printlogo


کد خبر: 171179تاریخ: 1395/11/10 00:00
گرد و خاک غیرقابل تحمل آب و برق اهواز را هم قطع کرد
خااااک

گروه اجتماعی: گرد و خاک و توفان دست از سر اهواز برنمی‌دارد. از ظهر روز جمعه مردم در مناطق مختلف شاهد قطعی برق بودند و از بامداد دیروز نیز آب بسیاری از مناطق قطع شده است.
با توجه به قطعی آب، برق و اینترنت در اهواز و مناطق اطراف ارائه خدمات توسط ادارات و بانک‌ها امکان‌پذیر نیست.
متاسفانه در استانداری هیچکس پاسخگو نیست و استاندار و مدیران عامل سازمان آب و اداره برق و برخی فرمانداران نیز همچنان در سفر لهستان حضور دارند.شبکه‌های تلفن همراه نیز در اهواز به دلیل قطعی گسترده برق مختل شده است.

ادارات اهواز و کارون تعطیل شد
معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ادارات اهواز و کارون تعطیل شد و تلاش می‌کنیم امکانات بیشتری را برای مقابله با گرد و خاک‌های حادث شده از مرکز جذب کنیم.
علی‌حسین حسین‌زاده ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۵ صبح بخش اعظمی از برق شهرستان اهواز قطع شده و علت اصلی آن که منجر به قطعی آب بخش عظیمی از مناطق اهواز شده گرد و غبار شدید روز قبل است. وی افزود: تعدادی از پروازها نیز کنسل شده و خروج مردم از خانه‌ها به سختی امکانپذیر است. در واقع شعاع دید آنقدر پایین است که تردد در شهر را نیز با مشکل مواجه کرده.
وی عنوان کرد: مدارس اهواز را تعطیل و از ساعت 11:30 نیز ادارات شهرستان اهواز و کارون را تعطیل کردیم.
حسین‌زاده ادامه داد: باید استان پیش‌بینی‌هایی را داشته باشد تا با توجه به گرد و خاک، آمادگی بیشتری برای حوادث احتمالی داشته باشیم.وی در پایان تأکید کرد: قطعا ستاد بحران هماهنگی‌های گسترده‌تری انجام می‌دهد تا امکانات و تجهیزات بیشتری برای مقابله با گرد و خاک‌های حادث شده در استان جذب کنیم.

بیش از ۷۰ درصد برق اهواز قطع شد
علیرضا شکرخدایی گفت: از روز جمعه بر اثر گرد و خاک حادث شده در شهر اهواز، برق برخی مناطق این شهر قطع شد. این گرد و خاک در اهواز از شرق به غرب شدت گرفت و به اعلام سازمان محیط زیست 2 هزار و ۹۸۵ میکروگرم خاک روی تاسیسات برقی نشست.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: روز شنبه بیش از ۷۰ درصد شبکه برق از این اتصالی متاثر شده و مردم با قطعی برق مواجه هستند.
شکرخدایی گفت: با همکاری آتش‌نشانی مشغول شستن ایستگاه‌های توزیع نیروی برق شدیم. در پیش‌بینی‌های اولیه فکر می‌کردیم تا ظهر روز شنبه برق وصل شود ولی این شست‌وشوها هنوز هم ادامه دارد.
تنها بخشی از شهر اهواز آب شرب دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه آب شرب بخشی از شهر اهواز وصل شده است، گفت: به دلیل قطع برق، کل شهر اهواز هنوز آب شرب ندارد.
حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با فارس گفت: اینکه به طور کامل آب شرب شهر اهواز وصل شود باید منتظر وصل شدن برق در این شهر و آمدن برق به تصفیه‌خانه‌ها باشیم، چرا که تصفیه‌خانه شماره 2 شهر اهواز نیازمند 8 مگاوات برق است.وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه شماره 2 اهواز اگر برق‌دار شود آب شرب شهر اهواز نیز به طور کامل وصل می‌شود، گفت: تمهیدات مناسبی برای مراکز حساس و بیمارستان‌ها دیده شده و با تانکر آبرسانی می‌شود و در حال حاضر نیز 12 هزار بطری آب‌معدنی در مکان‌های مختلف شهر اهواز در حال توزیع است.
وی تاکید کرد: 3 تصفیه‌خانه شهر اهواز به دلیل اینکه وارد مدار شدند باعث شده مناطقی از شهر اهواز دارای آب شرب شوند، بنابراین تا زمانی که برق تصفیه‌خانه شماره 2 شهر اهواز وصل نشود این تمهیدات برای تأمین آب شرب این شهر ادامه خواهد یافت.

نیروهای راهنمایی‌ورانندگی در آماده‌باش
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی خوزستان از آماده‌باش نیروهای این پلیس در استان خوزستان خبر داد.
سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: با توجه به وضعیت گرد و غبار روز گذشته در اهواز و قطع و وصل مکرر برق در این شهر، به نیروهای پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان اعلام آماده‌باش دادیم. وی افزود: طی این دو روز افزایش تعداد نیروهای حاضر در مناطق مختلف شهر اهواز را نیز داشتیم.
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی خوزستان تصریح کرد: نیروهای این پلیس طی 2 روز اخیر در وضعیت جوی نامساعد با دل و جان در حال روانسازی ترافیک شهر اهواز هستند. سرهنگ قدرتی گفت: از مردم شهر اهواز می‌خواهیم با ماموران راهنمایی‌ورانندگی نهایت همکاری را داشته باشند.
رئیس پلیس راه خوزستان هم گفت: تمام تلفن‌ها و سیستم‌ها برای دریافت گزارش وضعیت راه‌های استان خوزستان بویژه محورهای مسدود شده قطع است.سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: متاسفانه طی 2 روز اخیر وضعیت خوبی برای دریافت گزارش از محورهای مختلف خوزستان نداریم، موبایل‌ها در اهواز و برخی شهرهای شمالی مثل اندیکا و لالی قطع است.دولتشاهی ادامه داد: از امروز در تلاشیم وضعیت جدید محورهای مسدود شده را از طریق بیسیم استعلام کنیم، چون تمام تلفن‌های ارتباطی قطع است.

گلایه‌های مردم از بی‌توجهی دولت‌ به خوزستان
مردم استان خوزستان از بی‌توجهی دولت‌ها نسبت به این استان و وارد شدن شرایط اقلیمی این استان به وضعیت مصیبت‌بار گلایه دارند. این روزها مردم این استان وضعیت خود را بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند، وضعیتی که در بهت بی‌بارشی و توده‌های سنگین خاکی و غبار کام به خشکی فرو می‌برد و کارونی که نفس‌هایش بوی وداع می‌دهد.
شهروندان خوزستان در اعتراض به بی‌توجهی‌های آشکار به این استان از مسؤولان امر در حوزه‌های مختلفی چون کار، محیط‌زیست، آب و نفت خواستار رسیدگی و توجه جدی شدند.
دولت شعار داد، عمل نکرد
«علی» یکی از شهروندان اهوازی است که در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: سال‌هاست از ورود گرد و خاک به استان خوزستان می‌گذرد و در گذر زمان دولت‌ها با روی کار آمدن خود وعده حل این معضل و مشکل را می‌دهند.
وی با بیان اینکه عملاً مشاهده شده است هیچ‌گونه راهکاری برای حل این مشکل در استان خوزستان وجود ندارد، تصریح کرد: بدون شک در صورتی که برنامه‌ای برای حل مساله ریزگردها در استان خوزستان وجود داشت خانم ابتکار به‌جای پست‌های اینستاگرامی و مجازی به مردم خوزستان برای حل قطعی آن به این استان می‌آمد و دست به‌کار می‌شد.
این شهروند اهوازی ادامه داد: بدون شک دولت‌ها با دست گذاشتن روی نقاط ضعف خوزستان و وعده دادن برای حل آن تضمینی برای رأی آوردن خود در دور بعد دارند و این مساله باعث شده است در این چند سال خوزستان همچنان در کوهی از مشکلات مختلف پیچ و تاب بخورد.

سخن‌ها و عمل یکی نیست
«ساسان» شهروند آبادانی هم می‌گوید: بارها با صحبت مسؤولان محیط‌زیست کشور و دولت درباره رفع مشکل برخاستن و ورود ریزگردها به استان خوزستان، امید اینکه این بار عملی در کار وجود دارد باعث شد به آینده این استان خوشبین باشم.
شهروند آبادانی اضافه کرد: مدت‌هاست در خوش‌بینی خود این امید را تقویت کرده و در انتظار تدبیر قرار داریم اما متاسفانه مشاهده می‌شود آنچه در سخن می‌آید در عمل وجود ندارد و خوزستان هر روز بیشتر از روز گذشته نفس‌هایش می‌گیرد.«مریم» شهروند خوزستانی نیز می‌گوید: چند سال با توطئه دشمنان در کشور و بویژه استان خوزستان جنگ تحمیلی وجود داشت، در آن روزها نفس‌های خوزستان از بوی باروت و شیمیایی‌های رژیم منحوس بعث گرفته بود و امروز نیز با حالت قهر دولت در گرد و خاک نفس‌های مردمان این دیار به‌سختی به ریه می‌رسد.
حال باید دید با توجه به فزونی یافتن نارضایتی‌ها از دولت به ظاهر محیط‌زیستی، کابینه آن از جمله رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست در عمر کوتاه کاری باقیمانده خود تدبیری برای خوزستان خواهند اندیشید یا اینکه با این بی‌توجهی‌ها خوزستان به این دولت به چشم بی‌اعتمادی خواهد نگریست؟


Page Generated in 0/0058 sec