؤول تنش در اوضاع این کشور دانست و از جامعه جهانی خواست برای رهایی مردم این کشور از ظلم و ستم آل‌خلیفه تلاش کنند. شیخ حسین الدیهی، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به حمله ددمنشانه مزدوران آل‌خلیفه به متحصنان در شهرک الدراز، جامعه جهانی را به حمایت از مردم بحرین برابر ظلم امنیتی و طایفه‌ای در این کشور فرا خواند. الدیهی با محکوم کردن استفاده از گلوله جنگی و ساچمه‌ای ضد متحصنان که به زخمی شدن یک نوجوان 17 ساله انجامید، حمایت هر چه بیشتر از خانه شیخ عیسی قاسم و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، برای محکوم کردن این جنایات را خواستار شد. الدیهی یادآور شد:  پس از تغییرات اخیر در سرویس امنیتی  برای نخستین‌بار رژیم در حرکتی باورنکردنی به تحصن‌کنندگان بی‌پناه و غیر مسلح که به طور مسالمت‌آمیز در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم حضور دارند، حمله کرد و روی آنها آتش اسلحه گشود و سپس عقب‌نشینی کرد و در اطراف منطقه بر تشدید محاصره الدراز افزود. اینها همه بیانگر چگونگی وظایف تعریف شده برای سرویس امنیتی کشور است که مهر تاییدی است بر اینکه خود سرویس امنیتی از عوامل اصلی وخامت و آشفتگی اوضاع سیاسی در بحرین است. ائتلاف 14 فوریه نیز با صدور بیانیه‌ای، مردم را به استمرار تظاهرات خیابانی و حضور مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم فراخواند. جنبش آزادی‌ها و دموکراسی بحرین موسوم به «حق» نیز حمله خونین به تحصن‌کنندگان در میدان اعتصام الدراز نزدیک منزل شیخ عیسی قاسم، بزرگ‌ترین مرجع دینی در بحرین را محکوم کرده و آن را جنایت بزرگی در سایه سکوت محافل بین‌المللی دانست. در این بیانیه آمده است این حمله خونین بیانگر شدت قساوت حکومت در برخورد با ملت بحرین است. این جنبش در این بیانیه بر ضرورت مقابله با جنایات نظام حاکم با ادامه قیام مردمی تأکید کرد. از سوی دیگر، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدکاظم حسینی‌حائری (دامت ظله) از مردم بحرین خواسته تا پای جان از آیت‌الله عیسی قاسم (حفظه الله) دفاع کنند. پیش‌تر آیت‌الله حائری بر حمایت حکیمانه از شیخ عیسی قاسم برابر حیله‌های آل‌خلیفه تاکید و اعلام کرده بود هرکسی در این راه آسیبی ببیند، اجر او با خداوند خواهد بود.

آموزش مزدوران آل‌خلیفه در تل‌آویو
وزیر امور همکاری‌های منطقه‌ای در کابینه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد این رژیم و بحرین روابط اقتصادی و امنیتی نزدیکی دارند و «هم‌اکنون فرماندهان نیروهای ضد شورش بحرین سرگرم آموزش‌های ویژه در اسرائیل هستند». روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» روز گذشته با اعلام این خبر نوشت، هنغبی، از وزیران نزدیک به بنیامین نتانیاهو گفته است: اسرائیل در حال بررسی راه‌های توسعه روابط با کشورهای عربی است و هم‌اکنون با بسیاری از آنها روابطی گسترده دارد و این روابط روز به روز در حال گسترش است. وی افزود: یکی از رهبران عرب در روزهای گذشته بدون احساس ترس و نگرانی از روابط علنی عربی- اسرائیلی سخن گفت در حالی که در گذشته اصرار داشت این روابط مخفی بماند. این وزیر صهیونیست اضافه کرد: مقام‌های بحرینی روابطی خوب بویژه در امور سیاسی با اسرائیل دارند و پزشکان متخصص اسرائیلی حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین و اعضای خانواده‌اش را در تل‌آویو یا منامه معالجه کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0108 sec