printlogo


کد خبر: 171186تاریخ: 1395/11/10 00:00
مدیرکل راهداری استان در پی بارش سنگین برف خبر داد
مسدود شدن راه ۲۷۱ روستای استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: راه ۲۷۱ روستای استان کرمانشاه به دلیل بارش برف مسدود است. بهمن خسروانی در گفت‌و‌گو با تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از مجموع 886 روستای استان کرمانشاه راه 615 روستا با کمک نیروهای راهداری بازگشایی شده است اما راه 271 روستا همچنان مسدود است و عملیات بازگشایی ادامه دارد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 55 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند، عنوان کرد: این اکیپ‌ها در مجموع دارای 986 نیرو هستند که اقدامات مربوط به بازگشایی راه‌ها را با استفاده از امکانات و تجهیزات بر عهده دارند. خسروانی با بیان اینکه اکنون تمام محورها در استان کرمانشاه باز است، گفت: تردد در تمام محورهای استان در جریان است و با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر خواهد بود؛ تنها محور اسلام‌آباد غرب به کرمانشاه به دلیل عدم استفاده رانندگان از زنجیرچرخ تردد به کندی پیش می‌رود. وی افزود: همشهریان می‌توانند برای اطلاع از انسداد یا باز بودن محورها به صورت شبانه‌روزی با تلفن 34233333 یا خطوط سامانه 141 با کد کرمانشاه تماس بگیرند.
ستاد بحران تشکیل جلسه فوق‌العاده داد
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: ستاد بحران استان کرمانشاه در پی بارش سنگین برف در این استان تشکیل جلسه فوق‌العاده داد. مجتبی نیک‌کردار اظهار داشت: جلسه فوق‌العاده شورای مدیریت بحران استان برای دریافت گزارش اقدامات انجام شده دستگاه‌ها در پی بارش سنگین برف برگزار شد. معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به مسدود شدن راه‌های استان در پی بارش برف بیان کرد: راه‌های استان به‌دلیل بارش برف بسته شد که 55 گروه با 320 دستگاه ماشین‌آلات راهداری مشغول بازگشایی راه‌ها هستند. نیک‌کردار با بیان اینکه اکنون راه‌های اصلی استان کرمانشاه بازگشایی شده‌ است، عنوان کرد: راهداری در حال بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی استان است که براساس پیش‌بینی‌ها امروز یکشنبه بازگشایی خواهد شد. وی از اعلام آماده‌باش در تمام فرمانداری‌های استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: هلال احمر و فوریت‌های پزشکی و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در مواجهه با وضعیت استان در آماده‌باش قرار دارند.معاون استاندار کرمانشاه افزود: براساس اعلام هواشناسی، موج دیگر سرما وارد استان خواهد شد که این موج نیز با وجود ضعیف‌تر بودن سبب بارش برف و سرما می‌شود و در راه‌ها و گردنه‌های استان بارش برف زیاد خواهد بود. نیک‌کردار گفت: از همشهریان درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری در سطح استان خودداری و در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی کنند تا این موج سرما را پشت‌سر بگذاریم.
 ۲۵ پایگاه هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته، نیروهای هلال‌احمر در کرمانشاه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. محمدرضا امیریان با اشاره به آماده‌باش 15 شعبه هلال‌احمر در استان اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای 25 پایگاه ثابت و سیار است که هر یک از پایگاه‌ها دارای 15 نفر پرسنل است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در 14 محور استان برف و کولاک گزارش شده است، گفت: هلال‌احمر استان تاکنون به 3 هزار و 348 نفر در محورهای استان امداد‌رسانی کرده است. امیریان از اسکان و امداد‌رسانی به  80 نفر از مردم گرفتار در برف خبر داد و افزود: امدادرسانی شامل  کمک برای خروج از برف، بستن زنجیر چرخ و توزیع مواد غذایی بین مردم بوده است. وی با اشاره به انتقال 10 مصدوم به بیمارستان توسط نیروهای هلال‌احمر، بیان کرد: 240 امدادگر و پرسنل هلال‌احمر با تجهیزات امدادی و خودرویی در حال امداد‌رسانی به همشهریان و مردم هستند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه همچنین به انتقال 2 مادر باردار به مراکز درمانی اشاره و اظهار کرد: راه‌های اصلی به سمت اسلام‌آباد غرب در حال حاضر مسدود است.
 


Page Generated in 0/0055 sec