printlogo


کد خبر: 171149تاریخ: 1395/11/9 00:00
چهارگوشه

بازداشت 14 داعشی در اتریش
مسؤولان اتریشی می‌گویند طی عملیات پلیس در شهرهای مختلف این کشور، 14 مظنون ارتباط با داعش بازداشت شده‌اند. اتریش تاکنون تجربه وقوع حملات تروریستی را نداشته است اما براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، 300 نفر از مردم اتریش برای پیوستن به گروه‌های رادیکال به خاورمیانه رفته‌اند. براساس آمار ارائه شده 90 تن از این افراد بازگشته‌اند و 50 نفر نیز در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

بازگشت مخالف تبعیدی سودانی  به کشورش
مخالف برجسته سودانی پس از گذراندن 2 سال تبعید به کشورش بازگشت و به حامیانش گفت برای تحقق «صلح و دموکراسی» بازگشته است. صادق‌المهدی  82 ساله رهبر یکی از قدیمی‌ترین احزاب سیاسی در سودان و آخرین نخست‌وزیر انتخاب شده از طریق روند دموکراتیک در سودان بود. وی در سال 1389 به دست ائتلافی از اسلامگرایان و فرماندهان ارتش برکنار شد که این ائتلاف همچنان جوهره اصلی حزب کنگره ملی است که عمر حسن البشیر، رئیس‌جمهور سودان رهبر آن است. در سال 2014 دولت سودان وی را به توطئه‌چینی با شورشیان مسلح متهم کرد و در پی این اتهام، وی به مصر فرار کرد.

اشتاین‌مایر کناره‌گیری کرد
فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان خبر کناره‌گیری خود از این پست را تایید کرد. اشتاین‌مایر از سوی حزب سوسیال- دموکرات آلمان به عنوان بهترین کاندیدا برای ریاست‌جمهوری آلمان برگزیده شده است. احزاب آلمانی تاکنون نتوانسته‌اند بر سر کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری به توافق برسند. دوران ریاست جمهوری یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهور کنونی مارس 2017 پایان می‌یابد. براساس قوانین آلمان، رئیس‌جمهور از سوی شورای فدرال برای یک دوره 5 ساله انتخاب می‌شود.

بازجویی از نتانیاهو برای سومین‌بار
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه برای سومین بار طی یک ماه اخیر مورد بازجویی قرار گرفت. شبکه دوم تلویزیون اسرائیل با اعلام خبر بازجویی بنیامین نتانیاهو، گزارش داد کادر پلیس اسرائیل شامل بازرسانی از بخش مبارزه با فساد و جرم سازمان یافته، درباره اتهامات فساد و کسب امتیازاتی از برخی بازرگان تحقیقاتی را به عمل آوردند اما مساله اصلی دیداره ای نتانیاهو با ارنون موزیس، ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت است که این مساله در رسانه‌ها به «پرونده» معروف شده است. طبق گزارش شبکه 2، سوال‌های بسیاری همچنان در مقابل بازرسان پیرامون مساله هدیه‌هایی که نتانیاهو مظنون به دریافت آنها از بازرگانان است، وجود دارد.


معاون دبیرکل سازمان ملل:
هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می‌میرد
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه با هشدار تشدید وخامت بحران انسانی و امنیت غذایی در یمن به‌دلیل جنگ تحمیلی ائتلاف متجاوز سعودی، اعلام کرد در هر 10 دقیقه حداقل یک کودک یمنی به دلایل قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد. طبق هشدار «استفان اوبراین» در نشست شورای امنیت، بحران انسانی در یمن وخیم شده و اگر تدابیر فوری اتخاذ نشود احتمالا این کشور در سال جاری با قحطی روبه‌رو می‌شود. او گفت: «درگیری‌ها در یمن تاکنون محرک اصلی برای اعلام بزرگ‌ترین حالت فوق‌العاده در زمینه امنیت غذایی در جهان است.» در نتیجه نزدیک به 3 سال تجاوزات ائتلاف جنایتکار سعودی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  حدود 20 هزار یمنی جان باخته و زیرساخت‌های این کشور نابود شده‌اند. این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد حدود 14 میلیون نفر یعنی نزدیک 80درصد مردم یمن به کمک‌های غذایی نیاز دارند و نیمی از آنها نیز در فقدان شدید امنیت غذایی به‌سر می‌برند. همچنین دست‌کم 2 میلیون یمنی به کمک‌های غذایی اضطراری برای ادامه بقا نیاز دارند. نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌‌دوستانه در ادامه گفت: «به طور کلی، وضعیت اسفناک کودکان همچنان به قوت خود باقی است؛ در هر دقیقه یک کودک زیر 10 سال به دلایل قابل پیشگیری، جان خود را از دست می‌دهد».
 


Page Generated in 0/0052 sec