printlogo


کد خبر: 171153تاریخ: 1395/11/9 00:00
اخبار

صنایع کوچک و متوسط بی‌نصیب از رشد 7/4 درصدی اقتصاد
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ به دلیل شرایط اقتصادی بین صنایع بزرگ، کوچک و متوسط شکاف وجود دارد و به‌رغم رشد اقتصادی7/4 درصدی اعلام شده کماکان صنایع کوچک و متوسط دچار رکود هستند.  پدرام سلطانی در گفت‌وگو با فارس درباره رشد اقتصادی 7/7 درصدی امسال که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد و اینکه آیا این رشد در بخش‌های مختلف صنعتی مشاهده می‌شود،‌ گفت:‌ در بخش نفت به علت افزایش تولید و فروش خوبی که در سال جاری داشتیم، طبیعتاً این موضوع اثر مهمی در رشد اقتصادی داشته است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: با توجه به اینکه رشد اقتصادی بدون نفت 5/4 درصد اعلام شده است، این رقم نشان می‌دهد سایر بخش‌ها هم رشد اقتصادی داشته‌اند اما مشکلی که به دلیل وضعیت اقتصادی وجود دارد شکاف بین صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط است. وی با بیان اینکه در بخش‌های عمده و اساسی اقتصاد، شاهد رشد هستیم، گفت: اما کماکان صنایع کوچک و متوسط دچار رکود هستند.

بدهی ۴۰۰میلیون دلاری ایرلاین‌ها
معاون شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از طرح مساله بدهکاری ایران‌ایر در هیأت دولت خبر داد. کورش فتاحی در گفت‌وگو با مهر، افزود: بدهی ایرلاین‌ها به شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) حدود ۴۰۰ میلیون دلار است و در این میان ایرلاین‌های خارجی بدهی چندانی ندارند. وی افزود: جریان پرداخت در بدهی مهم‌تر از حجم آن است و ایرلاین‌های خارجی جریان پرداخت مناسبی دارند اما برخی ایرلاین‌های داخلی در نحوه پرداخت مشکلاتی دارند و با وجود همکاری شرکت فرودگاه، اقدام مناسبی در این زمینه انجام نمی‌دهند. فتاحی اظهار داشت: ایرلاین‌هایی مانند ایران‌ایر، هیچگونه جریان پرداختی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نداشته‌اند و برهمین اساس تمرکز شهر فرودگاهی بر بدهی‌های ایران‌ایر است. به گفته معاون شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره)، شرکت هواپیمایی آسمان هم در زمینه پرداخت بدهی‌ها مشکلاتی دارد اما این شرکت گام مثبتی در این زمینه برداشته و اعتباری را از دولت دریافت کرده تا نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام کند.


Page Generated in 0/0057 sec